Gadverdammequote:Op donderdag 22 januari 2026 17:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die is niet helemaal heel meer.
[ afbeelding ]
Het is echt of ik naar US Postal zit te kijken.quote:Op donderdag 22 januari 2026 08:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ x ]
De UCI heeft deze winter duidelijk nagelaten in te grijpen bij UAE en dus doen ze er doodleuk nog een schepje bovenop. We hebben een monumentaal probleem.
Toch is zo'n Alaphilippe vrijwel ook uitgespeeld sinds de opkomst van Pogi, Van der Poel, Evenepoel, etc. Soms kan hij nog 10 meter in het wiel blijven maar dan is het ook afgelopen. Kan ook ouderdom zijn natuurlijk of het feit dat hij na zijn blessure nooit 100% is teruggekomen.quote:Op donderdag 22 januari 2026 11:29 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Er zit fysiologisch wel echt een gigantisch verschil tussen jongens die goed zijn in 20-60 minuten bergop rijden en jongens die pakweg 5 minuten omhoog kunnen vlammen.
Sommige kunnen beide extreem goed (Pogacar voornamelijk).
Maar je zou verwachten dat types die lijken op Alaphilippe hier harder omhoog gaan dan Vine.
Ja, dus niet.quote:Op vrijdag 23 januari 2026 05:54 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ach Vine. Die gaat morgen dus enorm schroeien op Wielinga hill.
De klassieke januaripiek jaquote:Op vrijdag 23 januari 2026 11:51 schreef Marcoss het volgende:
Welsford kan na deze zege weer ouderwets achteruit fietsen in de rest van het jaar
quote:Op vrijdag 23 januari 2026 02:26 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Toch is zo'n Alaphilippe vrijwel ook uitgespeeld sinds de opkomst van Pogi, Van der Poel, Evenepoel, etc. Soms kan hij nog 10 meter in het wiel blijven maar dan is het ook afgelopen. Kan ook ouderdom zijn natuurlijk of het feit dat hij na zijn blessure nooit 100% is teruggekomen.
Maar het lijkt er voor mij op dat de punchers van tegenwoordig meer de echte wattmonsters zijn, zoals een VdPoel, Van Aert, Pedersen, Philipsen en Ganna. Mannen die eigenlijk te zwaar zijn voor de bergen maar wel extreem grote wattages kunnen trappen en een tijdje mee kunnen op beklimmingen van 3 tot maximaal 6%.
Van die kleinere, explosieve mannen zoals Alaphilippe die heel hard een steil heuveltje op kunnen maar geen hogere berg heb je tegenwoordig een stuk minder lijkt me. Ik zie dat die Corkscrew climb ook stukken van 12% en 11% heeft. Dat is gewoon te steil voor velen.
Ze kunnen beter Patrick Eddy overnemen.quote:Op zaterdag 24 januari 2026 06:10 schreef Pistolero het volgende:
De Visma-hatewatch draait nu al op volle toeren, wat een grap van een ploeg.
Hoe veel overwinningen zal die gozer dit seizoen uberhaupt gaan halen gezien zijn zware programma?quote:
Waarom pas nadat ie een keer tweedes is geworden?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |