Gods wegen zijn ondoorgrondelijkquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:05 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik weet ook niet hoe het kan maar geen ijs
[ afbeelding ]
Alle 2k wedstrijden zijn rechtdoor. `Er zijn ook langere afstanden bijv ..van Ouderkerk naar Amsterdam en dan is het parcours ongeveer zoquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:06 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk![]()
Maar... respect! Het is al fokking koud, maar waterkoud is 7x erger![]()
Nu we het er toch over hebben... is dat roeien altijd rechtdoor? Of zijn er ook wedstrijden met bochten?
Dat lijkt een stuk spannender... komt er nog wat meer tactiek bij kijken toch ?quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:10 schreef pullup het volgende:
[..]
Alle 2k wedstrijden zijn rechtdoor. `Er zijn ook langere afstanden bijv ..van Ouderkerk naar Amsterdam en dan is het parcours ongeveer zo
[ afbeelding ]
Ja klopt ook qua indelen en het zijn vaak races waarbij je om de 15 seconden start en dan moet bepalen als je iemand inhaalt waar dat het handigst is zodat je niet een buitenbocht moet nemenquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:12 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dat lijkt een stuk spannender... komt er nog wat meer tactiek bij kijken toch ?
Dan heb je ook geen banen meer? Moet je afstand houden, of kun je elkaar bij wijze van spreken "afsnijden" ?quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:17 schreef pullup het volgende:
[..]
Ja klopt ook qua indelen en het zijn vaak races waarbij je om de 15 seconden start en dan moet bepalen als je iemand inhaalt waar dat het handigst is zodat je niet een buitenbocht moet nemen
Opgelopen ploeg moet in principe wel wijkenquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:19 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Dan heb je ook geen banen meer? Moet je afstand houden, of kun je elkaar bij wijze van spreken "afsnijden" ?
Bij zeilen heeft bakboord voorrang
Hahaha Ik zal eens opletten de volgende keer als ik een rivier race zie.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:22 schreef pullup het volgende:
[..]
Opgelopen ploeg moet in principe wel wijken![]()
Maar het zijn ook weer geen raceauto's. Die boten hebben een behoorlijk ruime draaicirkel dus het is af en toe best spannend of er ruimte is/komt. Niet al die stuurtjes zijn ook Max verstappen
quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:27 schreef pullup het volgende:
En af en toe zijn er wat golven
Bekijk deze YouTube-video
In peincipe niet neequote:Op donderdag 8 januari 2026 20:30 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]Geweldig hoe elke sport zijn eigen drama's kent !
Maar ff technische vraag, hebben die boten geen zelflozers?
Ik had vroeger een Optimist en die had dat alquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:32 schreef pullup het volgende:
[..]
In principe niet neeDe luchtkasten zitten onder die bankjes en horen de boot wel drijvend te houden.
Maar dat lukt niet altijd
Je hebt rode sneeuwschoenen gekocht?quote:
Een paar jaar geleden zag ik hier een roeiboot in de singel. Die leek een beetje verdwaald.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:10 schreef pullup het volgende:
[..]
Alle 2k wedstrijden zijn rechtdoor. `Er zijn ook langere afstanden bijv ..van Ouderkerk naar Amsterdam en dan is het parcours ongeveer zo
[ afbeelding ]
Dat heet een swingelquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:37 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
...
Die singel zit vol met bochten.
quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:30 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen een roeiboot van Viking (4 met stuurman) in de stadsbuitengracht.
Val ik tenminste opquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:37 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende:
[..]
Je hebt rode sneeuwschoenen gekocht?
Flexmovequote:
Ik ben van de zomer een keer naar een pannenkoekenhuis (theehuis Rhijnouwen) gevarenquote:Op donderdag 8 januari 2026 20:37 schreef Domnivoor het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden zag ik hier een roeiboot in de singel. Die leek een beetje verdwaald.
Die singel zit vol met bochten.
Waarom fietsen jullie eigenlijk altijd langs de kant... geen budget voor een motorbootje?quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:47 schreef pullup het volgende:
[..]
Ik ben van de zomer een keer naar een pannenkoekenhuis (theehuis Rhijnouwen) gevaren
Beetje rustig toeren is het enige dat ik zelf nog doe met roeien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |