En ik leg uit dat dit binnen dezelfde productgroep juist betere voedingswaarden heeft.quote:Op zondag 1 februari 2026 16:57 schreef Watmoetjenou het volgende:
Volgens mij is je al 100x uitgelegd hoe een nutriscore werkt.
Lijkt me wel dat je moet kijken naar het nut van een ingrediënt. Vaak is de ansjovis de smaakmaker, dus dat is het gros van het zoutgebruik in je gerecht al.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:04 schreef mschol het volgende:
1 ingredient dat al 1/6de van je aanbevolen max voorziet.. als je alleen vis eet is dat misschien prima.. maar dat doe je niet, en je hebt ook niet maar 1 maaltijd
Nee, zo werkt dat dus niet. Ze kijken naar het product an sich. En dat weet en snap je best.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lijkt me wel dat je moet kijken naar het nut van een ingrediënt. Vaak is de ansjovis de smaakmaker, dus dat is het gros van het zoutgebruik in je gerecht al.
In Ansjovis zitten ook nog eens een stuk meer aanbevolen omega's (extra nadruk door het voedingscentrum) dan tonijn, maar tonijn in blik krijgt wel nutriscore A.
Daar wordt wel naar gekeken. Voorgemaakte groentebouillon heeft bijvoorbeeld nutriscore C, hetzelfde als blokjes groentebouillon terwijl daar per gram natuurlijk extreem veel meer zout in zit.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nee, zo werkt dat dus niet. Ze kijken naar het product an sich.
Die 'kun' je niet zo eten. Ansjovis wél. Met name die uit het plastic bakje is daar ook gewoon voor bedoeld.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Daar wordt wel naar gekeken. Voorgemaakte groentebouillon heeft bijvoorbeeld nutriscore C, hetzelfde als blokjes groentebouillon terwijl daar per gram natuurlijk extreem veel meer zout in zit.
Er wordt dus wél naar gekeken.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die 'kun' je niet zo eten. Ansjovis wél. Met name die uit het plastic bakje is daar ook gewoon voor bedoeld.
Die ansjovis is ultra bewerkt voedsel.quote:Op zondag 1 februari 2026 17:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Lijkt me wel dat je moet kijken naar het nut van een ingrediënt. Vaak is de ansjovis de smaakmaker, dus dat is het gros van het zoutgebruik in je gerecht al.
In Ansjovis zitten ook nog eens een stuk meer aanbevolen omega's (extra nadruk door het voedingscentrum) dan tonijn, maar tonijn in blik krijgt wel nutriscore A.
ik ben nutriscore bquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |