misschien zijn ze er weer als jij de leeftijd van mij hebtquote:Op zaterdag 17 januari 2026 15:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan zal ik niet de ambitie hebben naar een bejaardentehuis te gaan.
Ben daar ook nog veel te jong voor.
en dan te bedenken dat er de komende15 jaar nog 2 miljoen 65 plussers bijkomenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 17:39 schreef Seeburg54 het volgende:
Moeten zeker weer terugkomen. Onbegrijpelijk dat één of andere dwaas dacht dat we er wel zonder konden.
Ik hoop dat ik over een jaar of 20 een mooi veilig plekje heb om mijn oude dag door te komen. Maar ik moet het eerst nog maar zien te halen, en ik vrees dat de zaken er over 20 jaar niet beter op zijn geworden. Ik heb geen kinderen, dus dat is wel een zorg.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en dan te bedenken dat er de komende15 jaar nog 2 miljoen 65 plussers bijkomen
Herkenbaar, al wil ik maar 74 worden. Maar het idee dat je in welke geestestoestand dan ook, in de handen bent van wildvreemden dat is best eng.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:25 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik over een jaar of 20 een mooi veilig plekje heb om mijn oude dag door te komen. Maar ik moet het eerst nog maar zien te halen, en ik vrees dat de zaken er over 20 jaar niet beter op zijn geworden. Ik heb geen kinderen, dus dat is wel een zorg.
Doodeng is het. Maar het hebben van kinderen is ook niet zaligmakend zie ik om me heen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:37 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Herkenbaar, al wil ik maar 74 worden. Maar het idee dat je in welke geestestoestand dan ook, in de handen bent van wildvreemden dat is best eng.
Ik heb daar geen verstand van. Maar ook als je ze hebt moet er maar net eentje bij zitten die nog graag voor je zorgt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:40 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Doodeng is het. Maar het hebben van kinderen is ook niet zaligmakend zie ik om me heen.
Precies. Ik werk tussen de bejaarden, en het is best triest. Ik zie daar genoeg mensen die een aantal kinderen hebben, maar druk, druk. Carriere. Geen tijd voor moeders.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik heb daar geen verstand van. Maar ook als je ze hebt moet er maar net eentje bij zitten die nog graag voor je zorgt.
Niks nieuws onder de zon.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:45 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Precies. Ik werk tussen de bejaarden, en het is best triest. Ik zie daar genoeg mensen die een aantal kinderen hebben, maar druk, druk. Carriere. Geen tijd voor moeders.
terwijl bejaarden huizen perfect zijn om de humanoid robots op in te zetten , allemaal gelijk monotoon werk, bed verschonen , pillen aanreiken, rolstoel duwen , bewegingsles , muziek op smaak onthoudenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:45 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Precies. Ik werk tussen de bejaarden, en het is best triest. Ik zie daar genoeg mensen die een aantal kinderen hebben, maar druk, druk. Carriere. Geen tijd voor moeders.
quote:Dit zijn resultaten voor aantal 65 plussers in 2040
AI-overzicht
In 2040 zal naar verwachting ongeveer een kwart van de Nederlandse bevolking (ongeveer 25%) 65 jaar of ouder zijn, een significante stijging ten opzichte van nu, met een absolute groei naar circa 4,6 miljoen 65-plussers, wat een hoogtepunt van de vergrijzing markeert, met een snelle groei van oudere ouderen (80-plussers) tot wel 10% rond 2050.
Belangrijkste verwachtingen voor 2040:
Aandeel: Rond de 25% van de bevolking is 65+.
Een mens kan gevoelsmatig geen contact maken met een robot. Dus dan loopt zo’n ding als een ijskast over de afdeling.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 18:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
terwijl bejaarden huizen perfect zijn om de humanoid robots op in te zetten , allemaal gelijk monotoon werk, bed verschonen , pillen aanreiken, rolstoel duwen , bewegingsles , muziek op smaak onthouden
Bekijk deze YouTube-video
maar hij kan je wel een piljsje brengen>quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:01 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een mens kan gevoelsmatig geen contact maken met een robot. Dus dan loopt zo’n ding als een ijskast over de afdeling.
Zeker, pillen en pilsjes. Maar het is anders wanneer een méns dat doet. Ik kan het niet uitleggen.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar hij kan je wel een piljsje brengen toch>
Of de juiste pillen,of je ontbijt aanreiken
hij komt niet bij je in bed liggen ,nee dat denk ik niet
.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:07 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zeker, pillen en pilsjes. Maar het is anders wanneer een méns dat doet. Ik kan het niet uitleggen.
Ik denk niet dat je bijvoorbeeld een robot kunt gebruiken voor veiligheid op de afdeling. Dat kan alleen een mens.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
.
nou je moet ook zo zien dat mensen er geen tijd voor hebben he
als je erg rijk bent dan valt dat wel te regelen
voor gezelschap zijn er de andere ouderen toch
klaverjassen dat doe je ook niet met een robot, die kun je niet uitschelden , kan wel maar ach
Als dat dan mijn oude dag moet zijn..verzorging door een robot.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:11 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
.
nou je moet ook zo zien dat mensen er geen tijd voor hebben he
als je erg rijk bent dan valt dat wel te regelen
voor gezelschap zijn er de andere ouderen toch
klaverjassen dat doe je ook niet met een robot, die kun je niet uitschelden , kan wel maar ach
ja dan moet je ook geen wasmachine meer gebruiken dat kun je ook in de badkuip doenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:21 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Als dat dan mijn oude dag moet zijn..verzorging door een robot.
Dat is natuurlijk wel anders hè. Een wasmachine vergelijken met menselijke hulp is wel een heel verschil.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja dan moet je ook geen wasmachine meer gebruiken dat kun je ook in de badkuip doen
en de afwas machien is ook niet nodig
kan het leven wel veel eenvoudiger maken voor ouderen, zeker met rolstoel duwen en standaard bed opmaken , prive is zoiets niet te realiserenquote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:30 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel anders hè. Een wasmachine vergelijken met menselijke hulp is wel een heel verschil.
Natuurlijk kan zo'n robot in sommige gevallen zijn nut hebben, maar niet altijd.
Bekijk deze YouTube-videoquote:World's Best Surgeon Won't Be Human (3 Years)
Maar het is onpersoonlijk, dat ben je toch met me eens?quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:34 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
kan het leven wel veel eenvoudiger maken voor ouderen, zeker met rolstoel duwen en standaard bed opmaken , prive is zoiets niet te realiseren
Alleen met massa is dat inpasbaar , op 200 bewoners zijn de kosten van een of twee robots zeker lager
dan 12 ZZP prive thuiszorg medewerkers, het is voor 85% repetitief programmeerbaar werk
Bekijk deze YouTube-video
Dat is mijn auto ookquote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar het is onpersoonlijk, dat ben je toch met me eens?
Ja zo gevoelig ben ik niet ,quote:Op zaterdag 17 januari 2026 19:41 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Een robot is kil, een mens niet. Een mens voelt dingen aan, een robot niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |