WK-selectie van d’n Bels: Nys, Vanthourenhout, Aerts, Vandeputte, Wyseure, Vandebosch, Michels, Kuypers.
Reserve: Ferdinande, Janssen, W. Meeussen, Van De Putte.
Tibo heeft er veel vertrouwen in
quote:
In Hulst is Mathieu van der Poel natuurlijk de superfavoriet, maar wat kan Thibau Nys tegen de Nederlandse veelvraat?
"Of ik hem aankan op dat parcours? Dat denk ik niet. Ik zou heel graag "ja" zeggen, maar heel eerlijk: ik denk het niet."
"Tenzij Mathieu iets zou meemaken, maar dat wens je uiteraard niemand toe."
"Ik voel mezelf ook niet meer zo sterk als in de eerste weken van het seizoen. Komt er nog eens bij dat het parcours in Hulst geen Koppenberg, Gavere of Namen is."
Aangezien hij zelf de verwachtingen tempert, zou je kunnen zeggen: waarom stopt Nys dan niet meteen met zijn veldritwinter? Eruit met een hoogtepunt?
"Ja ...", lijkt Nys een fractie te aarzelen. "Maar ik doe al opofferingen door na het WK niet meer te crossen. In mijn hart zou ik dat ook nog willen doen."
"We moeten vasthouden aan het plan. Ik cross te graag om dat WK te laten schieten. Maar misschien kunnen we er in de toekomst over nadenken. Moeilijk te zeggen."
Of moet het WK naar de datum van de nationale kampioenschappen geschoven worden? "Neen, daar ben ik geen voorstander van", reageert Nys resoluut.
"Je moet niet de hele veldritsport willen aanpassen om 2 à 3 extra renners aan de start te krijgen."