Welke films vind je de sequel(s) beter dan het origineel?
Een inkoppertje is vaak The Godfather 2, en ondanks het geweldige karakter van Brando en de iconische momenten in deel 1, ben ik het daar mee eens.
Back to the Future 2. Eigenlijk was dat als kind zijnde ook mijn introductie aan de reeks, dus het zal deels nostalgie zijn, maar ik vind deel 2 nog steeds de meest sfeervolle Back to the Future film.
X-Men 2. Heeft weinig uitleg nodig denk ik.
The Dark Knight. Nog een inkoppertje wat mij betreft.
Spider-Man 2.
Evil Dead 2, hoewel het wel een close call is.
Captain America: Winter Soldier. Was ook niet zo moeilijk, maar dit deel is gewoon een erg solide marvel film.
Empire Strikes Back. Maar dat vindt volgens mij iedereen.
Amityville: It's About Time. Nogal obscuur, maar dit vind ik de enige interessante Amityville uit de oorspronkelijke reeks. Heeft ook het minst te maken met het oorspronkelijke verhaal. Vermakelijke jaren 90' horrorfilm zoals die alleen toen konden maken.
Lord of the Rings: the Two Towers. Betere actie, betere intriges.
Terminator 2. Volgens mij ook wel een populaire keuze.
Thor: Ragnarok. Ook geen briljante film, maar een stuk vermakelijker dan deel 1 en vooral 2.
Logan. Maar de andere twee Wolverine films waren ook crap.
Avengers: Infinity War. Simpelweg de beste Avengers film. Jammer dat Endgame niet net zo sterk was.
Die Hard 3. Oké, niet beter, maar wat mij betreft op z'n eigen manier net zo goed.
Aliens. Nou ja, stiekem vind ik deel 1 en 2 even goed, elk op hun eigen manier.
10 Cloverfield Lane. Een heel ander soort film dan Cloverfield, dus wellicht ook een wat oneerlijke vergelijking, maar technisch gezien is het een sequel.
Het scheelt niet veel, maar vind Pusher II toch net even wat beter dan de eerste.
The Devil's Rejects. Ondanks dat House of a 1000 Corpses wel wat meer afwijkt van de standaard met bizarre plotontwikkelingen, is deel 2 simpelweg de betere film.