Ondertussen controleren pro-regime bendeleden telefoons op zoek naar mensen die positief zijn over het vertrek van Maduro.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 08:35 schreef incel het volgende:
[..]
Toen ik in het nieuws hoorde van die actie dat ze die dictator hebben opgepakt heb ik mijn contacten uit Venezuela aangesproken en gevraagd of ze er blij mee waren en ze zijn allemaal letterlijk aan het feesten. Vrouw van een vriend van me komt daar ook vandaan en woont hier en is ook super blij.
Alleen de typische doorsnee linkse selectieve verontwaardige mensen hier in Nederland lijken er niet zo blij mee om een 1 of andere reden.
Is wel gek toch?
Veel mensen zijn nu blij, veel mensen zijn nu boos, er is een machtsvacuüm, dus alle paramilitaire groepen proberen nu de macht te grijpen.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 23:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ondertussen controleren pro-regime bendeleden telefoons op zoek naar mensen die positief zijn over het vertrek van Maduro.
Bekijk deze YouTube-video
Wat ik bedoel is dat het de VS om de dagelijkse productie in Venezuela gaat, die bijvoorbeeld helpt om Cuba op de been te houden. Niet direct om wat er in de toekomst gewonnen kan worden. Dat is aan bedrijven.quote:Op vrijdag 9 januari 2026 16:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Shell weet precies hoe ze dat olie varkentje samen met Texaanse raffinaderijen moeten wassen
Zulke zware oile winnen moet met middelen die de vicositeit verlagen, net als met fracking gebeurt , de USA heeft daar wel de techniek voor
Venezuela heeft die techniek niet
[..]
https://www.businesswise.(...)a-opgebouwd-~cc05ccb
[..]
[..]
Die gevangenen zijn niet vrijgelaten?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 17:46 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
[..]
zullen we het nog een keer uitleggen, of zullen we maar stoppen met dit soort onzin te weerleggen?
Mexico had olie naar Cuba gestuurd meen ik gehoord te hebben. Weet niet of het tijdelijk uit de brand helpen was of dat ze het structureel overnemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 03:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het de VS om de dagelijkse productie in Venezuela gaat, die bijvoorbeeld helpt om Cuba op de been te houden. Niet direct om wat er in de toekomst gewonnen kan worden. Dat is aan bedrijven.
Dit is een domino-effect: pak je de oliewinning in Venezuela aan, dan maak je het voor Cuba lastiger om haar bevolking te onderdrukken, omdat zij die goedkope olie nodig hebben. Je geeft daarnaast de bevolking van Iran hoop. Pak je die Russische schaduwvloot aan, dan krijgen de Russen minder geld binnen om hun oorlog in Oekraïne te voeren. En uiteindelijk zet je de Chinezen onder druk, die niet langer goedkope olie van Venezuela en Rusland kan kopen.
Het is (voor niet-Amerikanen) niet verboden om olie te leveren aan Cuba. Maar het ging in het geval van olie uit Venezuela om goedkope olie. Daar komt nu een einde aan.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:07 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Mexico had olie naar Cuba gestuurd meen ik gehoord te hebben. Weet niet of het tijdelijk uit de brand helpen was of dat ze het structureel overnemen.
In de toekomst gaat die prijs vast wel weer omhoog. Het is een eindige grondstof en we raken er maar niet vanaf.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 13:49 schreef oheng het volgende:
Dus, Amerikaanse bedrijven moeten nu miljarden investeren in Venezuela, een land dat al 2 keer de olie industrie geconfisceerd/genationaliseerd heeft. En dat terwijl de olieprijs richting de 50 dollar moet.
Geweldige investering.
Hoe onderdrukt Cuba hun bevolking? Ik dacht, dat het de VS was die de Cubaanse bevolking onderdrukt door ellenlange lijsten sancties?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 03:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat het de VS om de dagelijkse productie in Venezuela gaat, die bijvoorbeeld helpt om Cuba op de been te houden. Niet direct om wat er in de toekomst gewonnen kan worden. Dat is aan bedrijven.
Dit is een domino-effect: pak je de oliewinning in Venezuela aan, dan maak je het voor Cuba lastiger om haar bevolking te onderdrukken, omdat zij die goedkope olie nodig hebben. Je geeft daarnaast de bevolking van Iran hoop. Pak je die Russische schaduwvloot aan, dan krijgen de Russen minder geld binnen om hun oorlog in Oekraïne te voeren. En uiteindelijk zet je de Chinezen onder druk, die niet langer goedkope olie van Venezuela en Rusland kan kopen.
OK Chequote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoe onderdrukt Cuba hun bevolking? Ik dacht, dat het de VS was die de Cubaanse bevolking onderdrukt door ellenlange lijsten sancties?
In Cuba lopen van die snitches rond die kijken of mensen zich wel gedragen naar wens van het bewind en/of iets slechts zeggen over het regime.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hoe onderdrukt Cuba hun bevolking? Ik dacht, dat het de VS was die de Cubaanse bevolking onderdrukt door ellenlange lijsten sancties?
Dat is altijd zo geweest , dat heeft Fidel 60 jaar aan de macht gehoduen , dat men elkaar moest verrraden voor een beter bestaan en voordelenquote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
In Cuba lopen van die snitches rond die kijken of mensen zich wel gedragen naar wens van het bewind en/of iets slechts zeggen over het regime.
Ah, dus die Amerikaanse sancties zijn er net om het beter te maken voor de bevolking? Of gaan ze nu eerst ook de machthebbers ontvoeren?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 14:59 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
In Cuba lopen van die snitches rond die kijken of mensen zich wel gedragen naar wens van het bewind en/of iets slechts zeggen over het regime.
In Roemenie onder Ceauscescu was dat helemaal een drama, je buurman kon een snitch zijn, of zelfs je bloedeigen broer. Niemand vertrouwde iemand in die jaren.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat is altijd zo geweest , dat heeft Fidel 60 jaar aan de macht gehoduen , dat men elkaar moest verrraden voor een beter bestaan en voordelen
Jij vraagt 'hoe onderdrukt Cuba hun bevolking', alsof dat niet het geval is. Ik gaf antwoord met een aspect ervan.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ah, dus die Amerikaanse sancties zijn er net om het beter te maken voor de bevolking? Of gaan ze nu eerst ook de machthebbers ontvoeren?
Maar ik dacht net, dat Trump het uitstekend kan vinden met dictators?
Ok. Ik neem het aan.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 15:55 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Jij vraagt 'hoe onderdrukt Cuba hun bevolking', alsof dat niet het geval is. Ik gaf antwoord met een aspect ervan.
Nee, dat het het klap in het gezicht van links is. Maar dat snap je zelf ook welquote:Op zaterdag 10 januari 2026 12:00 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Die gevangenen zijn niet vrijgelaten?
Zodra de olieprijs stijgt, wordt het wel interessanter..quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:33 schreef Momo het volgende:
Topman Exxon loopt na overleg in Witte Huis niet warm voor Venezuela: ‘niet in te investeren’
Dus wie gaat al die investeren doen om de olie uit de grond te krijgen?
De Venezuelaanse bevolking?quote:Op zaterdag 10 januari 2026 17:33 schreef Momo het volgende:
Topman Exxon loopt na overleg in Witte Huis niet warm voor Venezuela: ‘niet in te investeren’
Dus wie gaat al die investeren doen om de olie uit de grond te krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |