Ik ken wel iemand wie dat ook gedaan heeft en wie vervolgens helemaal kapot is gegaan en z'n leven nooit meer hetzelfde zal zijn. Zou nooit aanraden om zo maar te stoppen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:00 schreef Hetekip het volgende:
In het verleden gewoon gestopt met Citalopram en Risperidon, geen klachten gehad., heb het destijds ook niet overlegd, gewoon op eigen houtje gestopt.
Het is volgens mij echt verschillend per persoon. Die keren dat ik na een terugval bijvoorbeeld Lorazepam ging afbouwen ging ook gewoon goed op wat angst klachten na.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 22:00 schreef Hetekip het volgende:
In het verleden gewoon gestopt met Citalopram en Risperidon, geen klachten gehad., heb het destijds ook niet overlegd, gewoon op eigen houtje gestopt.
Nu zit ik jaren later op Escitalopram en Risperidon, bedoeling is half jaar kort inzetten, dus ik zal je laten weten hoe dat gaat wanneer ik het heb afgebouwd. Maar dat gaat pas ergens in mei zijn.
Dat is zeer jammer te noemen, ik ben gestopt toen ik het idee had, dat ik het wel weer allemaal op de rit had. Nu had ik een depressie met piekerklachten. Stel je hebt wat heel anders, kan ik me ook voorstellen dat het misgaat.quote:Op zondag 25 januari 2026 07:22 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand wie dat ook gedaan heeft en wie vervolgens helemaal kapot is gegaan en z'n leven nooit meer hetzelfde zal zijn. Zou nooit aanraden om zo maar te stoppen.
Het verschilt ook per persoon, ik ben gestopt toen ik dacht dat ik genezen was. Bij een depressie, wat is het ergste wat er kan gebeuren? Ik merk nu dat ik ook wat depressiever ben in de winter.quote:Op zondag 25 januari 2026 08:39 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Het is volgens mij echt verschillend per persoon. Die keren dat ik na een terugval bijvoorbeeld Lorazepam ging afbouwen ging ook gewoon goed op wat angst klachten na.
De laatste keer ook zelf afgebouwd
Terwijl er ook horor verhalen te vinden zijn mbt benzo's.
Wss is het makkelijker als een depressieve periode echt genezen is.
Anyway het is goed dat ook binnen de GGZ meer en meer aandacht komt voor afbouwen en overdosering. Al moeten we ook realistisch blijven en accepteren dat voor sommige medicatie levenslang nodig blijft. Of er moeten betere manieren ontdekt worden.
Ben nu een jaar of twee echt stabiel als in ik had geen benzo's nodig om een terugval te fixen.quote:Op zondag 25 januari 2026 09:52 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dat is zeer jammer te noemen, ik ben gestopt toen ik het idee had, dat ik het wel weer allemaal op de rit had. Nu had ik een depressie met piekerklachten. Stel je hebt wat heel anders, kan ik me ook voorstellen dat het misgaat.
[..]
Het verschilt ook per persoon, ik ben gestopt toen ik dacht dat ik genezen was. Bij een depressie, wat is het ergste wat er kan gebeuren? Ik merk nu dat ik ook wat depressiever ben in de winter.
Het stoppen van medicatie is iets waar je over praat, wanneer iemand voor langere tijd stabiel is, en het ook echt een mogelijkheid is. Het hangt er maar van af wat je hebt. Stel je hebt klachten, maar medicatie onderdrukt dat, en je kan ondertussen eraan werken om niet meer aan die klachten te komen, dan kun je het hebben over afbouwen. Als je echter nog steeds de problemen hebt met medicatie maar een stuk minder, dan is stoppen natuurlijk niet handig.
quote:Op zaterdag 21 februari 2026 16:41 schreef The-BFG het volgende:
Nog niets terug gehoord van de huisarts. Volgende week zelf maar ff bellen.
Ik hoop dat de psychiater een ander middel kan adviseren.
Sinds die Quetiapine is toegevoegd ben ik al best lang stabiel.
Vertrouw je dokter AI blindelings?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:17 schreef The-BFG het volgende:
Wil ik vandaag huisarts bellen, is ie op vakantie. Van het weekend maakte ik me toch wat zorgen over mijn hart. Gelukkig kon dokter AI me gerust stellen.
In dit geval wel. Ik denk dat mijn huisarts aan iets ernstiger denkt dan de Cardioloog. Wss omdat ik even niet bij de hand had wat de cardioloog precies gezegd had. Ik verwachte wel dat de huisarts dag gewoon kon inzien.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:23 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Vertrouw je dokter AI blindelings?
Ik heb te horen gekregen dat ik voor de rest van mijn leven aan deze medicatie vastzit. Dus over afbouwen hoef ik me geen zorgen te maken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |