abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219963289
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:40 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dat lijkt jou, maar het leek een hoop mannen bij nader inzien ook fijner om niet alleen het vlees te komen snijden op zondag. Dat een maatschappelijke norm ("jongens huilen niet") mensen weghoudt bij mogelijke behoeftes wil niet zeggen dat ze die niet hebben.

Dit soort stereotypen raakt natuurlijk niet alleen vrouwen. Ik was woest als mijn opa barbiepoppen voor mij kocht. Mijn broertje had ze graag willen hebben. Ik wou graag voetballen, crossfietsen, klussen in de schuur met gereedschap. Mijn broertje moest al die dingen die ik niet mocht. Hij kreeg te horen dat hij geen mietje moest zijn als hij huilde, ik werd hysterisch genoemd.
Mannen werken nog steeds liever wat meer dan dat ze huishouden doen dus of dat vanuit een natuurlijke behoefte ontstaan is of onder druk van emanciperende vrouwen kun je je vraagtekens bij zetten. Nu mag je als vrouw fulltime werken en dan krijg je alsnog de mentale load van het gezin en huishouden er bij. Dus of dat nu zo'n goed idee was....

Vrouwen met kinderen zouden in beginsel veel meer ontzien moeten worden. Dat hele gelijkwaardige verdelen is een nobel streven maar in de praktijk werkt het zelden.
blablablabla
  vrijdag 30 januari 2026 @ 15:38:48 #227
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219963663
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:59 schreef Elan het volgende:

[..]
Mannen werken nog steeds liever wat meer dan dat ze huishouden doen dus of dat vanuit een natuurlijke behoefte ontstaan is of onder druk van emanciperende vrouwen kun je je vraagtekens bij zetten. Nu mag je als vrouw fulltime werken en dan krijg je alsnog de mentale load van het gezin en huishouden er bij. Dus of dat nu zo'n goed idee was....

Vrouwen met kinderen zouden in beginsel veel meer ontzien moeten worden. Dat hele gelijkwaardige verdelen is een nobel streven maar in de praktijk werkt het zelden.
Dat is heel makkelijk te regelen hoor. Een goede vent draait daar zijn hand niet voor om. Dus om nu te suggereren dat vrouwen maar lekker weer meer gaan zorgen zodat een hoop horken zich niet hoeven bezig te houden met die mentale load, nee dank je.
pi_219963766
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook nog steeds wel, vrouwen werken nog altijd gemiddeld een stuk minder dan mannen
pi_219964138
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:38 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat is heel makkelijk te regelen hoor. Een goede vent draait daar zijn hand niet voor om. Dus om nu te suggereren dat vrouwen maar lekker weer meer gaan zorgen zodat een hoop horken zich niet hoeven bezig te houden met die mentale load, nee dank je.
Definieer een goede vent eens?
blablablabla
pi_219964147
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 15:50 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Dat gebeurt ook nog steeds wel, vrouwen werken nog altijd gemiddeld een stuk minder dan mannen
Tegenwoordig moet je als modaal stel beide fulltime werken om überhaupt een huis te kunnen kopen.

32 uur met een baby en een peuter is nog steeds mokerzwaar. Vooral als vrouw.
blablablabla
  vrijdag 30 januari 2026 @ 17:10:41 #231
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219964347
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 16:32 schreef Elan het volgende:

[..]
Definieer een goede vent eens?
Eentje die zijn deel doet zonder dat je hem achter de kont aan moet omdat hij dingen "niet ziet" of "vergeet" of "niet kan". Dus een gelijkwaardige partner die aansluit op jouw leven (en andersom natuurlijk).
  Moderator / Colorchick vrijdag 30 januari 2026 @ 17:17:30 #232
382129 crew  Donna
pi_219964411
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 14:02 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]
Als er geen seksuele aantrekkingskracht is lijkt het me juist alleen maar belangrijker dat je niet per ongeluk de verkeerde bewegingen maakt
Het gebrek aan seksuele aantrekkingskracht is dan toch wederzijds? Of stijgt het jou meteen naar je bol als er per ongeluk iets tegen je kruis aan komt?
pi_219964582
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:10 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Eentje die zijn deel doet zonder dat je hem achter de kont aan moet omdat hij dingen "niet ziet" of "vergeet" of "niet kan". Dus een gelijkwaardige partner die aansluit op jouw leven (en andersom natuurlijk).
Uit onderzoek van het CBS lijkt naar voren te komen dat het in de praktijk niet zo werkt.

De intentie is er wel heel duidelijk (gelijkwaardigheid) zowel vanuit mannen als vrouwen maar de praktijk blijkt zowel de mentale load van de kinderen als het huishouden teveel liggen bij de vrouwen.

Eerlijk gezegd lijkt het meer de aard van het beestje. Vrouwen kunnen bepaalde taken als kinderen gewoon veel lastiger los laten. En mannen zien het niet of anders.
blablablabla
  Moderator / Redactie FP vrijdag 30 januari 2026 @ 17:47:25 #234
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_219964608
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:17 schreef Donna het volgende:

[..]
Het gebrek aan seksuele aantrekkingskracht is dan toch wederzijds? Of stijgt het jou meteen naar je bol als er per ongeluk iets tegen je kruis aan komt?
Uhm...
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 30 januari 2026 @ 18:27:45 #235
441440 aquawoman
Bitch please
pi_219964999
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:44 schreef Elan het volgende:

[..]
Uit onderzoek van het CBS lijkt naar voren te komen dat het in de praktijk niet zo werkt.

De intentie is er wel heel duidelijk (gelijkwaardigheid) zowel vanuit mannen als vrouwen maar de praktijk blijkt zowel de mentale load van de kinderen als het huishouden teveel liggen bij de vrouwen.

Eerlijk gezegd lijkt het meer de aard van het beestje. Vrouwen kunnen bepaalde taken als kinderen gewoon veel lastiger los laten. En mannen zien het niet of anders.
Dat is ook hoe de maatschappij is ingericht - ik hoor van moeders in mijn omgeving bijvoorbeeld dat zij altijd gebeld worden door de school terwijl gecommuniceerd is dat de vader contactpersoon is bijvoorbeeld.

Toen wij hier een wasmachine leverantie hadden ging de monteur ook aan mij van alles over wasprogramma's te vertellen en reageerde verbolgen toen ik zei dat mijn vriend de was doet.

Dat verander je niet van de ene dag op de andere, maar dat is geen reden om niet te gaan voor verandering.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_219965108
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:05 schreef Elan het volgende:

[..]
Gelukkig niet. Maar als ik fysiek contact zoek is het meestal wel vanuit een seksuele behoefte eerlijk gezegd. Niet vanwege huidhonger of een emotionele behoefte. Al zou je kunnen opteren dat seks ook een emotionele behoefte vervult.
Dan zijn wij anders. Ik zoek ook fysiek contact om het fysieke contact. Zal wel mijn dna van zuidelijker oorsprong zijn.
pi_219965127
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 12:53 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja en juist knuffelen met iemand van het eigen geslacht doen hetero mannen dus vrijwel nooit. Kan ook vanuit een maatschappelijk stigma voor komen (haha GAY) geen idee.

Intiem knuffelen heb ik alleen behoefte aan vanuit zin in seks en na de seks. Niet dat van elke knuffel direct seks hoeft te komen want dat dat zou heel vermoeiend worden, of je constant met een stijve ligt maar de gedachte is wel altijd op de achtergrond aanwezig.

Het is natuurlijk ook dat onze geslachtsorganen buiten ons lichaam liggen dus iets als lepeltje lepeltje liggen wekt bij mannen eerder een fysieke reactie op dan bij vrouwen. En dan is er nog de impact van testosteron.

Eigenlijk zou elke vrouw een dagje onze hoeveelheid testosteron een keer moeten ervaren. Misschien begrijpen ze het dan wat beter.
Heb jij geen kinderen? Want die knuffel je toch ook. En ik mag hopen dat daar geen seksuele lading bij zit.
pi_219965170
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:27 schreef aquawoman het volgende:

[..]
Dat is ook hoe de maatschappij is ingericht - ik hoor van moeders in mijn omgeving bijvoorbeeld dat zij altijd gebeld worden door de school terwijl gecommuniceerd is dat de vader contactpersoon is bijvoorbeeld.
School belt gewoon met mij.

Ik lees vaker van dit soort voorbeelden, maar ik durf er vergif op in te nemen dat een groot deel daarvan verzonnen is, dan wel blinde herhaling van die ene keer dat het fout ging.

Recent nog dat ik iemand zag klagen dat ze business class vloog en op ieder moment werd aangesproken als de vrouw van een random kerel, omdat zogenaamd het alleen vliegen van een vrouw in business class kortsluiting zou geven.

Wat al heel snel werd gedebunked door stewardessen die aangaven dat bij business class ze gewoon geïnformeerd worden over wie samen reist en wie alleen reist.

(Kennelijk was het doel vooral even een haakje te hebben om te laten zien dat ze business class had gevlogen)
pi_219965216
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb jij geen kinderen? Want die knuffel je toch ook. En ik mag hopen dat daar geen seksuele lading bij zit.
Nee geen kinderen gelukkig :P
Geef wel eens mensen een knuffel hoor maar hoef echt geen polonaise aan mn lijf.

Je bent waarschijnlijk normaler dan ik want uit onderzoek komt naar voren mannen blijken (binnen de relatie) wel ontzettend knuffelig. Meer dan vrouwen zelfs. Ook met hele andere motieven. Had ik niet verwacht.
blablablabla
pi_219965232
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:01 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee geen kinderen gelukkig :P
Geef wel eens mensen een knuffel hoor maar hoef echt geen polonaise aan mn lijf.

Je bent waarschijnlijk normaler dan ik want uit onderzoek komt naar voren mannen blijken (binnen de relatie) wel ontzettend knuffelig. Meer dan vrouwen zelfs. Ook met hele andere motieven. Had ik niet verwacht.
Of ik normaler ben is een tweede… ;)
  vrijdag 30 januari 2026 @ 19:07:19 #241
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219965245
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 17:44 schreef Elan het volgende:

[..]

Ja doei.
pi_219965247
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 18:27 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Toen wij hier een wasmachine leverantie hadden ging de monteur ook aan mij van alles over wasprogramma's te vertellen en reageerde verbolgen toen ik zei dat mijn vriend de was doet.

Dat verander je niet van de ene dag op de andere, maar dat is geen reden om niet te gaan voor verandering.
Is dat de schuld van de maatschappij of trekken vrouwen dat bewust of onbewust zelf naar zich toe?

Meestal kun je aangeven wie er gebeld moet worden, dus dan is het contactpersoon 1 en 2 en 3. Als jij als moeder bovenaan het lijstje staat op 1 bellen ze jou. Als jij de wasmachine in ontvangst neemt lullen ze tegen jou etc.

Al sluit in niet uit dat in 90% van alle gezinnen de vrouwen ook gewoon nog de was doen. Zo geëmancipeerd zijn we niet. Nu weet ik zelf wel hoe onze wasmachine werkt en doe ik wel eens een was, maar het is mijn vrouw haar territorium. Mannen hebben ook vaak ook totaal geen smaak in wat ze kinderen aan doen qua kleding dus daar begint het gezeik al.
blablablabla
  vrijdag 30 januari 2026 @ 19:12:20 #243
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219965291
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:07 schreef Elan het volgende:

[..]
Is dat de schuld van de maatschappij of trekken vrouwen dat bewust of onbewust zelf naar zich toe?

Meestal kun je aangeven wie er gebeld moet worden, dus dan is het contactpersoon 1 en 2 en 3. Als jij als moeder bovenaan het lijstje staat op 1 bellen ze jou. Als jij de wasmachine in ontvangst neemt lullen ze tegen jou etc.

Al sluit in niet uit dat in 90% van alle gezinnen de vrouwen ook gewoon nog de was doen. Zo geëmancipeerd zijn we niet. Nu weet ik zelf wel hoe onze wasmachine werkt en doe ik wel eens een was, maar het is mijn vrouw haar territorium. Mannen hebben ook vaak ook totaal geen smaak in wat ze kinderen aan doen qua kleding dus daar begint het gezeik al.
Een vriendin van mij heeft ook zo'n lul met vingers die het zogenaamd niet kan en dan loopt het meisje van 6 in het ondergoed van het jongetje van 3 en dan staat hij daar herrrp derrrp te doen alsof hij dat niet beter kon weten. Resultaat: zij "trekt het naar zich toe" omdat hij te lam is om het goed te doen of doet alsof.

Hij is een ontzettend goede ICT-goeroe die dik verdient en op het werk probeert hij gek genoeg geen vierkantjes in rondjes te rammen en functioneert hij op hoog niveau. Maar luiers verschonen "kon" hij niet.

"De scheiding kwam echt uit de lucht vallen".
pi_219965293
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja doei.
Luister het groeit in jou, alle hormonen als je hem of haar op de wereld zet. Dat hebben kerels allemaal in beginsel al niet. Ik zeg niet dat vaders geen verantwoordelijkheid dragen maar moederliefde vanuit emotioneel oogpunt werkt echt net ff wat heftiger. De literatuur staat daar vol mee.
blablablabla
  vrijdag 30 januari 2026 @ 19:15:00 #245
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219965305
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Luister het groeit in jou, alle hormonen als je hem of haar op de wereld zet. Dat hebben kerels allemaal in beginsel al niet.
Er zijn diverse onderzoeken dat de hormoonwaarden bij betrokken aanstaande vaders ook veranderen. Daarna(ast) is er nog van alles wat verandert als je zorg draagt voor zo'n klein ding.
quote:
Ik zeg niet dat vaders geen verantwoordelijkheid dragen maar moederliefde vanuit emotioneel oogpunt werkt echt net ff wat heftiger. De literatuur staat daar vol mee.
De literatuur hierover verandert dus ook.
pi_219965330
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:12 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Een vriendin van mij heeft ook zo'n lul met vingers die het zogenaamd niet kan en dan loopt het meisje van 6 in het ondergoed van het jongetje van 3 en dan staat hij daar herrrp derrrp te doen alsof hij dat niet beter kon weten. Resultaat: zij "trekt het naar zich toe" omdat hij te lam is om het goed te doen of doet alsof.

Hij is een ontzettend goede ICT-goeroe die dik verdient en op het werk probeert hij gek genoeg geen vierkantjes in rondjes te rammen en functioneert hij op hoog niveau. Maar luiers verschonen "kon" hij niet.

"De scheiding kwam echt uit de lucht vallen".
Noem je nou een lul omdat mijn vrouw de was doet? :D

Zij wil dat zelf he. Het is niet dat ik niet weet hoe de wasmachine werkt of lekker achterover op de bank voetbal ga zitten kijken. Ik kook 9/10 keer. We hebben het echt wel eerlijk verdeeld hier maar was is haar ding. Net als de inrichting van het huis. Laatst liepen we in een of andere meubelzaak en ik zag een leuk schilderij, nou dat pastte natuurlijk nergens bij. Echt oerlelijk. Volgens haar dan. Nou prima toch _O-

Same shit met kinderen je moet ze eens horen als de man het kind heeft aangekleed en het niet naar haar zin is.
Nou dan doe je het toch lekker zelf :)
blablablabla
  vrijdag 30 januari 2026 @ 19:19:06 #247
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219965340
Oh ja het stond er wat ongelukkig. Ik bedoelde in te haken op het laatste stukje dat mannen kinderen niet aan zouden kunnen kleden.
pi_219965398
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:19 schreef Qarrad het volgende:
Oh ja het stond er wat ongelukkig. Ik bedoelde in te haken op het laatste stukje dat mannen kinderen niet aan zouden kunnen kleden.
Wat het probleem volgens mij is is dat veel vrouwen commentaar hebben en van mening zijn dat ze het zelf beter kunnen en daarmee de man ontheffen van zijn verantwoordelijkheid.

Die kerels denken zoek het lekker uit of krijgen de indruk dat ze zich er beter niet mee kunnen bemoeien. Als Henk een dag de kinderen heeft aangekleed en het setje past niet qua kleur moet je daar niet over lopen zeiken tegen alle moeders op het schoolplein en hem vervolgens uitlachen.
blablablabla
  vrijdag 30 januari 2026 @ 19:30:24 #249
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219965427
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:27 schreef Elan het volgende:

[..]
Wat het probleem volgens mij is is dat veel vrouwen commentaar hebben en van mening zijn dat ze het zelf beter kunnen en daarmee de man ontheffen van zijn verantwoordelijkheid.

Die kerels denken zoek het lekker uit of krijgen de indruk dat ze zich er beter niet mee kunnen bemoeien. Als Henk een dag de kinderen heeft aangekleed en het setje past niet qua kleur moet je daar niet over lopen zeiken tegen alle moeders op het schoolplein en hem vervolgens uitlachen.
Het probleem is dat een hoop moeders het beter kunnen omdat hun partner het spelletje weaponized incompetence speelt, en dan krijg je van die patronen dat "het kreng" alles "naar zich toe trekt". Dit is gelukkig een steeds minder geaccepteerd patroon; tegenwoordig worden mannen terecht als een lullo gezien als ze zich zo opstellen.

Of dan schrijft iemand een column over een bepaalde smaak man waarbij vrouwen dit soort geëmmer al aan zien komen en bij voorbaat bedanken.

Net zo bedanken een hoop mannen voor een aantal types bij vrouwen.
pi_219965615
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 januari 2026 19:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Het probleem is dat een hoop moeders het beter kunnen omdat hun partner het spelletje weaponized incompetence speelt, en dan krijg je van die patronen dat "het kreng" alles "naar zich toe trekt". Dit is gelukkig een steeds minder geaccepteerd patroon; tegenwoordig worden mannen terecht als een lullo gezien als ze zich zo opstellen.

Hmm ik ken toch ook wel wat voorbeelden van vrouwen die een heel rigide beeld hebben van hoe het hoort en het mannen gewoon wat minder boeit. Dat is geen weaponized incompetence, maar een lossere opvoedstijl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')