abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219932119
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dus 'genocide' is okay/boeit minder zolang het maar intern gebeurd?
Dat zegt toch niemand?
Er zijn alleen redenen waarom bepaalde genocides (en andere walgelijkheden) meer of minder aandacht krijgen.
pi_219932371
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:09 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maar het toejuichen van het uitmoorden van moslims zoals jij en je mede pro-Israel trollen doen is natuurlijk niet verwerpelijk _O-
Ik ben niet perse pro-Israel maar ik steun wel hun strijd tegen de radicale islam. De wereld is beter af zonder Hezbollah, Hamas, Islamitische Jihad, de Houthi's, de IRGC en de Ayatollahs.
pi_219932409
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik ben niet perse pro-Israel maar ik steun wel hun strijd tegen de radicale islam. De wereld is beter af zonder Hezbollah, Hamas, Islamitische Jihad, de Houthi's, de IRGC en de Ayatollahs.
Iedereen is tegen die terroristische rampen.
En iedereen zou Israel steunen als dit ook daadwerkelijk was wat ze deden....
Maar helaas.
pi_219932459
twitter

Kanarie in de koolmijn.

Shahbazi die Iran is ontvlucht vanwege de islam, wil nu Nederland ontvluchten vanwege de islam.
  maandag 26 januari 2026 @ 13:59:31 #130
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219932492
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:55 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Kanarie in de koolmijn.

Shahbazi die Iran is ontvlucht vanwege de islam, wil nu Nederland ontvluchten vanwege de islam.
Waar zou je naartoe moeten dan?

(Even geen Belgie grappen svp)

Wel een duidelijk artikel trouwens. Zo onbegrijpelijk dat mensen niet snappen en geloven wat zo'n man te zeggen heeft.

#TheEndIsNear

[ Bericht 4% gewijzigd door Tengano op 26-01-2026 14:05:23 ]
  maandag 26 januari 2026 @ 14:29:54 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219932775
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 17:37 schreef MaximumRush het volgende:

[..]
Londen is al lang veranderd in Islamabad 2.0. Ben vorig jaar een weekendje geweest na zo'n 15 jaar, bizar hoe dat veranderd is.
Niet alleen London. Door heel het vk zie je wat voor negatieve effecten (enorme) die massa migratie heeft op het lokale leven en gemeenschappen. Ben ieder jaar wel een keer op dat eiland wegens familie en het wordt ieder jaar erger.

En je mag er niks over zeggen. Dan staat de gedachte politie op de stoep.

Waanzin.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 26 januari 2026 @ 14:31:58 #132
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219932788
quote:
0s.gif Op zondag 25 januari 2026 21:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Toch apart hoe de interesse in genocides/massamoorden tegen moslims in Iran of China veel lager is dan in Gaza. Wat is toch het verschil voor mensen waardoor ze hier minder interesse in hebben :?
Zuid Sudan, iemand?
1947-2016
  maandag 26 januari 2026 @ 14:35:48 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219932819
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 13:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Het is toch weer ongelofelijk hoe hij het hier opneemt voor dat verwerpelijke volk en iedereen die het niet met hem eens is in een hoekje drukt.
1947-2016
  maandag 26 januari 2026 @ 14:53:45 #134
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219932943
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Niet alleen London. Door heel het vk zie je wat voor negatieve effecten (enorme) die massa migratie heeft op het lokale leven en gemeenschappen. Ben ieder jaar wel een keer op dat eiland wegens familie en het wordt ieder jaar erger.

En je mag er niks over zeggen. Dan staat de gedachte politie op de stoep.

Waanzin.
Je mag er niks over zeggen? Dat lijkt me niet hè.
Dit, dus.
  maandag 26 januari 2026 @ 15:48:45 #135
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219933434
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 14:53 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je mag er niks over zeggen? Dat lijkt me niet hè.
Ik weet dat je selectief bent, maar heb je niet ergens gelezen hoe het is gesteld als je in het vk commentaar hebt op de massamigratie?
1947-2016
pi_219933690
quote:
[ x ]

Kanarie in de koolmijn.

Prima artikel, ieder weldenkend persoon zou islamofoob moeten zijn
  maandag 26 januari 2026 @ 16:31:30 #137
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219933696
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik weet dat je selectief bent, maar heb je niet ergens gelezen hoe het is gesteld als je in het vk commentaar hebt op de massamigratie?
Nee, wat gebeurt er met je als je kritiek hebt op migratie?
Dit, dus.
  maandag 26 januari 2026 @ 16:34:46 #138
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219933714
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 15:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat gaat niet om commentaar op massa immigratie, maar mensen die op X al heel veel volgers hebben, influencers, en dan gaan oproepen tot escalatie en het heft in eigen handen nemen. Bijvoorbeeld met die rellen na de moord op die meisjes in 2004. Dat ging toch wel wat verder.

Genoeg Britten die online hun mening posten hoor.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219933862
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:30 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Prima artikel, ieder weldenkend persoon zou islamofoob moeten zijn
Dat artikel is vooral ‘prima’ voor wie weinig weet van de islam en graag zijn onderbuikgevoel bevestigd ziet. Neem bijvoorbeeld dit stukje:

quote:
Shahbazi ergert zich ook aan de versterkte oproepen uit moskeeën. Dit is volgens hem allerminst te vergelijken met het geluid van kerklokken. "Een kerkklok zegt niet tegen mij: er is altijd een god en dat is mijn god.
De islamitische gebedsoproep zegt ook niet "er is altijd een god en dat is mijn god".

quote:
Dat is totaal iets anders dan om vier uur 's ochtends door een wijk waar moslims in de minderheid zijn te roepen dat er maar één religie goed is, namelijk de islam."
Nergens in Nederland klinkt om vier uur ’s ochtends een gebedsoproep, en nergens wordt daarbij geroepen "dat er maar één religie goed is, namelijk de islam."

Fobieën zijn per definitie irrationeel en gebaseerd op misvattingen, en dat maakt dit een schoolvoorbeeld van islamofobie. Dat maakt je niet weldenkend, integendeel.
pi_219933911
quote:
Misschien kan hij naar Israel. Daar zal hij zich wel thuis voelen.
pi_219933982
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 17:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Misschien kan hij naar Israel. Daar zal hij zich wel thuis voelen.
Op deze manier heeft Israël steeds meer levensruimte nodig.
  maandag 26 januari 2026 @ 17:37:59 #142
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219934002
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:31 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee, wat gebeurt er met je als je kritiek hebt op migratie?
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 16:34 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat gaat niet om commentaar op massa immigratie, maar mensen die op X al heel veel volgers hebben, influencers, en dan gaan oproepen tot escalatie en het heft in eigen handen nemen. Bijvoorbeeld met die rellen na de moord op die meisjes in 2004. Dat ging toch wel wat verder.

Genoeg Britten die online hun mening posten hoor.
Even een indicatie voor jullie struisvogels. Niet alleen influencers en mensen met veel volgers.

https://www.forbes.com/si(...)ree-speech-be-saved/

quote:
What a contrast this right is with what’s now happening in the Sceptred Isle. For years, the U.K. has, with increasing vigor, been curbing what one is allowed to say, all in the name of fighting racism, sexism, Islamophobia, transgenderism, climate-change denial and whatever else the woke extremists conjure up. In actions one expects from China and North Korea, British police zealously examine social media messages and individual utterances for any deviation from the reigning woke orthodoxy. Police are making more than 30 arrests a day over what they deem to be offensive online posts, retweets or cartoons. That’s 12,000 arrests a year.
Two-Tier-Kier is ook een gevleugelde term inmiddels. Maar hey, zal wel weer weggewuifd worden of gebagatelliseerd. Dat is eerder een indicatie van jullie niet willen onderkennen dat het daar de verkeerde kant op gaat qua vvmu van een bepaald kantje.
1947-2016
  maandag 26 januari 2026 @ 17:44:13 #143
438527 MissButterflyy
pi_219934045
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 17:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]
[..]
Even een indicatie voor jullie struisvogels. Niet alleen influencers en mensen met veel volgers.

https://www.forbes.com/si(...)ree-speech-be-saved/
[..]
Two-Tier-Kier is ook een gevleugelde term inmiddels. Maar hey, zal wel weer weggewuifd worden of gebagatelliseerd. Dat is eerder een indicatie van jullie niet willen onderkennen dat het daar de verkeerde kant op gaat qua vvmu van een bepaald kantje.
Je hoeft niet meteen vervelende opmerkingen te maken dat ik een struisvogel ben.
Forbes is een Amerikaans magazine, en de Amerikaanse wetgeving betreffende vvm is idd soepeler.
Heb chatgtp gevraagd hoe het zit in de Uk, en ze zeggen weinig anders dan dat ik zei.

In Engeland (het VK) bestaat vrijheid van meningsuiting, maar die is niet absoluut. Het is dus: ja, je mag veel zeggen — maar niet alles.

Hoe zit het juridisch?
• Vastgelegd in Article 10 van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM).
• Geldt in het VK via de Human Rights Act 1998.

Wat mag wél?
• Kritiek op de overheid en politici
• Politieke, religieuze en maatschappelijke meningen
• Satire, kunst en media-uitingen
• Protesteren (binnen de regels)

Beperkingen (belangrijk):
Vrijheid van meningsuiting mag worden ingeperkt als het gaat om:
• Haatzaaien (tegen o.a. ras, religie, seksuele oriëntatie)
• Oproepen tot geweld
• Bedreiging of intimidatie
• Laster en smaad (defamation)
• Openbare orde en veiligheid
• Terrorisme-gerelateerde uitingen
• Misbruik via sociale media (bijv. “malicious communications”)

Verschil met de VS
• In Engeland is de bescherming strenger gereguleerd dan in de VS.
• Uitspraken die in Amerika legaal zijn, kunnen in het VK strafbaar zijn.

Praktisch gezegd
👉 Je mag een mening hebben en uiten
👉 Maar de wet kijkt sterk naar impact op anderen en de samenleving
  maandag 26 januari 2026 @ 17:51:37 #144
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219934096
De meeste mensen gaan er iig te laat achterkomen....

Those who refuse to learn from history are doomed to create the same catastrophes.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 34% gewijzigd door Tengano op 26-01-2026 18:06:09 ]
  maandag 26 januari 2026 @ 18:10:46 #145
438527 MissButterflyy
pi_219934226
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-verenigd-koninkrijk

Maar goed, er is wel kritiek op de harde aanpak van online meningen, lees alleen dat dit niks te maken heeft met massaimmigratie. Meningen over Israël/ Gaza worden ook hard aangepakt.

Dus daarin mag de regering van de UK wel eens kritisch naar zichzelf kijken.
  maandag 26 januari 2026 @ 18:19:16 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219934299
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 18:10 schreef MissButterflyy het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-verenigd-koninkrijk

Maar goed, er is wel kritiek op de harde aanpak van online meningen, lees alleen dat dit niks te maken heeft met massaimmigratie. Meningen over Israël/ Gaza worden ook hard aangepakt.

Dus daarin mag de regering van de UK wel eens kritisch naar zichzelf kijken.
onder andere. Naast dat je chat vraagt, kun je ook zoeken op two-tier policing of zoeken hoeveel arrests er zijn gemaakt tov veroordelingen. Schrikbarend. Het is pure intimidatie.

Kan hem ook even niet vinden maar er was een symbolisch filmpje van een meute die stond te protesteren waar de politie de aandacht aan schonk. Iedereen moest wegwezen, politie ging anders ingrijpen. Zo'n gespannen moment.
Liep er vervolgens iemand in een burka gewoon door de linie heen, 'ongezien', en pakte de watermeloen vlag en begon weg te rennen.
Two-tier-police at its finest.

Zijn ook mensen opgepakt die zo iets futiels als hun vlag buiten hadden hangen. Zou confronterend kunnen zijn voor migranten. Of gewoon van een tienermeisje afpakken tijdens een protest. Of een gekkie die de politie gaat bellen omdat haar buren de vlag willen ophangen.

Gaat allemaal 1 kantje op, die 'beperkingen'. Wordt als smoes gebruikt voor veel repressie.
1947-2016
pi_219934412
quote:
1s.gif Op maandag 26 januari 2026 17:33 schreef RotatoR het volgende:
Op deze manier heeft Israël steeds meer levensruimte nodig.
Hij kan natuurlijk ook naar de Verenigde Staten.
pi_219934617
Ik heb de Syrische vluchtelingencrisis richting Libanon, Turkije en West-Europa nog scherp voor ogen. Als het misgaat in Iran, zal dat door het veel grotere aantal inwoners waarschijnlijk tot een nog grootschaliger crisis leiden, met alle politieke gevolgen en vormen van extremisme van dien, zowel in het Midden-Oosten als in Europa. Dat vooruitzicht stemt allerminst hoopvol. Het verbaast mij dan ook dat sommige mensen chaos, overheidsinstorting en/of oorlog toejuichen, zonder stil te staan bij de bredere consequenties.
pi_219934632
Het Amerikaanse vliegdekschip USS Abraham Lincoln is met andere schepen aangekomen in het Midden-Oosten, meldt het Amerikaanse leger. Met de Lincoln is de Amerikaanse vuurkracht in de regio aanzienlijk versterkt, terwijl de spanningen met Iran weer hoog zijn opgelopen.
De Lincoln en begeleidende schepen zijn in het Midden-Oosten om de 'regionale veiligheid en stabiliteit te bevorderen', aldus het Amerikaanse Central Command in een bericht op X.
President Trump waarschuwde onlangs dat de Verenigde Staten een 'armada' richting Iran zouden sturen, die hij hoopt 'niet te hoeven gebruiken'. Hij herhaalde toen ook zijn waarschuwingen aan Teheran om geen demonstranten te doden of het nucleaire programma te hervatten.
Bij protesten tegen het islamitische regime kwamen duizenden mensen om het leven. Vorig jaar juni waren er nog aanvallen van Israël en de VS op belangrijke locaties van de Iraanse nucleaire productie.
https://www.gelderlander.(...)dden-oosten~a9a06edd

[ Bericht 48% gewijzigd door Mylene op 26-01-2026 18:56:33 ]
pi_219934687
quote:
0s.gif Op maandag 26 januari 2026 18:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Hij kan natuurlijk ook naar de Verenigde Staten.
Ik gun het de best man om spoedig terug te keren naar een seculier Iran, gedekoloniseerd van de islam.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')