abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219896035
Ik woon in een sociale huurwoning. Slecht geïsoleerd ook nog eens, helaas.

Geen spouwmuurisolatie en mn dakafwerkihg is spaanplaat met waarschijnlijk een laag purschuim en dakpannen.

Vraag die ik heb: een modern dakraam ipv dit dak, is dat -mits goed geïnstalleerd uiteraard- beter geïsoleerd dan dit oude dak? Wellicht met triple glas erin?

Ik overweeg namelijk als het lelijk gerepareerd wordt, te vragen of er anders een nieuw dakraam bij geplaatst kan worden, desnoods deels op eigen kosten.
pi_219896048

De spaanplaat is rechtsonder gewoon verrot. Is ooit eens gerepareerd/geverfd whatever bij een vorige bewoner, maar het is daar een groot tochtgat. Het heeft ook gelekt daar en dat doet het nu weer. Met je vinger kun je zo de vezels van de plaat eraf vegen. Venster is ook vervormd en over een lengte van zeker 30 tocht het gewoon omdat het direct met buiten in verbinding lijkt te staan :(

Geen idee hoe dat netjes gerepareerd kan worden, maar ik vrees dus dat het lelijk zal worden. Een groter venster zou wellicht wel mooi en netjes zijn en daar wil ik best wat voor betalen. Huidige venster zal even oud zijn als de woning vermoed ik, +-48 jaar.
pi_219896058
Ben je handig?
pi_219896066
quote:
1s.gif Op donderdag 22 januari 2026 00:57 schreef Vliegbaard het volgende:
Ben je handig?
Niet met dit soort dingen. Dus de verhuurder mag het oplossen en als ik kijk naar hoe het er nu uitzag is er eerder gewoon overheen geverfd.

Nu met het smeltende sneeuw lekte het precies daar en dat lijkt me al flink wat jaren aan de gang. Woon er nog niet zo gek lang, maar vanaf de bezichtiging zag ik het al. Toen was het nog wit.

Nadat ik het had gemeld, kwam er een opzichter die zo zn schroevendraaier erdoor stak, maar het is toen verder niet opgepakt.

Vrijdag komt er een aannemer. Ook elders in het huis zit een tochtplek. Tussen de schoorsteen en de spaanplaat dakplaten zit een ruimte waar ik zou mn handen in kan steken en je gewoon de warmte voelt wegtrekken door de tocht. Maar dat is op een ander punt dus.

Als deze lelijke plek lelijk gerepareerd gaat worden en een net afgewerkt dakraam mogelijk is, heb ik dat liever als het zo'n beetje even goed is qua isolatie. Ik verwacht namelijk dat reparatie het er niet fraaier op maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')