abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219821296
Ik vind dit een top idee.

Kinderen met een neuro divergent brein moeten zich de hele tijd maar aanpassen aan een maatschappij die niet ingericht is voor mensen met een ND brein. Het is fijn om te zien dat Mattel met iets komt zodat de kids kunnen zien, het is goed zoals ik ben', de pop waarmee ik speel heeft het ook. En misschien helpt het ook bij de eenzaamheid. Kinderen met autisme kunnen vaak moeilijk contact leggen waardoor ze zich eenzaam kunnen voelen.
  maandag 12 januari 2026 @ 20:50:15 #27
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219821378
Als zijnde autist hadden ze die ellebogen wel wat strakker af kunnen werken.
pi_219821388
Ik lees op Reddit dat de pop wat naar beneden kijkt in plaats van naar voren zoals alle andere Barbies. Mattel heeft dat expres gedaan omdat autistische mensen oogcontact vaak moeilijke vinden.

De tablet die ze in haar handen heeft is een AAC device, wat autistische kinderen kunnen gebruiken om dingen aan te geven wanneer ze niet goed kunnen praten.

Ik zeg, top idee. Hier is zeker over nagedacht.

[ Bericht 31% gewijzigd door Sunshine1982 op 12-01-2026 20:58:24 ]
pi_219821461
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
En misschien helpt het ook bij de eenzaamheid. Kinderen met autisme kunnen vaak moeilijk contact leggen waardoor ze zich eenzaam kunnen voelen.
En daar helpt een pop, die hun aandoening belachelijk maakt,wel positief in bij?

Autisme is iets van binnenuit, dat zie je niet aan lichamelijke kenmerken.

Nee, Mattel heeft weer een verdienmodel gevonden.

Next stop, Barbie met obesitas.
  maandag 12 januari 2026 @ 21:00:39 #30
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219821475
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind dit een top idee.

Kinderen met een neuro divergent brein moeten zich de hele tijd maar aanpassen aan een maatschappij die niet ingericht is voor mensen met een ND brein. Het is fijn om te zien dat Mattel met iets komt zodat de kids kunnen zien, het is goed zoals ik ben', de pop waarmee ik speel heeft het ook. En misschien helpt het ook bij de eenzaamheid. Kinderen met autisme kunnen vaak moeilijk contact leggen waardoor ze zich eenzaam kunnen voelen.
:Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219821483
Bless me father, for I have sinned. It's been a while since my last confession.
Tell me father, are you familiar with the term 'gumping it'?
-nee-
pi_219821517
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:59 schreef Toine51 het volgende:

[..]
En daar helpt een pop, die hun aandoening belachelijk maakt,wel positief in bij?

Autisme is iets van binnenuit, dat zie je niet aan lichamelijke kenmerken.

Nee, Mattel heeft weer een verdienmodel gevonden.

Next stop, Barbie met obesitas.
Ze zien dat de pop hetzelfde apparaat gebruikt als die zij gebruiken, een fidget spinner gebruikt om haar handen bezig te houden, een koptelefoon gebruikt omdat ze moeite heeft met geluiden, naar beneden kijkt omdat ze oogcontact moeilijk vindt. Een autistisch kind kan zich hier in herkennen en dat is denk ik heel belangrijk, vooral omdat deze kinderen (net als ADHD kinderen) veel moeite moeten doen om zich maar aan te passen (en dus anders moeten zijn) aan wat de maatschappij vraagt van mensen. Ze zien dat ze er mogen zijn zoals ze zijn.
pi_219821598
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben blij dat ik kind in de jaren '90 was, waarin een kind een kind was en minderheden geen probleem.

Dit soort dingen (net zoals Barbies met realistische vormen etc) vind ik zo onzinnig. Een kind vergelijkt zich echt niet met een pop. Jongetjes krijgen ook geen Actionmannen met realistische figuren. Etc. Moeten jongetjes ook hun stoere auto's vervangen naar speelgoedgezinsauto's? (en ja, jongetjes kunnen ook met popjes spelen, ik weet het)

Prima als een kind blij is met een autistische pop, of een pop met down, of een mollige pop etc. Alleen als ze niet gemaakt worden maakt het ook niet uit. Ik geloof echt niet dat kinderen een raar lichaamsbeeld krijgen van Barbie of welke pop dan ook.

Poppen zijn een fantasiwereld. Die hoeven niet realistisch te zijn. Teddyberen hebben ook geen scherpte tanden

Ik vind het echt over de top en belachelijk. Natuurlijk hoor een Barbie in een rolstoel, een Barbie met diabetes etc. Alleen totaal overbodig en marketing.
Kinderen zijn niet gemaakt van suiker en kinderen snappen prima dat de wereld met poppen niet echt is. Het is fantasie.

Meestal maak ik me niet druk om degelijke zaken, maar dit is doorslaan. En ik snap Mattel, die doet het puur voor de verkoop en marketing. Dat snap ik ook wel. Alleen wat een BS
Die mollige barbies zijn ook alleen gemaakt vanwege boze moeders. Daarvoor waren te veel moeders die Barbie te bimbo vonden en Mattel wil ook graag geld verdienen. Dus toen kreeg Barbie niet alleen meerdere lichaamsvormen, de make-up en kleding werd ook meer basic. (Scheelt Mattel ook een hoop geld. Kleding maken is duurder dan plastic poppen.)

Ik probeer me overigens voor te stellen hoe ik deze Barbies als kind had gevonden, aangezien ik vroeger veel met Barbiepoppen speelde, Waarschijnlijk had ik de Barbie met de rolstoel wel tof gevonden. Met de autistische Barbie weet ik het niet zeker, omdat ik toen helemaal niet wist wat autisme was. Maar als ik die diagnose toen al had, had ik het waarschijnlijk wel leuk gevonden.
ROBODEMONS..................|:(
pi_219821649
Ik wil dan ook een Action Man met autisme.
-nee-
pi_219821681
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:16 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Die mollige barbies zijn ook alleen gemaakt vanwege boze moeders. Daarvoor waren te veel moeders die Barbie te bimbo vonden en Mattel wil ook graag geld verdienen. Dus toen kreeg Barbie niet alleen meerdere lichaamsvormen, de make-up en kleding werd ook meer basic. (Scheelt Mattel ook een hoop geld. Kleding maken is duurder dan plastic poppen.)

Ik probeer me overigens voor te stellen hoe ik deze Barbies als kind had gevonden, aangezien ik vroeger veel met Barbiepoppen speelde, Waarschijnlijk had ik de Barbie met de rolstoel wel tof gevonden. Met de autistische Barbie weet ik het niet zeker, omdat ik toen helemaal niet wist wat autisme was. Maar als ik die diagnose toen al had, had ik het waarschijnlijk wel leuk gevonden.
Tja... ik ben geen voorstander.
Al ben ik nu wel ineens heel benieuwd naar een schizofrene Barbie :+

maar zonder dollen: ik denk dat het van alle moeders gezien het maar een kleine groep was die zich druk maakte om het lichaam van Barbie. Speelgoed is fantasie en dat moet het ook blijven. En ik heb vooral het beeld (dat kan ik mis hebben) dat vooral "meisjesspeelgoed" ineens realistisch moet zijn en voor jongens niet.

Ik vind het allemaal van de zotte, maar dat ben ik... vast een oude vastgeroeste vrouw

(gelukkig is speelgoed fantasie. Als kind had ik twee Baby Borns, een witte en een zwarte. Dan zou ik nu dus twee kinderen van verschillende vaders moeten hebben :+ (ook had ik heel veel Barbies trouwens)

maar alle gekheid op een stokje: dit maakt me echt geïrriteerd, en ik kan niet goed verwoorden waarom
  maandag 12 januari 2026 @ 21:24:49 #36
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219821710
Wel grappig als mensen zich druk kunnen maken om een barbiesoort die op de markt komt. Like volg je dat normaal ook?
pi_219821733
Ik had vroeger een Big Jim, wat zou er gebeuren als ik die een rokje aan doe?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 12 januari 2026 @ 21:28:49 #38
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219821759
Oh, ik dacht een obese-Barbie.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219821766
quote:
11s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]
https://www.ad.nl/economi(...)%2Fwww.google.com%2F

Het is natuurlijk wel een grappig idee om een Barbie met autisme uit te brengen en ik denk ook dat er vast wel autistische kinderen zijn die zo'n Barbie wel leuk vinden. Alleen beetje jammer van de simpele kleding en het excuus wat Mattel gebruikt. En zover ik weet is er ook geen Ken variant.

Wat vinden de autisten op FOK! van deze barbie?
De 'simpele' kleding is juist perfect. Autisten kunnen moeite hebben met de textuur van de stof of raken overprikkeld van constant de stof tegen hun huid te voelen. Zo min mogelijk stof of de stof die zij kunnen hendelen (wat lossig om de huid).

Ik heb het idee dat er nog heel veel te leren valt :) Geeft niet, maar doe je research mensen, voordat je een mening over een pop als deze geeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 12-01-2026 21:37:18 ]
  maandag 12 januari 2026 @ 21:29:38 #40
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219821768
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:24 schreef Momo het volgende:
Wel grappig als mensen zich druk kunnen maken om een barbiesoort die op de markt komt. Like volg je dat normaal ook?
;(
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_219821859
KIJK ME GODVERREDOMME AAN ALS IK MET JE PRAAT
-nee-
pi_219821910
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Tja... ik ben geen voorstander.
Al ben ik nu wel ineens heel benieuwd naar een schizofrene Barbie :+

maar zonder dollen: ik denk dat het van alle moeders gezien het maar een kleine groep was die zich druk maakte om het lichaam van Barbie. Speelgoed is fantasie en dat moet het ook blijven. En ik heb vooral het beeld (dat kan ik mis hebben) dat vooral "meisjesspeelgoed" ineens realistisch moet zijn en voor jongens niet.

Ik vind het allemaal van de zotte, maar dat ben ik... vast een oude vastgeroeste vrouw

(gelukkig is speelgoed fantasie. Als kind had ik twee Baby Borns, een witte en een zwarte. Dan zou ik nu dus twee kinderen van verschillende vaders moeten hebben :+ (ook had ik heel veel Barbies trouwens)

maar alle gekheid op een stokje: dit maakt me echt geïrriteerd, en ik kan niet goed verwoorden waarom
Geen idee hoe groot die groep was. Mattel zag dat Barbie steeds minder goed verkocht en hoorde klachten, dus zijn ze daar op in gegaan in de hoop meer Barbies te kunnen verkopen. Verder is Mattel een Amerikaans bedrijf. Wat de rest van de wereld van Barbie vindt, is in hun ogen niet relevant.

De concurrenten doen hier trouwens niet aan mee. Bratzpoppen bijvoorbeeld zien er nog steeds sexy uit. En dan heb je nog Steffi Love, Defa Lucy en andere Barbieklonen die doorgaan met hoe Barbie vroeger was. :)
pi_219821963
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
De 'simpele' kleding is juist perfect. Autisten kunnen moeite hebben met de textuur van de stof of raken overprikkeld van constant de stof tegen hun huid te voelen. Zo min mogelijk stof of de stof die zij kunnen hendelen (wat lossig om de huid).

Ik heb het idee dat er nog heel veel te leren valt :) Geeft niet, maar doe je research mensen, voordat je een mening over een pop als deze geeft.
Dat weet ik, aangezien ik zelf ook autisme heb. ;) Het is meer dat ik me eraan stoor dat Mattel tegenwoordig zo bezuinigd op Barbiekleertjes. Een jasje of een legging erbij zou leuk zijn geweest.
pi_219822017
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 21:51 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Dat weet ik, aangezien ik zelf ook autisme heb. ;) Het is meer dat ik me eraan stoor dat Mattel tegenwoordig zo bezuinigd op Barbiekleertjes. Een jasje of een legging erbij zou leuk zijn geweest.
Ik heb volgens mij nog nooit een Barbie gezien met een legging. Wel als accessoire, maar niet zo standaard om de pop in de doos.
pi_219822256
quote:
10s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:39 schreef Starhopper het volgende:
Ik heb ChatGPT gevraagd om een niet stereotype autistische barbie te maken :')

[ afbeelding ]
_O- _O- _O-
pi_219822274
Ik mis nog wel Barbie Karel, een kerel met een jurk aan, een blonde pruik en een dikke lul van 30cm.
pi_219822288
Donderstraal alsjeblieft op met deze bullshit.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219822297
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 19:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
Niet geklikt.
Ze heb anders flinke punten in dat jurkje!
U MAD?
pi_219822621
Ik vind het leuk :)
Koel en donker bewaren
pi_219822652
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 18:50 schreef AchJa het volgende:
Wat zou Kees hiervan vinden?

Bekijk deze YouTube-video
Ik heb alvast deze ontworpen met ChatGPT

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties