Groenland is de moeite niet. En zeker niet om al onze banden met de VS op het spel te zetten. Zeker nu kunnen we ons dat niet veroorloven. Idem Dito geldt dit natuurlijk voor de VS net zo goed.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Kom uit je X bubbel en gedraag je als een trotse Europeaan.
Het is een onderdeel van de Amerika's, en daarom wil Trump het gewoon hebben. Voor Trumpland.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er om dat wanneer bedrijven daar op verzoek van Trump gaan investeren na een inname van het eiland, het voor hen uiterst onzeker is of ze deze investeringen wel mogen behouden als het eiland weer terugkomt. Dus zullen bedrijven vrijwillig dat risico nooit nemen. En daarmee is het ook totaal onzinnig om Groenland te annexeren.
In welk opzicht is het Europees? Geografisch niet. Staatskundig niet. Ethnografisch niet. Linguistisch niet.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja? En dan even toegeven aan een of andere sociopaat die toevallig president geworden is om maar een Europees stuk land te verkopen zonder dat de bewoners dat zelf willen?
Het is inderdaad niet slim van Trump om de relatie met Europa op het spel te zetten.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Groenland is de moeite niet. En zeker niet om al onze banden met de VS op het spel te zetten. Zeker nu kunnen we ons dat niet veroorloven. Idem Dito geldt dit natuurlijk voor de VS net zo goed.
We zitten in een wereld waarin we aan alle kanten onder druk staan en nu gaan we dus onderling ruzie maken over een kansloos en koud eiland? Iedere andere partij lacht zich dood.
Jij zou je moeder nog verkopen voor een zakcentje, dacht ik zo.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Groenland is de moeite niet. En zeker niet om al onze banden met de VS op het spel te zetten. Zeker nu kunnen we ons dat niet veroorloven. Idem Dito geldt dit natuurlijk voor de VS net zo goed.
We zitten in een wereld waarin we aan alle kanten onder druk staan en nu gaan we dus onderling ruzie maken over een kansloos en koud eiland? Iedere andere partij lacht zich dood.
Neem ook aan dat bedrijven die hieraan toch meewerken en hun medewerkers hiervoor strafrechtelijk vervolgd zullen worden en later enorme schadevergoedingen zullen moeten betalen.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Het gaat er om dat wanneer bedrijven daar op verzoek van Trump gaan investeren na een inname van het eiland, het voor hen uiterst onzeker is of ze deze investeringen wel mogen behouden als het eiland weer terugkomt. Dus zullen bedrijven vrijwillig dat risico nooit nemen. En daarmee is het ook totaal onzinnig om Groenland te annexeren.
De landen in het Midden-Oosten zijn net druk bezig om de Amerikaanse schalieolie en -gas onrendabel te maken. Hard tegen hard, die verkopen ons heel graag hun gas.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:24 schreef rutger05 het volgende:
Het vervelende is dat we in de EU nog zo enorm afhankelijk zijn van olie en gas en ik zie dit op de korte termijn ook niet veranderen. Van Rusland willen we het niet en ondemocratische landen zoals Qatar en Saoedi-Arabië zitten in de zak van Trump. Noorwegen kan dit helaas niet opvangen en Canada op korte termijn ook niet. Hiermee kunnen wij klem gezet worden.
Klopt. Dat is veel effectiever dan die 10% sanctie. Gewoon het LNG stilzetten.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:24 schreef rutger05 het volgende:
Het vervelende is dat we in de EU nog zo enorm afhankelijk zijn van olie en gas en ik zie dit op de korte termijn ook niet veranderen. Van Rusland willen we het niet en ondemocratische landen zoals Qatar en Saoedi-Arabië zitten in de zak van Trump. Noorwegen kan dit helaas niet opvangen en Canada op korte termijn ook niet. Hiermee kunnen wij klem gezet worden.
Ah, hoeveel levert dat jou op?quote:Op zondag 18 januari 2026 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Als er zoveel gedoe over is is straks de kans om
Groenland te verkopen verkeken.
Groenland is niet te koop, dus dat komt mooi uit.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Beter nu onderhandelen ja. USA gaat sowieso Groenland pakken en het is aan de EU/NAVO om te zorgen dat daar nog wel afspraken over zijn of wat te halen valt. Doe je dat niet diplomatiek dan valt er na een offensieve overname niks meer te bespreken.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat weet ik niet, want het is dan natuurlijk binnen de Amerikaanse wet. Maar die bedrijven kunnen wel degelijk in Europa geboycot worden. En natuurlijk worden al hun investeringen daar genationaliseerd als Groenland weer teruggegeven wordt.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Neem ook aan dat bedrijven die hieraan toch meewerken en hun medewerkers hiervoor strafrechtelijk vervolgd zullen worden en later enorme schadevergoedingen zullen moeten betalen.
Tja. In een wereld waar er verder geen hogere autoriteit is kunnen dat soort dingen gebeuren.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:27 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Groenland is niet te koop, dus dat komt mooi uit.
Ik geef je ¤25.000 voor je huis. En als je er niet akkoord mee gaat, bezet ik het gewoon.
En niet moeilijk doen, want ik heb de FOK! knokploeg mee.
Ah, geld incasseren voor iets dat je niet bezit. Meteen de bak in met jou!quote:Op zondag 18 januari 2026 21:27 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Beter nu onderhandelen ja. USA gaat sowieso Groenland pakken en het is aan de EU/NAVO om te zorgen dat daar nog wel afspraken over zijn of wat te halen valt. Doe je dat niet diplomatiek dan valt er na een offensieve overname niks meer te bespreken.
Ok.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. In een wereld waar er verder geen hogere autoriteit is kunnen dat soort dingen gebeuren.
Zullen natuurlijk te maken krijgen met sancties, zowel de bedrijven als de medewerkers, maar medewerkers kunnen niet meer naar landen in de EU reizen zonder opgepakt en voor de rechter gebracht te worden.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:28 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, want het is dan natuurlijk binnen de Amerikaanse wet. Maar die bedrijven kunnen wel degelijk in Europa geboycot worden. En natuurlijk worden al hun investeringen daar genationaliseerd als Groenland weer teruggegeven wordt.
"Doe wat ik zeg, of je krijgt een atoombom op je knar!"quote:Op zondag 18 januari 2026 21:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. In een wereld waar er verder geen hogere autoriteit is kunnen dat soort dingen gebeuren.
Op economisch gebied en met handel kunnen we Amerika best wat pijn doen. Dat zal dan ook gebeuren.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ok.
Maar koop je dan nog wel mijn straaljagers? Want we zijn vrienden toch?
Het zijn geen oorlogsmisdadigers...quote:Op zondag 18 januari 2026 21:30 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Zullen natuurlijk te maken krijgen met sancties, zowel de bedrijven als de medewerkers, maar medewerkers kunnen niet meer naar landen in de EU reizen zonder opgepakt en voor de rechter gebracht te worden.
Typische lafaard reactie....vind ik.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:27 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Beter nu onderhandelen ja. USA gaat sowieso Groenland pakken en het is aan de EU/NAVO om te zorgen dat daar nog wel afspraken over zijn of wat te halen valt. Doe je dat niet diplomatiek dan valt er na een offensieve overname niks meer te bespreken.
Als vriendelijk vragen niet helpt, geef jij je graag over. Je houd van SM?quote:Op zondag 18 januari 2026 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op economisch gebied en met handel kunnen we Amerika best wat pijn doen. Dat zal dan ook gebeuren.
Ik heb met Trump zoiets van: hoe heeft het ooit kunnen gebeuren, maar goed. Het is nu gewoon even uitzitten. Niet gewoon het hele Westen naar de knoppen om dit principieel uit te gaan vechten. Laat hem zijn vlag daar planten en in 2030 bij zijn opvolger vragen we het gewoon terug. We kunnen het toch niet verdedigen, met geen mogelijkheid.
Als ik door een steegje loopt en iemand met een pistool bedreigt me en vraagt mijn portomonee dan geef ik die. In plaats van een halfslachtige karate-trap te geven en zowel mijn leven als mijn geld te verliezen.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als vriendelijk vragen niet helpt, geef jij je graag over. Je houd van SM?
We kunnen het op zich prima verdedigen, de vraag is of Trump legers van bondgenoten wil beschieten.quote:Op zondag 18 januari 2026 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Op economisch gebied en met handel kunnen we Amerika best wat pijn doen. Dat zal dan ook gebeuren.
Ik heb met Trump zoiets van: hoe heeft het ooit kunnen gebeuren, maar goed. Het is nu gewoon even uitzitten. Niet gewoon het hele Westen naar de knoppen om dit principieel uit te gaan vechten. Laat hem zijn vlag daar planten en in 2030 bij zijn opvolger vragen we het gewoon terug. We kunnen het toch niet verdedigen, met geen mogelijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |