Ja, dat vind ik ook.quote:Op woensdag 4 februari 2026 09:44 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben geen liefhebber van die zones en dergelijke, in een vreemde stad gewoon vervelend om uit te zoeken.
Iets zoals de OV-chipkaart of gewoon betalen met bankpas is daarin perfect.
De prijzen voor stads- en streekvervoer vind ik best redelijk eigenlijk. Met de trein reizen kan wel snel erg duur worden, absoluut.quote:Overigens zijn enkeltjes in NL belachelijk duur, echt belachelijk.
Ja, inderdaad. Heel Wenen is één groot tariefgebied. Er was ooit een ticket voor korte trajecten maar dat is afgeschaft. Een jaarabonnement voor de hele Kernzone Wien kost ¤ 467 (dat is erg gunstig geprijsd) maar voor af-en-toe gebruik is het best een duur systeem.quote:Dat probleem met Wenen zit hem dan toch juist in het niet gebruiken van zones.
volgens treineninnederland.nl is het accupakket van de locomotief bijna geheel weggebrand.quote:Op woensdag 4 februari 2026 17:26 schreef Vectron86 het volgende:
Afgelopen nacht is op Bokkeduinen brand ontstaan in TCS 101003. De schade zou aanzienlijk zijn:
https://www.spoorpro.nl/1(...)rsfoort/?gdpr=accept
Eens. Preventie verkoopt niet goed, maar elke euro die in preventie wordt gestopt verdient zich op de langere termijn meer dan terug. Dat geldt niet alleen voor strafrecht, maar ook voor bijvoorbeeld ook op het gebied van gezondheid.quote:Op woensdag 4 februari 2026 13:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Nee? Gestoorde malloten die aanvallen op het moment dat er om je vervoersbewijs gevraagd wordt zullen blijven bestaan zolang als de mens zal bestaan.
[..]
https://www.universiteitl(...)straffen-werken-niet
Maar fuck onderzoek, je onderbuik, DAT is wat belangrijk is, toch?
Heb je daar ook onderbouwing voor? Zeker bij de zorg lijkt dat niet te zien. Dus ik ben vooral opzoek naar data die jouw punt bewijstquote:Op donderdag 5 februari 2026 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
maar elke euro die in preventie wordt gestopt verdient zich op de langere termijn meer dan terug.
https://www.cpb.nl/system(...)eid-en-preventie.pdfquote:Op donderdag 5 februari 2026 19:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Heb je daar ook onderbouwing voor? Zeker bij de zorg lijkt dat niet te zien. Dus ik ben vooral opzoek naar data die jouw punt bewijst
Dankquote:Op donderdag 5 februari 2026 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Toch zijn er wel een paar onderzoeken beschikbaar die effecten van maatregelen meten
https://www.kosteneffectiviteitvanpreventie.nl/factsheets
vertelquote:Op donderdag 5 februari 2026 20:38 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dank
Helaas is de wereld wel minder mooi dan de papieren werkelijkheid van het CPB
Preventie in de gezondheidszorg werkt echt minimaal. Er gaat geld naar toe, het brengt amper wat.quote:
Kun je het verder onderbouwen dan dit onderbuikgevoel?quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Preventie in de gezondheidszorg werkt echt minimaal. Er gaat geld naar toe, het brengt amper wat.
Dat zit dan wel weer voor een groot deel in hoe het gebracht wordt en waar.
Uh, zo niet nee. Is ook geen onderbuikgevoel. Alleen de bronnen mag ik weer niet delen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kun je het verder onderbouwen dan dit onderbuikgevoel?
Ja sorry, mijn werkgever vind dat soort dingen niet fijn als het gedeeld wordtquote:Op donderdag 5 februari 2026 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, de welbekende geheime bronnen
Maar goed, we moeten weer terug naar de treintjes
Bij niet zo heel spannende onderwerpen als deze zou je mogen verwachten dat er op zijn minst een publiekssamenvatting bekend is over dit of een vergelijkbaar onderwerp, al dan niet gepubliceerd door jouw organisatie.quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:56 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ja sorry, mijn werkgever vind dat soort dingen niet fijn als het gedeeld wordt
Volgens mij moet er verdiend worden aan preventie en gezondheid i.p.v. aan ziektes en oorzaken.quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:45 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Preventie in de gezondheidszorg werkt echt minimaal. Er gaat geld naar toe, het brengt amper wat.
Dat zit dan wel weer voor een groot deel in hoe het gebracht wordt en waar.
GTW / Spurtquote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik liep net even naar het station voor wat gevulde koeken voor bij de koffie (doe ik vaker) kwam ik ineens een mooie blauwe FLIRT van Arriva tegen
![]()
[ afbeelding ]
Dat wordt wel mokervroeg opstaan danquote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:24 schreef James1988 het volgende:
NMBS en Train World organiseren een afscheidsrit voor de M4-rijtuigen op 28 februari.
https://trainworld.be/activiteit/afscheidstrein-m4-rijtuigen/
Ja, werkzaamheden. Op dit moment lijkt het erop dat alleen de sporen 1 t/m 7 in gebruik zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 19:57 schreef derLudolf het volgende:
Er is wat gaande rond Amsterdam toch?
Krijgen onderhoud in Zutphenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik liep net even naar het station voor wat gevulde koeken voor bij de koffie (doe ik vaker) kwam ik ineens een mooie blauwe FLIRT van Arriva tegen
![]()
[ afbeelding ]
Ja ik zie ze vanuit huis wel vaker voorbij rijden, maar nu liep ik toevallig op een goed moment op het perronquote:Op vrijdag 6 februari 2026 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Krijgen onderhoud in Zutphen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |