abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219793944
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 08:35 schreef incel het volgende:

[..]
Toen ik in het nieuws hoorde van die actie dat ze die dictator hebben opgepakt heb ik mijn contacten uit Venezuela aangesproken en gevraagd of ze er blij mee waren en ze zijn allemaal letterlijk aan het feesten. Vrouw van een vriend van me komt daar ook vandaan en woont hier en is ook super blij.

Alleen de typische doorsnee linkse selectieve verontwaardige mensen hier in Nederland lijken er niet zo blij mee om een 1 of andere reden.

Is wel gek toch?
Ondertussen controleren pro-regime bendeleden telefoons op zoek naar mensen die positief zijn over het vertrek van Maduro.

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 1% gewijzigd door luxerobots op 09-01-2026 23:35:37 ]
pi_219794235
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 23:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ondertussen controleren pro-regime bendeleden telefoons op zoek naar mensen die positief zijn over het vertrek van Maduro.

Bekijk deze YouTube-video
Veel mensen zijn nu blij, veel mensen zijn nu boos, er is een machtsvacuüm, dus alle paramilitaire groepen proberen nu de macht te grijpen.

Het is dus even de vraag wat de VS verder nog gaat doen en hoe machtig die groepen zijn, voor wat er verder nog gaat gebeuren.
pi_219795108
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 16:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Shell weet precies hoe ze dat olie varkentje samen met Texaanse raffinaderijen moeten wassen

Zulke zware oile winnen moet met middelen die de vicositeit verlagen, net als met fracking gebeurt , de USA heeft daar wel de techniek voor

Venezuela heeft die techniek niet
[..]
https://www.businesswise.(...)a-opgebouwd-~cc05ccb
[..]
[..]

Wat ik bedoel is dat het de VS om de dagelijkse productie in Venezuela gaat, die bijvoorbeeld helpt om Cuba op de been te houden. Niet direct om wat er in de toekomst gewonnen kan worden. Dat is aan bedrijven.

Dit is een domino-effect: pak je de oliewinning in Venezuela aan, dan maak je het voor Cuba lastiger om haar bevolking te onderdrukken, omdat zij die goedkope olie nodig hebben. Je geeft daarnaast de bevolking van Iran hoop. Pak je die Russische schaduwvloot aan, dan krijgen de Russen minder geld binnen om hun oorlog in Oekraïne te voeren. En uiteindelijk zet je de Chinezen onder druk, die niet langer goedkope olie van Venezuela en Rusland kan kopen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219797568
Over de olie in Venuzuela. Hetzelfde geld waarschijnlijk ook voor Groenland. Trump zal het zelf niet meer meemaken voordat daar de eerste mijnen operationeel zijn. Dat duurt jaren _O-

"Die bedrijven zijn allesbehalve optimistisch over de plannen van de regering, melden onder meer CNN en persbureau Reuters. "Het is niet-investeerbaar", zei Darren Woods, CEO van ExxonMobil, over de verwaarloosde olie-industrie in Venezuela. Volgens hem zijn er tal van juridische en commerciële obstakels voordat bedrijven überhaupt kunnen inschatten of investeringen de moeite waard zijn."

https://www.nu.nl/economi(...)hikt-tijdrovend.html
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_219797597
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:46 schreef Parafernalia het volgende:

[..]
^O^
[..]
zullen we het nog een keer uitleggen, of zullen we maar stoppen met dit soort onzin te weerleggen?
Die gevangenen zijn niet vrijgelaten?
pi_219797876
Zouden Amerikaanse oliebedrijven min of meer door Trump gedwongen gaan worden om te gaan investeren in Venezuela? Want qua business case zit geen enkel Amerikaans oliebedrijf er volgens mij op te wachten.
pi_219797894
De Amerikaanse regering gaat ‘investeren’ in Venezuela, dat geld gaat linea recta naar de top van de oliebedrijven. Die pompen dat geld weer door naar Trump en co en de cirkel is weer vierkant. Moeilijker is het allemaal niet.
pi_219798058
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 03:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Wat ik bedoel is dat het de VS om de dagelijkse productie in Venezuela gaat, die bijvoorbeeld helpt om Cuba op de been te houden. Niet direct om wat er in de toekomst gewonnen kan worden. Dat is aan bedrijven.

Dit is een domino-effect: pak je de oliewinning in Venezuela aan, dan maak je het voor Cuba lastiger om haar bevolking te onderdrukken, omdat zij die goedkope olie nodig hebben. Je geeft daarnaast de bevolking van Iran hoop. Pak je die Russische schaduwvloot aan, dan krijgen de Russen minder geld binnen om hun oorlog in Oekraïne te voeren. En uiteindelijk zet je de Chinezen onder druk, die niet langer goedkope olie van Venezuela en Rusland kan kopen.
Mexico had olie naar Cuba gestuurd meen ik gehoord te hebben. Weet niet of het tijdelijk uit de brand helpen was of dat ze het structureel overnemen.
pi_219798069
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:07 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Mexico had olie naar Cuba gestuurd meen ik gehoord te hebben. Weet niet of het tijdelijk uit de brand helpen was of dat ze het structureel overnemen.
Het is (voor niet-Amerikanen) niet verboden om olie te leveren aan Cuba. Maar het ging in het geval van olie uit Venezuela om goedkope olie. Daar komt nu een einde aan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_219798504
Dus, Amerikaanse bedrijven moeten nu miljarden investeren in Venezuela, een land dat al 2 keer de olie industrie geconfisceerd/genationaliseerd heeft. En dat terwijl de olieprijs richting de 50 dollar moet.

Geweldige investering.

:')
  zaterdag 10 januari 2026 @ 13:53:20 #261
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219798534
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 13:49 schreef oheng het volgende:
Dus, Amerikaanse bedrijven moeten nu miljarden investeren in Venezuela, een land dat al 2 keer de olie industrie geconfisceerd/genationaliseerd heeft. En dat terwijl de olieprijs richting de 50 dollar moet.

Geweldige investering.

:')
In de toekomst gaat die prijs vast wel weer omhoog. Het is een eindige grondstof en we raken er maar niet vanaf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219799091
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 03:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Hoe onderdrukt Cuba hun bevolking? Ik dacht, dat het de VS was die de Cubaanse bevolking onderdrukt door ellenlange lijsten sancties?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 14:59:09 #263
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219799146
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Hoe onderdrukt Cuba hun bevolking? Ik dacht, dat het de VS was die de Cubaanse bevolking onderdrukt door ellenlange lijsten sancties?
OK Che :')
pi_219799150
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:52 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
In Cuba lopen van die snitches rond die kijken of mensen zich wel gedragen naar wens van het bewind en/of iets slechts zeggen over het regime.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 15:08:45 #265
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_219799228
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:59 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
In Cuba lopen van die snitches rond die kijken of mensen zich wel gedragen naar wens van het bewind en/of iets slechts zeggen over het regime.
Dat is altijd zo geweest , dat heeft Fidel 60 jaar aan de macht gehoduen , dat men elkaar moest verrraden voor een beter bestaan en voordelen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219799407
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 14:59 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Ah, dus die Amerikaanse sancties zijn er net om het beter te maken voor de bevolking? Of gaan ze nu eerst ook de machthebbers ontvoeren?

Maar ik dacht net, dat Trump het uitstekend kan vinden met dictators?
pi_219799421
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is altijd zo geweest , dat heeft Fidel 60 jaar aan de macht gehoduen , dat men elkaar moest verrraden voor een beter bestaan en voordelen
In Roemenie onder Ceauscescu was dat helemaal een drama, je buurman kon een snitch zijn, of zelfs je bloedeigen broer. Niemand vertrouwde iemand in die jaren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219799782
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:22 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ah, dus die Amerikaanse sancties zijn er net om het beter te maken voor de bevolking? Of gaan ze nu eerst ook de machthebbers ontvoeren?

Maar ik dacht net, dat Trump het uitstekend kan vinden met dictators?
Jij vraagt 'hoe onderdrukt Cuba hun bevolking', alsof dat niet het geval is. Ik gaf antwoord met een aspect ervan.
pi_219799789
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 15:55 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
Jij vraagt 'hoe onderdrukt Cuba hun bevolking', alsof dat niet het geval is. Ik gaf antwoord met een aspect ervan.
Ok. Ik neem het aan.
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:15:37 #270
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219799955
Wanneer gaat Trump in Iran ingrijpen?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 10 januari 2026 @ 16:18:20 #271
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_219799975
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:00 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Die gevangenen zijn niet vrijgelaten?
Nee, dat het het klap in het gezicht van links is. Maar dat snap je zelf ook wel ^O^
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:33:31 #272
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219800633
Topman Exxon loopt na overleg in Witte Huis niet warm voor Venezuela: ‘niet in te investeren’

Dus wie gaat al die investeren doen om de olie uit de grond te krijgen?
  zaterdag 10 januari 2026 @ 17:36:38 #273
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219800658
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:33 schreef Momo het volgende:
Topman Exxon loopt na overleg in Witte Huis niet warm voor Venezuela: ‘niet in te investeren’

Zodra de olieprijs stijgt, wordt het wel interessanter..
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219801546
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 17:33 schreef Momo het volgende:

De Venezuelaanse bevolking?

Volgens mij werkte het in Trump's hoofd heel anders. Daar werden ze bejubeld door de bevolking die meteen lid van de VS wilde worden. Om ook trotse en vrije consumenten te mogen worden. Maar zo ging het niet. Dus ik denk niet, dat ze verder nog een plan hebben. Alhoewel ze daar nu wel aan zullen werken.
pi_219801767
Tja, moeten we nu echt verbaasd zijn dat hetgeen de Trump-administration vooraf had bedacht voor geen meter uit de verf komt?
Dit, dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')