quote:Op maandag 6 april 2026 17:16 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Grom. Ik dacht 'die weet ik'
En zette mijn streetview poppetje hier neer
https://maps.app.goo.gl/A93GdtgwUgqrHPDc9
Correct, dat beeld op de achtergrond is overigens een monument voor het door de Engelsen uitgevoerde Sinterklaasbombardementquote:
Veel hebben een centrale dorpskerk in de grotere dorpen. Vanuit de kleine dorpen trok men dan daarheen. Vries, Norg, Anloo, Zuidlaren, Gieten, Eext, Roden, hebben allen zo'n functie gehad.quote:Op maandag 6 april 2026 17:24 schreef r_one het volgende:
[..]![]()
Wel bijzonder dat er in veel brinkdorpen daar (of in de buurt) geen enkele kerk te vinden is.
Thnx voor de infoquote:Op dinsdag 7 april 2026 11:18 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Veel hebben een centrale dorpskerk in de grotere dorpen. Vanuit de kleine dorpen trok men dan daarheen. Vries, Norg, Anloo, Zuidlaren, Gieten, Eext, Roden, hebben allen zo'n functie gehad.
Niet zo vreemd voor een (ander) brinkdorp.quote:Maar ik vond het best bijzonder dat mijn vondst bijzonder veel op de opgave lijkt. inclusief de steentjes en min of meer de juiste richting
Zuidlaren valt qua naam al af.quote:Op dinsdag 7 april 2026 19:16 schreef marcel.de het volgende:
uhm Dwingeloo de Brink ook niet zo te zien, dat was mijn eerste ingeving.
En Tynaarlo niet..
en Zuidlaren met ook een Brink zie ik het ook niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |