abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219786619
Ik had een keer een sollicitatiegesprek (niet als sollicitant) samen met een collega. Ging ie allemaal vragen stellen in de trant van: Wat zou je doen als je een miljoen pingpongballen had? Heb me nog nooit zo plaatsvervangend geschaamd.
pi_219787561
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel afgelopen maanden al een aantal zaken gezien zoals die moslim ambtenaar die de hand van de leidinggevende niet wou schudden.

https://www.ad.nl/den-haa(...)4-000-euro~a9c8e3c3/

2 dagen gewerkt, ¤34.000 betaald gekregen, lekker man.
Tja, maar daarna nooit meer aan een baan komen
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_219787579
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 10:22 schreef JopieKlaassen het volgende:
Ik had een keer een sollicitatiegesprek (niet als sollicitant) samen met een collega. Ging ie allemaal vragen stellen in de trant van: Wat zou je doen als je een miljoen pingpongballen had? Heb me nog nooit zo plaatsvervangend geschaamd.
hoe heb je antwoord gegeven?
lol
pi_219787838
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:04 schreef Viesdik het volgende:

[..]
hoe heb je antwoord gegeven?
lol
Nee, ik was niet de sollicitant. Ik nam de sollicitatie af met m’n collega die die achterlijke vraag stelde. Heb m naderhand ook duidelijk gemaakt dat ik geen sollicitatiegesprek met hem meer wens af te nemen.
pi_219789042
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:37 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Nee, ik was niet de sollicitant. Ik nam de sollicitatie af met m’n collega die die achterlijke vraag stelde. Heb m naderhand ook duidelijk gemaakt dat ik geen sollicitatiegesprek met hem meer wens af te nemen.
Dacht dat die vraag aan jullie werd gesteld :)
pi_219790251
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 12:01 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Tja, maar daarna nooit meer aan een baan komen
Je mag door dezelfde werknemersbescherming geen referenties meer vragen, geen lijsten opstellen of andere persoonsgegevens naar andere bedrijven sturen.
Dus…
Vakman pur sang
pi_219790310
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je mag door dezelfde werknemersbescherming geen referenties meer vragen, geen lijsten opstellen of andere persoonsgegevens naar andere bedrijven sturen.
Dus…
Dus je kan een CV gewoon faken
pi_219790325
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dus…
Dat lijkt me sterk. Dan kun je dus piloot worden met valse papieren
pi_219790440
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:17 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Dus je kan een CV gewoon faken
Ja
Vakman pur sang
pi_219790443
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:20 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Een diploma of vliegbrevet is wat anders dan een referentie.
Vakman pur sang
pi_219790471
quote:

[..]
Als je als werknemer er achter komt dat een oud werkgever een negatieve referentie geeft zonder jouw nadrukkelijke toestemming kun je daar weer schadevergoeding voor vragen.
https://www.lexlaw.nl/jur(...)-referentie-mag-dat/

Dus die vent die na 2 dagen ontslagen is kan bij elke afgewezen sollicitatie weer procederen haha
Vakman pur sang
pi_219790487
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Een diploma of vliegbrevet is wat anders dan een referentie.
Tja.. Ook dat is te vervalsen

https://www.nu.nl/algemee(...)r-zonder-brevet.html
pi_219790521
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je als werknemer er achter komt dat een oud werkgever een negatieve referentie geeft zonder jouw nadrukkelijke toestemming kun je daar weer schadevergoeding voor vragen.

Dus die vent die na 2 dagen ontslagen is kan bij elke afgewezen sollicitatie weer procederen haha
Zie mijn bovenstaande post, het is bij veel beroepen toch wel handig als je even een echt persoon kan spreken die dingen kan bevestigen
pi_219790540
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:39 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Zie mijn bovenstaande post, het is bij veel beroepen toch wel handig als je even een echt persoon kan spreken die dingen kan bevestigen
Dat mag volgens de avg wetgeving dus niet zonder uitdrukkelijke toestemming van de persoon waar het om gaat.
Vakman pur sang
pi_219790594
quote:

[..]
Als dat al kan, succes met de eerste werkdag. Zie dat ding maar van de grond te krijgen.

Je kunt een heel cv bij elkaar faken, maar als je vervolgens niet presteert mag je alsnog oprotten.
pindazakje
pi_219790745
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Als dat al kan, succes met de eerste werkdag. Zie dat ding maar van de grond te krijgen.

Je kunt een heel cv bij elkaar faken, maar als je vervolgens niet presteert mag je alsnog oprotten.
Als je een PPL certificaat hebt en flink wat uren in Flight Simulator kun je een toestel prima vliegen, zeker als co-piloot. En je begint ook bij een nieuw bedrijf nooit als captain.

Maar het gaat er dus om dat er referentie dan bij een vorige maatschappij mij wel heel handig lijkt.
pi_219840904
Dit heb ik nog niet gezien. Wel dat er steeds vaker een antecedentenonderzoek wordt gedaan, waar collega-werkgevers dat niet doen.
pi_219847142
quote:
1s.gif Op donderdag 8 januari 2026 20:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel afgelopen maanden al een aantal zaken gezien zoals die moslim ambtenaar die de hand van de leidinggevende niet wou schudden.

https://www.ad.nl/den-haa(...)4-000-euro~a9c8e3c3/

2 dagen gewerkt, ¤34.000 betaald gekregen, lekker man.
Dit is één zaak geweest en juist uniek/nieuwswaardig omdat het nooit voorkomt. Met je “aantal zaken gezien”.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219847161
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 17:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ja maar in zijn geval is dat anders he. Natuurlijk mogen werkgevers wel gewoon iemand googlen en als ze dan 73 nieuwsartikelen tegenkomen hoeven ze helemaal geen oud-werkgevers te benaderen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219855672
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 19:21 schreef kwiwi het volgende:
Heb het nog niet meegemaakt, maar zou het zelf ook niet prettig vinden. Het is geen politieverhoor :{ Zou dan inderdaad ook het idee hebben dat iemand niet fatsoenlijk luistert.
En wat als er iets verkeerd wordt verstaan door de computer? Hoe vaak ik dat niet zie bij het geven van presentaties waarbij automatisch een transcipt gemaakt wordt. Nee, zou zo'n bedrijf ook overslaan denk ik.
Automatische vertaling is wel wat anders dan een samenvatting maken van de besproken punten en dan nog maakt het niet heel veel uit voor de context van het gesprek.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 januari 2026 09:00 schreef TAmaru het volgende:
Ik zou ook weigeren, want een AI-registratie van jouw woorden is ook niet betrouwbaar. Stel dat die AI nu optekent dat jij ene Mark R. uit Den Haag wil vermoorden, terwijl jij hebt gezet dat je wel wilt horen of je een vergoeding krijgt voor de treinrit vanuit Den Haag, dan krijg je mogelijk met juridische consequenties te maken.
Heb je ook voorbeelden dat dit gebeurt?

Want ik heb ondertussen heel wat transcripts gehad van meetings, en dit is er nog nooit uitgekomen.

quote:
Verder zou ik zeggen: je bent niet verplicht om te werken en zeker niet bij deze werkgever. Gebruik de sollicitatie om te kijken of de werkgever bij jou past. Stel je niet te passief op.
AI wordt tegenwoordig wel heel veel gebruikt, zeker bij kantoorbanen.
Scheelt namelijk ongelooflijk veel notuleren van meetings, en is veel nauwkeuriger is mijn ervaring.
pi_219864291
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 januari 2026 21:42 schreef Hyaenidae het volgende:
Dat één bedrijf zo debiel doet doet wil niet zeggen dat het er overal zo aan toe gaat.
En ik zou dat ook gewoon zeggen, zo van jullie zijn een stel randdebielen met je achterlijke verhoor, ik wil niet eens werken voor zo'n bedrijf (natuurlijk wel pas als je niet geworden bent).
Als je een beetje eigenwaarde hebt dan zeg je dat gewoon direct.

Ooit 1x een gesprek afgekapt en weggegaan omdat het gesprek na 5 minuten zo kansloos begon te worden dat ik bij mijzelf dacht dit is echt zonde van ieders tijd.
pi_219870072
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 09:31 schreef 111210 het volgende:

[..]
Als je een beetje eigenwaarde hebt dan zeg je dat gewoon direct.

Ooit 1x een gesprek afgekapt en weggegaan omdat het gesprek na 5 minuten zo kansloos begon te worden dat ik bij mijzelf dacht dit is echt zonde van ieders tijd.
ik heb in 3 maanden tijd zelf achteraf gebeld met 'laat maar zitten' terwijl ik 'het' had kunnen worden.

sommige organisaties geven zo'n slechte indruk van zichzelf op het TWEEDE gesprek dat je er idd nog niet eens zou willen werken
pi_219870077
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 09:52 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ja maar in zijn geval is dat anders he. Natuurlijk mogen werkgevers wel gewoon iemand googlen en als ze dan 73 nieuwsartikelen tegenkomen hoeven ze helemaal geen oud-werkgevers te benaderen.
Nee dat mag niet omdat er geen AVG-grondslag voor is. Waarom post je onwaarheden?
pi_219870085
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 januari 2026 09:47 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Dit is één zaak geweest en juist uniek/nieuwswaardig omdat het nooit voorkomt. Met je “aantal zaken gezien”.
lijkt mij idd ook een vrij absurde zaak. als je zo stellig bent in 'ik wil geen varkenshouderij bezoeken', waarom zoek je potentiele werkgevers dan niet uit op 'zekerheid dat ik daar nooit kom'?
pi_219870115
quote:
0s.gif Op zondag 18 januari 2026 20:19 schreef poolmetuitkering het volgende:

[..]
Nee dat mag niet omdat er geen AVG-grondslag voor is. Waarom post je onwaarheden?
Ook prima, kennelijk zitten er wat haken en ogen aan. Dan past de sollicitant niet in het team, wordt er besloten de procedure voort te zetten met andere kandidaten en wordt de sollicitant succes gewenst in zijn verdere zoektocht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')