SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Scorelijst hierboven is bijgewerkt aan de hand van eindstand
Veel succes !
[ Bericht 4% gewijzigd door marcel.de op 21-01-2026 19:19:08 ]voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
Jawel, ben er nog, maar vind de opgaven er niet makkelijker/logischer op worden.quote:Op zondag 25 januari 2026 07:45 schreef marcel.de het volgende:
Doet er verder niemand meer mee? Is niet zo leuk wanneer er maar 2 spelers zijn.
Op die plek zat discotheek de Morgenzon, en de hint over provincie was een link naar de plaatsnaam.quote:Op zondag 25 januari 2026 23:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Jawel, ben er nog, maar vind de opgaven er niet makkelijker/logischer op worden.
Ik mis vaak een clue.
(en een windroos, zou eigenlijk verplicht moeten zijn, vind ik)
Afijn, dit is dus Zeeland (NB) maar zie echt de duidelijke link met de vorige niet. En ook geen clue welke provincie.
(of ik kijk niet goed, dat kan ook)
Ik zit er soms ook mee te klooien hoor, om een goede opgave te vinden. Ook niet te persoonlijk opvatten (behalve dan die windroosquote:Op maandag 26 januari 2026 17:33 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Op die plek zat discotheek de Morgenzon, en de hint over provincie was een link naar de plaatsnaam.
Ik blijf het lastig vinden om een goede opgave te bedenken, die wel mogelijk is, maar niet te makkelijk, ik had hier het idee dat het wel te doen moest zijn met een beeld, een straatnaam, wat horeca, geen heel standaard lantaarnpalen, etcetera.
Tja het is ergens langs het spoor in Utrecht. Maar Utrecht heeft heel erg veel spoor he en ik zie in de video geen andere herkenningspunten. Dus tja....quote:Op maandag 26 januari 2026 09:37 schreef Camphuys het volgende:
[ afbeelding ]
Instant hint
Rookmelder (Dumpert)
Nou vraag ik me serieus af wat er zo bijzonder / 'postbaar' is aan 5 ondergrondse containers en een spoorlijnquote:Op dinsdag 27 januari 2026 19:08 schreef marcel.de het volgende:
BOEM.....
Bij Overvecht
Ik keek eerst andere kant van het spoor, meende de flat / toren tussen Amsterdamse straatweg en Overveght te zien.
Maar satelietbeelden lieten mij dit zien en ik had hem
Yes
zie de video eerder genoemd.quote:Op dinsdag 27 januari 2026 21:20 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou vraag ik me serieus af wat er zo bijzonder / 'postbaar' is aan 5 ondergrondse containers en een spoorlijn![]()
Ik neem aan dat het geen toeristische attractie is
Ja: rookmelder, container, Dumpert, 030, Utrecht, spoorlijn.quote:
Nee. Heb wel nagedacht en wat gezocht. Maar ik weet niet waar jouw jeugd woont enzo. Ik vermoed dat er een spoortunnel is gekomen. Dat is bij Delft, Best, Barendrecht, Rijswijk. Meer moet ik schuldig blijven.quote:Op woensdag 28 januari 2026 17:53 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Drommels, hebben jullie nu nog geen idee?
Het heeft niets te maken met waar ik vandaan kom, maar meer met wat er op tv wasquote:Op woensdag 28 januari 2026 18:51 schreef marcel.de het volgende:
[..]
Nee. Heb wel nagedacht en wat gezocht. Maar ik weet niet waar jouw jeugd woont enzo. Ik vermoed dat er een spoortunnel is gekomen. Dat is bij Delft, Best, Barendrecht, Rijswijk. Meer moet ik schuldig blijven.
Of bedoel je dat het geen NS spoor meer is; te denken aan Randstadrail Rdam-Den Haag CS of de Hoekse Lijn?
quote:Op donderdag 29 januari 2026 10:43 schreef Rockfire het volgende:
[..]
[..]
Dat kan maar één ding zijn: Bassie en Adriaan
Veel van de opnames zijn in of in de buurt van Vlaardingen gemaakt. En zo kom ik op:
Schiedam
Dat dacht ik al maar ik ken hem van Fort Aplha!quote:Op donderdag 29 januari 2026 14:03 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Haha, en dat is de school van Rundfunk, in Amersfoort
Oh ja, Fort Alpha was inderdaad dezelfde schoolquote:Op donderdag 29 januari 2026 14:10 schreef DikDikkie het volgende:
[..]
Dat dacht ik al maar ik ken hem van Fort Aplha!
quote:Op vrijdag 30 januari 2026 00:13 schreef FrankRicard het volgende:
Bernardusstraat in Maastricht
Ik herkende eigenlijk vooral restaurant Witloof op de achtergrond, is dit pand gebruikt voor Flikken Maastricht?
Gebruikt in de serie Florisquote:Op vrijdag 30 januari 2026 08:02 schreef marcel.de het volgende:
Doornenburg, vlakbij waar de Rijn ons land instroomt
Tussenstand:
TARAraboemdijee 3
Rockfire 3
r_one 3
FrankRicard 3
marcel.de 3
DikDikkie 2
Camphuys 1
eenjongen... 1
PSM 1
Nieuwe:
[ afbeelding ]
Die ervoor was trouwens ook niet kinderachtig. Volgens mij woonde jij er toen (25 jaar geleden) nog.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:08 schreef Rockfire het volgende:
Dat was een harde knal, ik zat er hemelsbreed nog geen 300 meter vandaan toen het gebeurde
Klopt, maar toen was ik op het moment van de klap gelukkig niet in de buurtquote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:11 schreef r_one het volgende:
[..]
Die ervoor was trouwens ook niet kinderachtig. Volgens mij woonde jij er toen (25 jaar geleden) nog.
Te makkelijkquote:Op vrijdag 30 januari 2026 17:12 schreef Rockfire het volgende:
[ afbeelding ]
Tussenstand:
r_one 5
Rockfire 5
TARAraboemdijee 3
FrankRicard 3
marcel.de 3
DikDikkie 2
Camphuys 2
eenjongen... 1
PSM 1
Joa joa.quote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:20 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ik had echt eerst mijn opdracht geplaatst en toen pas jouw bericht gelezen
Kwestie van great minds think alikequote:Op vrijdag 30 januari 2026 18:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Joa joa.
Als binnen 24 uur niemand anders 'm vindt, kop ik 'm wel in
Verrekquote:Op zondag 1 februari 2026 18:46 schreef marcel.de het volgende:
En nu staan we weer bij die in Rotterdam maar dan in een andere hoek en gezichtspunt. Even twijfelde ik maar het is de zelfde toren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |