Duitse ambulancebroeders veroorzaakten bewust ongelukken, celstraffen bis zwölf jahrquote:
Volgens de Duitse krant Bild werden de twee gedreven door hun ambitie om te worden gezien als redders. De mannen waren 23 en 32 jaar oud. Eén van de twee deed zich bij een ongeluk zelfs voor als spoedarts.
Door de bizarre acties van het duo raakten in totaal 22 voertuigen beschadigd. Ook vielen er meerdere lichtgewonden, maar geen zwaargewonden of doden. De twee voerden hun acties uit op snelwegen in de Duitse deelstaten Nedersaksen, Beieren en Thüringen.
'Elkaar opgejut'
De 23-jarige dader vertelde op de zitting spijt te hebben van zijn acties. "Ik moet mijn verantwoordelijkheid nemen. Ik schaam me ontzettend diep voor wat ik heb gedaan. We hebben elkaar opgejut. Ik voelde me waardevol als ik anderen hielp."
De andere verdachte ontkende zijn betrokkenheid in eerste instantie. Maar de rechter vond bewijs voor zijn betrokkenheid nadat er dashcambeelden waren opgedoken waarin de twee het hadden over het gooien van objecten naar de auto's.
Alleen al bij één ongeval raakten acht automobilisten betrokken toen het duo onderdelen van een bouwplaatsafzetting van een viaduct naar beneden gooide.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)duitsland-ongelukken