abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219872100
Hoi,

Ik ben sinds kort begonnen met verzamelen van retro games. Voornamelijk Playstation 1 en 2 horror, vecht of beat em up games. Ik heb al aardig wat waardevollere games verzameld zoals Resident Evil Survivor, Resident Evil 2 etc.

Verzamel jij ook? Welke manieren gebruik jij om aan waardevolle of zeldzamere titels te komen? Hoe ziet jouw lijstje eruit?
pi_219872110
niet specifiek iets.. ik probeer zo nu en dan wat oude games op cd te kopen van ongv jaren 90 begin '00

gewoon om wat ouder spul in originele vorm fysiek op disk te hebben
meestal niet heel zeldzaam of bijzonder
platform is PC, dus beetje DOS - windows 98/XP tijdperk games

[ Bericht 12% gewijzigd door mschol op 19-01-2026 00:38:49 ]
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_219872147
Nee ik heb al die oude meuk naar de kringloopwinkel gebracht
pi_219872460
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 23:35 schreef DrDentz het volgende:
Nee ik heb al die oude meuk naar de kringloopwinkel gebracht
Zonde !
pi_219872496
Commodore 64 en ZX Spectrum. Ik heb nog een originele Commodore en The Spectrum, die nieuwe die een tijdje geleden is uitgekomen.
pi_219873003
Nee, ik heb geen oude consoles meer.
Nou ja niet hier in elk geval. Gameboy en Ps 3 liggen nog bij mijn moeder op zolder denk ik.

PS2 had ik bij mij thuis, maar die heb ik verkocht toen ik ging emigreeren. Doe je toch niets meer mee en was mij dan ook teveel gedoe om mee te nemen.
Net als met oude spellen die ik had voor oudere PS consoles en PC.
Kun je soms nog leuk prijsje voor krijgen dus weg ermee.

Weggooien kan ik echter niet, maar alles is nu wel verkocht.
Zie de meerwaarde niet.
pi_219873043
Pc games

Redneck Rampage
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
pi_219873112
Allemaal weggedaan. Net als VHS-banden, CD's en dergelijke.

Het klinkt leuk om die dingen te bewaren maar op een gegeven moment heb je de hardware niet meer om het allemaal af te spelen. Ik heb bijvoorbeeld tot 2010 ongeveer altijd een 3.5'' diskettedrive in mijn pc gehad, puur voor het geval dat. Totdat ik mij bedacht dat ik in 1998 voor het laatst een diskette gebruikt had. Vervolgens heb ik in 2010 vrij rigoureus al mijn VHS banden de deur uitgedaan alsmede mijn PC spellen. Tien jaar later ook al mijn cd's en dvd's: ik had sowieso geen hardware meer waarop ik dat nog kon afspelen.

Dus nee, leuk voor de nostalgie het bewaren van spellen, maar een filmpje op internet met die oude spellen zegt mij net zoveel.
pi_219874522
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 08:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:

Het klinkt leuk om die dingen te bewaren maar op een gegeven moment heb je de hardware niet meer om het allemaal af te spelen. Ik heb bijvoorbeeld tot 2010 ongeveer altijd een 3.5'' diskettedrive in mijn pc gehad, puur voor het geval dat. Totdat ik mij bedacht dat ik in 1998 voor het laatst een diskette gebruikt had. Vervolgens heb ik in 2010 vrij rigoureus al mijn VHS banden de deur uitgedaan alsmede mijn PC spellen. Tien jaar later ook al mijn cd's en dvd's: ik had sowieso geen hardware meer waarop ik dat nog kon afspelen.

Dus nee, leuk voor de nostalgie het bewaren van spellen, maar een filmpje op internet met die oude spellen zegt mij net zoveel.
Op een of andere manier geeft een VHS band een ander gevoel als je die in je handen vasthoudt. Neemt je gelijk terug in de tijd.

Helaas nemen ze veel ruimte in beslag maar zou wel graag horror titels zoals Chucky en Freddy willen verzamelen. Hebben altijd die nostalgische 80's en 90's artwork op de cover. Super gaaf.
pi_219874697
quote:
0s.gif Op maandag 19 januari 2026 08:43 schreef Mutsaers__78 het volgende:

:wtf: ik heb en houd gewoon de hardware om mijn media mee af te spelen/uit te lezen..(eerlijk is eerlijk deels door schade en schande wijs geworden)
ik heb zelfs een usb floppy drive liggen
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_219875714
Ik ben juist niet van de fysieke shit. Ik heb de ruimte nodig. En met een PC kan je in principe oneindig terug gaan in de tijd voor een nostalgietrip naar keuze.

Maar ik vind oude collecties wel altijd heel leuk om te zien of om tussen te neuzen. Maar niet in mijn huis dus.
Conscience do cost.
pi_219876442
Genoeg oude meuk in huis, inclusief Philips Videopac games, dat was mijn eerste spelcomputer.

Ook nog Panzer Dragoon Saga liggen voor de Sega Saturn, dat spel is bijna 800 euro waard.
pi_219938818
Echt dozen verzamelen doe ik niet meer, omdat het zo veel ruimte kost en niet altijd even mooi is en blijft. Mijn kinderen hebben al genoeg zooi. Hier en daar wat mooie gameboxen, zoals de metal case van Quake 3 Arena.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')