abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219831474
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:09 schreef Onderdeurtje het volgende:

[..]
Nou helaas krijg ik voor mijn eigen auto ook al bijna niks bij inruil dus het leek me best een goede deal om dan tegen zijn busje te ruilen. Een bestelbus op benzine vind je normaal nooit voor die prijs met dat bouwjaar. Een bestelbus op diesel kent meer onderhoudskosten denk ik. En natuurlijk mogen veel bestelbussen op diesel de milieuzones niet meer in.

Ik krijg sinds een paar jaar een terugkerend idee in mijn kop dat ik met een bestelbusje een extra zakcentje zou kunnen verdienen. Mijn eigen auto kost vrijwel niks aan onderhoud maar toch geld aan onder andere wegenbelasting natuurlijk. Maar na nog eens heel goed het idee te hebben overwogen denk ik dat ik er uiteindelijk juist geld op toe ga leggen.
Vergeet de kosten van afschrijving niet en die zijn bij een onbekend en roestend chinees bakje enorm.
  woensdag 14 januari 2026 @ 12:50:02 #52
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219831632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:26 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Vergeet de kosten van afschrijving niet en die zijn bij een onbekend en roestend chinees bakje enorm.
Nou ja, maximaal de aanschafprijs natuurlijk. En bij een duurder alternatief kan dat zomaar meer zijn dan de 4k die deze moet kosten.
pi_219847145
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 12:09 schreef Onderdeurtje het volgende:

Ik krijg sinds een paar jaar een terugkerend idee in mijn kop dat ik met een bestelbusje een extra zakcentje zou kunnen verdienen. Mijn eigen auto kost vrijwel niks aan onderhoud maar toch geld aan onder andere wegenbelasting natuurlijk. Maar na nog eens heel goed het idee te hebben overwogen denk ik dat ik er uiteindelijk juist geld op toe ga leggen.
Hoe wil je geld verdienen met dit bestelbusje? Als klusbedrijf, als pakketjesberzorger, verhuisbedrijf?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_219847176
Als de enige eisen "busje"/grijs kenteken, benzine en goedkoop zijn, dan zou ik eerder nog deze peugeot 205 kopen. Daar moet ook zeker weten af en toe wat gerepareerd worden, maar daar zijn tenminste onderdelen voor te vinden. Ook zit er nog niet zo veel elektronica in (niet eens een toerenteller). En weegt niks (820kg) en verbruikt relatief weinig.

https://www.marktplaats.n(...)ijs-kenteken-benzine
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
  vrijdag 16 januari 2026 @ 10:08:48 #55
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219847263
Twee woorden voor TS
NIET DOEN
pi_219847293
Je koopt andermans problemen. Lekker laten staan die auto.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_219893254
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 09:48 schreef knoopie het volgende:

[..]
Hoe wil je geld verdienen met dit bestelbusje? Als klusbedrijf, als pakketjesberzorger, verhuisbedrijf?
Inzamelen van oud ijzer leek me wel wat, alleen om wat bij te kunnen verdienen. Maar misschien is het toch te veel moeite voor te weinig centen.

Die Peugeot 205 is ook een gaaf ding. En inderdaad hoe minder er op zit hoe minder er kapot kan gaan. Helaas is het een bestelwagen en ik zou dan toch liever een bestelbus willen kopen.

Inmiddels is de bus waar dit topic over gaat verkocht. Niet aan mij en volgens de laatste twee posters moet ik daar blij mee zijn dus ik zit er verder ook niet mee. Deze bestelbus stond eerst te koop aan de andere kant van het land toen ik hem op Marktplaats had gespot. Een tijd later stond de bestelbus opeens bij mij om de hoek dus daarom had ik er toch wel even speciale interesse in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')