quote:Hij had een belangrijke regel over het hoofd gezien: tennisser denkt dat zege op Australian Open binnen is, maar geeft dan alles uit handen
In de tweede kwalificatieronde van de Australian Open heeft Nishesh Basavareddy (ATP 239) het in drie sets gehaald van Sebastian Ofner (ATP 131). Nochtans beschikte de Oostenrijker in de derde set veruit over de beste papieren. Meer nog, Ofner dacht zelfs even dat de zege binnen was. Niets bleek minder waar te zijn.
Slechte dag op het werk? Het kan altijd erger. In de tiebreak van de derde set was Ofner heer en meester tegen Basavareddy. Na een misser van de Amerikaan liep Ofner uit tot 7-1. De Oostenrijker stak de handen in de lucht en dacht dat de wedstrijd voorbij was. De gebruikelijke ‘game, set and match’ van de umpire bleef achterwege.
Ofner was blijkbaar de regels vergeten, want de tiebreak in de derde set wordt gespeeld naar tien gewonnen punten. Nog steeds geen man overboord bij een 7-1-stand, denk je dan.
Ofner was evenwel helemaal het noorden kwijt. De Oostenrijker kreeg niet veel later twee echte matchpunten, maar kon het niet afmaken. De ramp werd compleet toen Basavareddy de klus wel klaarde: 13-11. Een pijnlijke les voor Ofner, die een kruis mag maken over de hoofdtabel van de Australian Open.
quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:10 schreef Marcoss het volgende:
Dat wordt exit in ronde 1 voor alle Nederlanders, vrees ik.. Griekspoor zou qua naam wel moeten winnen, maar die heeft z’n vorm ergens in Rusland achter gelaten
Nee joh, vierde ronde Nederlandse battlequote:Op donderdag 15 januari 2026 10:10 schreef Marcoss het volgende:
Dat wordt exit in ronde 1 voor alle Nederlanders, vrees ik.. Griekspoor zou qua naam wel moeten winnen, maar die heeft z’n vorm ergens in 2025 achter gelaten
Spelers zouden wel fit genoeg moeten zijn om dat aan te kunnenquote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:33 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me ernstig af waarom sommige spelers een zwaar toernooi gaan spelen voor de grandslam.
Die fokina speelt nu een zware 3 setter moet morgen een zware finale spelen en maandag weer fit zijn......
Gebruiker @GwaiLow denkt daar anders over.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Spelers zouden wel fit genoeg moeten zijn om dat aan te kunnen
Ah nee, zo'n toernooitje met een paar BO3 potjes is prima. Het is enkel lastig voor sommige spelers om 2 dagen na een zware BO5 wedstrijd weer top te presteren.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 14:35 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Gebruiker @:GwaiLow denkt daar anders over.
250 punten pakken?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:33 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me ernstig af waarom sommige spelers een zwaar toernooi gaan spelen voor de grandslam.
Die fokina speelt nu een zware 3 setter moet morgen een zware finale spelen en maandag weer fit zijn......
Fokina mag nu lekker uitrusten en zal maandag weer fris en fruitig op de baan verschijnen.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:33 schreef TjjWester het volgende:
#werkenbijdeNOSquote:Op vrijdag 16 januari 2026 11:04 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Nee joh, vierde ronde Nederlandse battle
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |