Dan hebben ze dat zojuist veranderd. Gvd.quote:
Schreeuwde de hond: I can’t breathe?quote:Op zondag 25 januari 2026 14:27 schreef potjecreme het volgende:
Wilde net een topic openen met een betere tt.
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor geluid. Harde muziek of een feestje is wel wat anders dan ruzie en geschreeuw.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:28 schreef potjecreme het volgende:
Lijkt mij als de politie buiten ook behoorlijk wat geluid hoort ze best naar binnen mogen.
Ook bij harde muziek mogen ze naar binnen. Ze mogen zelf je installatie dan meenemen als je niet stopt met herrie maken.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk ook aan wat voor geluid. Harde muziek of een feestje is wel wat anders dan ruzie en geschreeuw.
WOEF WOeff___quote:Op zondag 25 januari 2026 14:27 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Schreeuwde de hond: I can’t breathe?
Als je weigert de muziek zachter te zetten, wel ja. Maar niet bij alleen een melding. Men krijgt eerst een waarschuwing. Zetten ze de muziek dan toch weer harder, dan kan de politie de apparatuur in beslag nemen.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:31 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ook bij harde muziek mogen ze naar binnen. Ze mogen zelf je installatie dan meenemen als je niet stopt met herrie maken.
Je moet je gewoon laten bijten vrees ik.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:30 schreef Invisibli het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je niet wacht tot de herdershond in je arm bijt en dat je, wanneer die zo dichtbij is zijn kop vastpakt en niet meer loslaat uit angst.
De politie mag alleen naar binnen met jouw toestemming, een huiszoekingsbevel, of in het geval een heterdaad, levensgevaar, hulproep vanuit de woning, en tijdens de achtervolging van een gevaarlijke verdachte.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:28 schreef potjecreme het volgende:
Lijkt mij als de politie buiten ook behoorlijk wat geluid hoort ze best naar binnen mogen.
Dan zullen ze wel de juiste papieren bij zich hebben gehad.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De politie mag alleen naar binnen met jouw toestemming, een huiszoekingsbevel, of in het geval een heterdaad, levensgevaar, hulproep vanuit de woning, en tijdens de achtervolging van een gevaarlijke verdachte.
In alle andere gevallen mogen ze niet zomaar naar binnen, dus ook niet voor geluidsoverlast.
Sommige kranten en het AD in het bijzonder veranderen hun artikel regelmatig van niet-premium in premium en vice versa. Ik heb ook al meerdere keren gehad dat ik een topic starte met een niet-premium artikel die later alsnog premium werd waarna het topic een slotje kreeg.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:29 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kan het artikel gewoon lezen, staat ook geen Premium bij vermeld.
En ik ben geen abonnee of zo.
Je weet niet wat er gebeurd is. Er staat maar een half verhaal. Teveel kabaal is een breed begrip. Dat kan muziek zijn, dat kan verbouwingswerkzaamheden zijn, maar ook een flink uitgelopen ruzie. Als bij een eerste visitatie blijkt dat de aanwezigen agressief waren, kan ik me voorstellen dat je een hond meeneemt.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:42 schreef TokkieFamilie het volgende:
Ik ben altijd al een fel tegenstander geweest van de inzet van politiehonden in situaties als deze. Hoe vaak komt het niet voor dat zo'n dier met een mes wordt toegetakeld. Er zijn heus wel andere middelen om een woning te bestormen of iemand in bedwang te houden. Als ik agent was geweest en een crimineel was bezig mijn hond te wurgen, dan zou ik mij niet kunnen inhouden. Mogelijk zou ik hem door zijn lelijke smoel knallen. Mensen die dieren mishandelen staan bij mij helemaal onderaan de hierarchische ladder. Ik walg ik alle mogelijke opzichten van ze.
Hier ook geen premium artikel, kan hem gewoon lezen in de krant zelfquote:Op zondag 25 januari 2026 14:25 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Dan hebben ze dat zojuist veranderd. Gvd.
Nog altijd geen premium hier. Vreemd.
Volgens staat dat er niet. Ze kwamen voor geluidsoverlast. Bij het controleren van de mensen werkte 1 iemand niet mee. Hij probeerde de hond te wurgen. Hem hebben ze gearresteerd. Op hem slaat de titel bij HvN.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:47 schreef -Sigaartje het volgende:
Op de site van Hart van Nederland staat de politie er heen ging om de bewoner te arresteren. Dan mag je een woning binnen dus. Ik vind trouwens dat bij het AD en de Telegraaf slechte journalisten werken die niet goed op de hoogte zijn. Het valt me op. De Telegraaf begint de laatste tijd ook steeds meer sterke tabloitachtige trekken te krijgen met chocaletitels die schuren aan overdrijving om maar lezers te lokken. Ik heb ooit de hoofdredacteur gezien bij de Slimste Mens. Prima kerel, intelligent en netjes. Snap niet dat hij bij zo'n b-krant wil werken.
Als ik ooit aangevallen zou worden door een hond zou ik 'm ook wurgen. Denk ik de beste manier om zo'n beest uit te schakelen.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:30 schreef Invisibli het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je niet wacht tot de herdershond in je arm bijt en dat je, wanneer die zo dichtbij is zijn kop vastpakt en niet meer loslaat uit angst.
Wurging is het uitoefenen van druk op de nek, waardoor de bloedtoevoer naar de hersenen en/of de luchtwegen worden afgesloten, wat leidt tot snel bewustzijnsverlies en potentieel de dood door zuurstofgebrek (asfyxie).quote:Op zondag 25 januari 2026 15:06 schreef TweedeKlum het volgende:
Graag de TT aanpassen in probeerde te wurgen, gelukkig niet gelukt en het gaat goed met de hond.
De laatste tijd. Haha.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:47 schreef -Sigaartje het volgende:
De Telegraaf begint de laatste tijd ook steeds meer sterke tabloitachtige trekken te krijgen met chocaletitels die schuren aan overdrijving om maar lezers te lokken.
kilo of 30. Dus valt reuze meequote:Op zondag 25 januari 2026 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hoeft je ook niet door een politiehond te laten bijten natuurlijk. Een politiehond is een zeer zwaar middel dat vaak te licht wordt ingezet.
Je kunt inderdaad gewoon vragen van de politie beantwoorden.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
Je hoeft je ook niet door een politiehond te laten bijten natuurlijk. Een politiehond is een zeer zwaar middel dat vaak te licht wordt ingezet.
Mee eens hoor.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:22 schreef Weltschmerz het volgende:
https://www.rijnmond.nl/n(...)al-in-rotterdam-zuidquote:Uiteindelijk lukte het om de verdachte onder controle te krijgen en de hond uit de wurggreep te bevrijden. Hoe is niet bekend.
Ja, maar als die eenmaal wordt ingezet is het te laat. Je kunt een verdachte ook niet bestraffen omdat die een knuppel afweert of probeert een kogel te ontwijken.quote:Op zondag 25 januari 2026 15:26 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Je kunt inderdaad gewoon vragen van de politie beantwoorden.
Ik zie de politie liever getrainde nijlpaarden gebruiken. Veel effectiever.quote:Op zondag 25 januari 2026 19:53 schreef Mikeytt het volgende:
Uiteraard veel sterkte aan de hond!
Maar niemand die het wil hebben over hoe inhumaan het concept van een politiehond is? Gemiddeld hebben die beesten al veel schoppen en stokslagen gehad van de politie zelf en het aantal misstanden is torenhoog.
https://www.nu.nl/binnenl(...)en-stroomstoten.html
Dus werk gewoon mee dan hoeven er geen zwaardere maatregelen ingezet te worden.quote:Op zondag 25 januari 2026 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, maar als die eenmaal wordt ingezet is het te laat. Je kunt een verdachte ook niet bestraffen omdat die een knuppel afweert of probeert een kogel te ontwijken.
Het staat er wel, de politie ging ernaar om de bewoner aan te houden. Zo staat in het artikel.quote:Op zondag 25 januari 2026 14:54 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Volgens staat dat er niet. Ze kwamen voor geluidsoverlast. Bij het controleren van de mensen werkte 1 iemand niet mee. Hij probeerde de hond te wurgen. Hem hebben ze gearresteerd. Op hem slaat de titel bij HvN.
https://www.hartvannederl(...)ayro-politieoptreden
Dog lives matter!!!quote:Op zondag 25 januari 2026 14:27 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Schreeuwde de hond: I can’t breathe?
Is dat eigenlijk strafbaar?quote:Op maandag 26 januari 2026 02:40 schreef ricky3 het volgende:
Gewoon zelfverdediging. Honden zijn onberekenbaar en mag je dus gewoon neersteken met een keukenmes als zij jou eerst aanvallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |