Bedoel je dan salie in olie-vorm? Want etherische olie wordt altijd afgeraden.quote:
Ja echt joh? Jij laat je dirigeren door een stelletje reclamegangsters die beweren dat JIJ dit artikel moet kopen?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 20:54 schreef Mikeytt het volgende:
Een face mister is een must have voor iedere skincare warrior om de hydratatie in de loop van de dag op peil te houden.
Heb zelf zo'n goedkope oplaadbare:
[ afbeelding ]
Hoor van veel mensen verschillen qua welke ingrediënten ze erin stoppen, dus ben wel benieuwd wat jullie doorgaans gebruiken
Ik houd het eigenlijk heel simpel. Naar advies van een cosmetisch dermatoloog enkel een mix van 20% glycerine en 80% water. Ik doe er zelf dan nog een paar druppels rozenwater in voor de geur. Glycerine hydrateert je zo in de loop van de dag, en het is nog erg budgetvriendelijk ook.
Maar ik hoor ook dat mensen allemaal andere dingen erin doen, zoals aloe vera en kokosolie, wat me niet zo handig lijkt. Heb zelfs ascorbic acid gehoord, wat natuurlijk geen zin heeft omdat het in water zijn werking verliest!
Sinds wanneer zijn dokters 'reclamegangsters'? Cosmetisch dermatologen geven enkel advies af. Als dit een klein beetje helpt met hydratatie, waarom niet? Zo'n face mister kost je 3 euro, of gratis als je gewoon een oud spuitflesje neemt.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:26 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Ja echt joh? Jij laat je dirigeren door een stelletje reclamegangsters die beweren dat JIJ dit artikel moet kopen?
![]()
![]()
Lieverd, gewoon een nat washandje op je gezicht leggen heeft precies hetzelfde effect.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn dokters 'reclamegangsters'? Cosmetisch dermatologen geven enkel advies af. Als dit een klein beetje helpt met hydratatie, waarom niet? Zo'n face mister kost je 3 euro, of gratis als je gewoon een oud spuitflesje neemt.
Nee, da's alleen water, en daarmee smeer je je zonnebrandcreme/serums weg. Het is juist belangrijk dat er een hydraterend ingrediënt in zit zoals glycerine, en dat het natuurlijk héél licht op je huis komt te zitten zonder je beschermende laag spf aan te tasten.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:33 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Lieverd, gewoon een nat washandje op je gezicht leggen heeft precies hetzelfde effect.
Tuurlijk. Zou ik jou ook wijsmaken als ik dit product moet verkopen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:38 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee, da's alleen water, en daarmee smeer je je zonnebrandcreme/serums weg. Het is juist belangrijk dat er een hydraterend ingrediënt in zit zoals glycerine, en dat het natuurlijk héél licht op je huis komt te zitten zonder je beschermende laag spf aan te tasten.
En met een mister kan je in de loop van de dag een paar keer misten voor een stralende huid. Veel handiger.
Hoeveel kost dit flesje nu?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb deze, maar ik gebruik hem nauwelijks.[ afbeelding ]
Is het wat? Ben altijd wel te spreken van de LRP producten.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb deze, maar ik gebruik hem nauwelijks.[ afbeelding ]
Er wordt niks verkochtquote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tuurlijk. Zou ik jou ook wijsmaken als ik dit product moet verkopen.
Ik gebruik zelden of nooit zonnebrandcreme. Nu is dat ook niet echt nodig in Nederland, maar ik gebruik dus wel zolang ik me kan herinneren gewoon hele simpele Nivea creme.
Nu ben ik een hele oude vrouw maar mijn gezicht heeft nog geen enkele rimpel.
En dat terwijl ik toch een straffe roker en drinker ben.
Gebruik het te weinig om iets van resultaat er over te kunnen zeggen. Vind wel dat het een film achterlaat wat ik niet zo plezierig vind. Zou het niet nog eens kopen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Is het wat? Ben altijd wel te spreken van de LRP producten.
Ahh ja. Was net even de ingrediënten aan het checken. Best goed, maar zou deze niet meerdere keren per dag gebruiken. Denk dat hij vooral goed is voor in de ochtend omdat ie ook niet-irriterende actieve ingrediënten heeft.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Gebruik het te weinig om iets van resultaat er over te kunnen zeggen. Vind wel dat het een film achterlaat wat ik niet zo plezierig vind. Zou het niet nog eens kopen.
Hoe oud ben jij dan eigenlijk wel niet?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:49 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Tuurlijk. Zou ik jou ook wijsmaken als ik dit product moet verkopen.
Ik gebruik zelden of nooit zonnebrandcreme. Nu is dat ook niet echt nodig in Nederland, maar ik gebruik dus wel zolang ik me kan herinneren gewoon hele simpele Nivea creme.
Nu ben ik een hele oude vrouw maar mijn gezicht heeft nog geen enkele rimpel.
En dat terwijl ik toch een straffe roker en drinker ben.
Nee? Jij mag dat spul gratis en voor niks meenemen?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:53 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er wordt niks verkocht![]()
En zonnebrandcreme is wel nodig in Nederland. Ook als de zon niet veel schijnt, kan de UV index hoog zijn. Als de UV index hoger dan 2 is, dan moet je eigenlijk al smeren. Veel mensen doen alsof alleen UVB belangrijk is, maar ook UVA is belangrijk. Dat zorgt er namelijk voor dat je huid sneller verouderd.
En als je tretinoïne gebruikt, of een andere retinol, hoor je altijd te smeren, ook bij UV index 1.
Ik smeer alleen niet als de UV index 0 is of net onder 1. (momenteel vaak 0 deze dagen)
Bijna 80 jaar jong.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 21:58 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij dan eigenlijk wel niet?
Sorry voor de interruptie van dit topic
Ik gebruik geen face mister trouwens
Dankjewel!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:02 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Bijna 80 jaar jong.
En ik ben best wel bleek van mezelf. Nooit last gehad van de zon.
Ben misschien een of twee keer in mijn hele leven verbrand.
En met verbrand bedoel ik dan dat ik een rood gezicht had.
Was de dag erna weer weg.
True. Ik heb een goede huid, goede genen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:04 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dankjewel!
Dan ben je wellicht de oudste Fok!-ster hier
En wat je huid betreft heb je geluk gehad denk ik
Onderschat die blauwe nivea zalf niet uit dat platte blikje.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:04 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Dankjewel!
Dan ben je wellicht de oudste Fok!-ster hier
En wat je huid betreft heb je geluk gehad denk ik
Mooi is dat! Moet zeggen dat de ouderen waar ik mee werkte dat ook veelvuldig gebruiktenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 22:12 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Onderschat die blauwe nivea zalf niet uit dat platte blikje.
De oude patiënten van mij die dit al heel lang gebruiken hebben een opvallend goede huid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |