abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219814947
Dit is wat ziggo zelf zegt over Glasvezel:

“Wij maken zeker wel gebruik van een glasvezel verbinding. Van onze datacenters tot de straatkast ligt glasvezel, dit is ideaal voor het overbruggen van grote afstanden en het versturen van veel data. Van de straatkast tot je huis of kantoor ligt kabel, de bewezen en betrouwbare techniek. Dankzij steeds slimmere software, verzenden we meer data tegelijk over dezelfde vertrouwde kabel. Dus deze kan zeker dezelfde snelheid en stabiliteit aan als glasvezel.”

Een klein beetje misleidend wellicht.
pi_219815690
quote:
1s.gif Op maandag 12 januari 2026 07:15 schreef -Deluzion- het volgende:
Dit is wat ziggo zelf zegt over Glasvezel:

“Wij maken zeker wel gebruik van een glasvezel verbinding. Van onze datacenters tot de straatkast ligt glasvezel, dit is ideaal voor het overbruggen van grote afstanden en het versturen van veel data. Van de straatkast tot je huis of kantoor ligt kabel, de bewezen en betrouwbare techniek. Dankzij steeds slimmere software, verzenden we meer data tegelijk over dezelfde vertrouwde kabel. Dus deze kan zeker dezelfde snelheid en stabiliteit aan als glasvezel.”

Een klein beetje misleidend wellicht.
Bla bla bla marketing bla bla ....

Het is geen FTTH (met véél meer potentie). Klaar.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219818117
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 09:59 schreef r_one het volgende:
Bla bla bla marketing bla bla ....

Het is geen FTTH (met véél meer potentie). Klaar.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Momenteel is kabel nog prima te doen, alleen de uploadsnelheden liggen geloof ik aanzienlijk lager. In de toekomst zal dat waarschijnlijk veranderen en zal glasvezel veel sneller worden dan kabel.
pi_219818159
quote:
0s.gif Op zondag 11 januari 2026 07:42 schreef Donna het volgende:
Ik betaal ¤42,50 voor glasvezel en TV bij KPN.
Dat is een hele mooie prijs, eerlijk gezegd. Dan krijg je vast wel flink wat kortingen. Ik betaal 70 piek. Ziggo is duur, dat valt niet te ontkennen. De korting zit er dan al bij ingegrepen. Dus internet + TV + Bellen.
pi_219818195
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 16:41 schreef halfway het volgende:

[..]
Tja wat is duur? Ik betaal bij KPN ¤76 pm internet bellen en tv
Ja ik heb hetzelfde, maar dan bij Ziggo, ¤70 p/m.
pi_219818912
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 15:09 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Momenteel is kabel nog prima te doen, alleen de uploadsnelheden liggen geloof ik aanzienlijk lager. In de toekomst zal dat waarschijnlijk veranderen en zal glasvezel veel sneller worden dan kabel.
Upload wordt bij Ziggo al heel lang gecapt op 1/10 van de download. KPN had daar ook altijd een handje van met ADSL (dure investeringen moesten eerst terugverdiend worden, lees: uitgemolken). Erg nadelig bij het verzenden van grote bestanden of het draaien van een eigen (cloud)server.

Op termijn zal DOCSIS inderdaad Glas helemaal niet meer bij kunnen benen. En met Glas heb je niet te maken met een monopolist, dus meer concurrentie tussen aanbieders.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')