Die wordt dan weer toegevoegd bij de individuele superfinale bij het shorttrack. Sinds dit jaar Olympisch.quote:Op woensdag 28 januari 2026 14:28 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
En Bart Hoolwerf dan?
Altijd tegen hem
quote:
De Belgen slapen er geen seconde minder om!quote:"Wij hebben zelf ook nog een verrassing": Belgische delegatie ligt niet wakker van "supersonisch schaatspak"
wo 28 januari 2026
15:53
Heeft Nederland (olympisch) goud in handen met een nieuw en naar verluidt razendsnel schaatspak? In een extra lange Winterspelen-aflevering van Sporza Daily halen commentator Bert Sterckx en delegatieleider Olav Spahl hun schouders op bij het nieuws. "Dit soort psychologische oorlogsvoering zie je voor elke Spelen opduiken."
De Nederlander Bert van der Tuuk werkte samen met zijn collega's 6 jaar aan een pak dat schaatsers een voordeel van "5 à 8 procent" moet opleveren. Wielerploeg Visma-Lease a Bike gebruikte een variant van het pak al in 2023, het jaar dat ze alle grote rondes wisten te winnen.
"Een voordeel van 8%, dat lijkt mij toch enorm overdreven", is Bert Sterckx, straks in Milaan de Sporza-commentator bij het schaatsen, sceptisch. "Het zal misschien ergens een verschilletje maken. Een paar honderdsten of duizendsten. Op de lange afstanden kan dat een rol spelen, maar voor de massastart denk ik het niet." Dat het nieuws een goeie week voor de start van de Spelen naar buiten komt, is geen toeval. "Het hoort bij de psychologische oorlogsvoering", klinkt het in de Sporza Daily+
"Het is typisch voor de Olympische Spelen", ligt ook delegatieleider Olav Spahl er niet wakker van. "Dan komt er altijd wel zoiets naar boven. Want wij hebben met Team Belgium ook nog een of andere verrassing", glimlacht hij mysterieus.
Een verrassing als in een ludieke teamnaam zeker?quote:Op woensdag 28 januari 2026 18:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[..]
De Belgen slapen er geen seconde minder om!
The Belgian Ice Bears wachten al een tijdje op een tegenhanger op de langebaan inderdaad.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Een verrassing als in een ludieke teamnaam zeker?
Ruben van Gucht gaat het hele team langs!quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Een verrassing als in een ludieke teamnaam zeker?
Belgian Ice Wings?quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:03 schreef hhh38 het volgende:
[..]
The Belgian Ice Bears wachten al een tijdje op een tegenhanger op de langebaan inderdaad.
Dat gun je niemand.quote:Op woensdag 28 januari 2026 19:11 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ruben van Gucht gaat het hele team langs!
Ik neem aan dat de hal warm is en niet het ijs zelfquote:Op zondag 1 februari 2026 18:44 schreef Felagund het volgende:
IJsbaan is warm volgens Deniz en de ijsmeester (Messer), lijkt wel beter te zijn qua kwaliteit dan de eerste berichten.
Ja, dat bedoel ik inderdaad. IJs zal wel koud zijn, al had Diniz al wel last van uitzettende voeten.quote:Op zondag 1 februari 2026 20:45 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de hal warm is en niet het ijs zelf
quote:Op zondag 1 februari 2026 09:13 schreef TeamNLtweets het volgende:
De eerste training op de olympische ijsbaan! ✅​
​
#TeamNL
Leuk!quote:Op maandag 2 februari 2026 12:39 schreef RipCity het volgende:
Zit op Schiphol en alle vrouwelijke schaatsters staan hier naast me dus ze zijn ook op weg naar Milaan.
Zin an.
Zaanlander en Jutta ook sinds gisteren. Zal dan wel Reggeborgh zijn die nu op Schiphol staan.quote:Op maandag 2 februari 2026 12:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Leuk!
Zullen ze niet allemaal zijn, want oa Beune is al in Milaan
ICE'EDquote:
Neergeschoten?quote:
Antoinette en nog 3 idd. Ginger makkelijk te herkennen ;-)quote:Op maandag 2 februari 2026 12:53 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Zaanlander en Jutta ook sinds gisteren. Zal dan wel Reggeborgh zijn die nu op Schiphol staan.
Is dat genoeg?quote:Op maandag 2 februari 2026 14:41 schreef Remco het volgende:
[..]
Heeft de NOS daar nu al 24/7 5 EIGEN camera's draaien?
Van JOUW centen.quote:Op maandag 2 februari 2026 14:41 schreef Remco het volgende:
[..]
Heeft de NOS daar nu al 24/7 5 EIGEN camera's draaien?
Met commentaar van Andre van Duin?quote:
Netjes man, wordt gewaardeerdquote:Op maandag 2 februari 2026 23:47 schreef hhh38 het volgende:
OWS / [Schaatsen 3000m vrouwen] 7 februari 16:00 #1: wie volgt Schouten op?
Eerste afstandstopic gemaakt, morgen doe ik er misschien nog een paar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |