abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 januari 2026 @ 13:11:25 #176
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219817260
Pijnlijker is misschien wel de selectie van de vrouwen bij de Belgen. Alleen maar Norbert Riberolle en Brouwers... Bij beloften en junioren is het ook niet veel.
pi_219818646
Kevin Kuhn in dikke tranen na zijn Zwitserse titel.

Bekijk deze YouTube-video
pi_219819919
TOON wint in Otegem, voor Kuypers en Vandeputte.
pi_219822221
Leuke podcast met Lars (van der Haar) bij Life Slow Ride Fast. Met o.a. een terugblik op het WK van 2016 waar hij tweede werd achter WOUT, en misschien wel had kunnen winnen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219841383
We gaan niet lanceren naar de maan op het fietspad dit weekend, R.I.P.
Jack does it in real time...
pi_219841429
quote:
9s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:16 schreef DeeBee het volgende:
Het was ook zielig dat al die crossers met een verkoudheid naar huis moesten.
  donderdag 15 januari 2026 @ 15:24:36 #182
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219841433
quote:
9s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:16 schreef DeeBee het volgende:
Doet die laffe Tjeu niet mee?
  donderdag 15 januari 2026 @ 15:25:58 #183
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_219841443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 15:24 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Doet die laffe Tjeu niet mee?
Enig respect aub, hij heeft drie crossjes gereden. Hij moet de komende 9 maanden herstellen van deze monsterinspanning.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_219845992
Nederland gaat zowaar in Hulst mee doen aan het circusnummer op vrijdag.
pi_219850285
quote:
“Opluchting en angst”: Manon Bakker is volgende veldrijdster die blessure heeft aan liesslagader

Opnieuw een veldrijd(st)er met een blessure aan de liesslagader. De Nederlandse Manon Bakker (26) heeft op Instagram laten weten dat haar mindere presteren te wijten is aan problemen aan de lies- en bekkenslagader.

“Duidelijkheid, teleurstelling, opluchting en angst”, zo begint Bakker haar verhaal op Instagram. “Al een hele tijd voel ik een belemmering en krachtverlies in mijn linkerbeen. Waar ik eerst dacht ‘ik zal wel een slechte dag hebben’, werd op het EK duidelijk dat dit niet normaal is. Vorig seizoen had ik al heel vaak ‘slechte’ benen, maar iedereen heeft dat wel eens. Toen ik dit jaar op het EK in het groepje voor podium reed en ik na anderhalve ronde echt compleet geparkeerd stond, kwam het besef. De finish halen werd al heel erg moeilijk, laat staan aan een normaal tempo. Na de finish werd het plan bedacht om toch onderzoek te doen naar mijn liesslagader. Zo koppig als ik ben, dacht ik natuurlijk weer: ‘hier gaat niks te vinden zijn.’ Zelfs na het eerste gesprek dacht ik er nog steeds zo over. Na de testen werd ik met mijn neus op de feiten gedrukt. Toch een probleem aan de lies en bekkenslagader… “

De oorzaak voor haar mindere presteren lijkt dus gevonden, maar toch is er niet enkel opluchting bij de renster van Crelan-Corendon. “Het gevoel is super dubbel. Van blij zijn dat er echt iets niet klopt, naar teleurstelling en angst voor de vervolgstappen. Voor nu ga ik het seizoen afmaken en probeer ik elke wedstrijd zo goed mogelijk te doen. Daar zullen ook slechte dagen bij zitten, maar geeft mij ook vertrouwen dat die straks een stuk minder zullen zijn”, aldus Bakker.

Bakker komt zo in een ondertussen wel heel erg lang lijstje van renners en rensters die problemen krijgen aan de liesslagader. Onlangs moest Eli Iserbyt z’n carrière nog definitief stopzetten door problemen aan de liesslagader en ook Laura Verdonschot houdt omwille van eenzelfde reden op met koersen. Ook onder andere Marianne Vos, Fabio Jakobsen, Zdenek Stybar, Alicia Franck en Annemiek van Vleuten kregen te maken met een vernauwing aan de liesslagader en ondergingen een operatie. Of dat ook bij Bakker het geval is, valt nog af te wachten.

Renners en rensters krijgen vaak last van het probleem omdat het fietsen in voorovergebogen positie zorgt voor een afknapping van de liesslagader, waardoor er minder zuurstofrijk bloed in de spieren komt en er krachtverlies optreedt.
pi_219852029
quote:
“Er zijn twee veranderingen die van cruciaal belang zullen zijn. Eén daarvan is het nieuwe rechte stuk van start en finish, die bergop zal zijn en ook na een trap zal aankomen”, stelt organisator Pascual Momparler. Het betreft de strook waar Mathieu van der Poel tijdens de editie in 2024 iedereen voorbij vlamde.

“De andere verandering is een grote verrassing: het oude finishstuk wordt een zandbak van meer dan 100 meter lang en 6 meter breed, waardoor de renners in elke ronde een ‘extraatje’ moeten vechten. Alles bij elkaar opgeteld zal het circuit veel zwaarder zijn en meer spektakel bieden.”
  Redactie Sport zaterdag 17 januari 2026 @ 12:09:25 #187
451829 crew  H.Vviv
pi_219856230
Van der Poel start alsnog in Benidorm.
pi_219856292
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:09 schreef H.Vviv het volgende:
Dat wordt een ongelofelijke schroeishow
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_219856303
quote:
Heeft ook pas 1x in zijn carrière de wereldbeker gewonnen.
graag op anoniem
pi_219856352
quote:
Einde tijdperk stokpaardjes
Jack does it in real time...
pi_219856358

We zitten klaar voor de lancering.
pi_219856366
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Als hij start heeft hij een heel goede kans om de wereldbeker te winnen, zou ook jammer zijn om die te laten liggen. Benidorn is ook een half trainingsritje, dus veel maakt het niet uit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219857759
Morgen toch laagvliegen _O_
pi_219857783
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
En als hij deze meepakt en ook de laatste 2 wint, komt hij op 51 overwinningen. Dat is 1 meer dan recordhouder Nys.

Zou hij besluiten na Hulst te stoppen, dan heeft hij dat record ook.
pi_219859726
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 12:20 schreef franklop het volgende:

[..]
Dat wordt een ongelofelijke schroeishow
Hmmm, Ik denk dat als Nys en Del Grosso vooruit rijden, dat Van der Poel zich dan inhoudt voor een derde plek.
pi_219859752
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 19:19 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Hmmm, Ik denk dat als Nys en Del Grosso vooruit rijden, dat Van der Poel zich dan inhoudt voor een derde plek.
Waarom zou de verbrodder dat doen?
pi_219862208
twitter
pi_219862372
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 22:41 schreef wimderon het volgende:
[ x ]
Bij gebrek aan Puck een course recon van Filippo Agostinacchio, het ligt er wat natter bij dan normaal ja. Zal dus net wat minder een racebaan zijn.

Album top 100 2024
pi_219862398
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 22:56 schreef Felagund het volgende:

[..]
Bij gebrek aan Puck een course recon van Filippo Agostinacchio, het ligt er wat natter bij dan normaal ja. Zal dus net wat minder een racebaan zijn.

Wij willen Puck
U MAD?
pi_219862448
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 23:01 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Wij willen Puck
Die doet niet mee morgen.
Album top 100 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')