Ik vind eigenlijk dat we het niet meer over pascale mogen hebben. Want dit voedt haar. Vind ook dat insta haar moet behoeden en die samenwerkingen moeten stoppen. Hoe actiever zij op insta is, hoe harder zij in mijn ogen achteruit gaat. Sinds die samenwerkingen is ze echt nog meer verminderd in gewicht.quote:Op maandag 5 januari 2026 01:00 schreef Beertjeteddy het volgende:
Typisch dat Sanneke aangeeft met haar meme dat ze dus weer troep naar binnen loopt te werken. Denk dat ze sinds ze gestopt zijn met de bonnetjes alleen maar ongezonder zijn gaan eten ipv zogenaamd gezonder ivm haar bloeddruk.
En ergens mag iedereen commentaar hebben op Pascal met anorexia ( wat ik overigens totaal begrijp! ) maar als je iets zegt over Sanneke haar morbide obesitas mag het ook hier weer niet van sommige leden. Ik vind dat eigenlijk wel meten met 2 maten want bij Sanneke is het als je weet hoe het over de jaren is geworden ook een ziekte. Daarbij kan zij écht wel wat doen aan haar obesitas en alles wat daarbij komt kijken maar wilt ze dit niet en doet ze dit niet.
Beide is overigens ook een (chronische) ziekte, google maar.
Daarbij vind ik het ook gewoon triest bij Sanneke. Zij heeft ook de verantwoordelijkheid over haar zoon wat ik eigenlijk nog erger vind. Pak jezelf dan bij de lurven en doe er iets aan! Ze loopt altijd de verkondigen dat ze oh zo gezond is, ze is er nu achtergekomen dat ze klachten heeft en blijft op dezelfde voet verder gaan en haar kop in het zand stekend. Ze kan niet eens met haar zoon spelen, dat is toch dieptriest. Daarintegen kan ze wel wandelen naar eetgelegenheden en winkels. Dus dat heeft ze niet over voor M. want zij vind het niet leuk dus hij zal het ook wel niet leuk vinden.
Ik blijf erbij. Pascal mag een gestoorde relatie met eten hebben maar vergis jullie niet in Sanneke. Die heeft dat de gehele andere kant op en beide dames moeten daarin hulp krijgen die ze beide niet accepteren.
En ik snap natuurlijk dat dit bij Pascal dodelijker kan aflopen, maar een Sanneke maakt zichzelf ook bewust chronisch ziek wat op de lange termijn ook allerlei kwalen op zal leveren en wat kan zorgen voor hart en vaatziekte, diabetis type 2, gewrichtsklachten, bepaalde kankersoorten, ademhalingsproblemen etc.
Ook heeft zij een verhoogd risico op vroegtijdig overlijden of invaliditeit.
Ik snap dat niet. Overgewicht is nooit goed en ondergewicht ook niet. En een beetje aan de ondergrens en een beetje aan de bovengrens kan gebeuren door wat voor redenen dan ook. Kan ook echt medisch zijn maar dit speelt bij Sanneke niet. Ze beweegt niet tot amper en snaait erop los. 1+1=2
Probeer er altijd iets aan te doen op een normale en gezonde manier ipv je kop in het zand te steken.
Ze roept ook altijd dat ze wacht op het moment dat ze diabetes krijgt omdat zowel haar moeder als vader het hadden.
Kom op, wacht er niet op en voorkom het gewoon!
En ze hoeft geen 50 kilo te worden bij wijze van. Maar al valt ze wat af dat haar problemen minder worden en ze kan doen met haar zoon wat ze behoort te doen. Dat is toch al winst? Ik snap haar denkwijze niet. Ze heeft een zoon, die wilt ze toch ouder zien worden in goede gezondheid? Je wilt toch heerlijk achter je zoon aan kunnen rennen als jullie samen een spelletje spelen?😪
Was dat maar letterlijk hè?quote:Op maandag 5 januari 2026 06:26 schreef Muurbloem7 het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat we het niet meer over pascale mogen hebben. Want dit voedt haar. Vind ook dat insta haar moet behoeden en die samenwerkingen moeten stoppen. Hoe actiever zij op insta is, hoe harder zij in mijn ogen achteruit gaat. Sinds die samenwerkingen is ze echt nog meer verminderd in gewicht.
Sanneke, wandelend hartinfarct
Morbide obesitas betekent dus dat je niet gezond bent. En dat kunnen we allemaal gaan sugar coaten maar dolblij zijn omdat je morbide obesitas en gezond bent kan gewoon niet. Obesitas is een ziekte.quote:Op maandag 5 januari 2026 01:58 schreef Saboo het volgende:
Ik heb nu morbide obesitas en het boeit me, na een lang acceptatietraject, vrij weinig. Het is niet optimaal (had ook liever een gezond gewicht), maar dolblij dat ik verder gezond en gelukkig ben en dat gevoel overheerst en zit heel diep. Het is alleen jammer dat anderen er wel een oordeel menen te moeten hebben.
Ik denk dat er vrij weinig mensen zijn die denken met ‘doe gewoon wat’ allerlei problemen verholpen zullen worden.quote:Op maandag 5 januari 2026 06:52 schreef Lostit het volgende:
Vergis je niet dat mensen met morbide obesitas in 95% ook een eetstoornis hebben en/of andere psychische problemen. Het kan soms heel makkelijk lijken voor een buitenstaander maar dat is het niet.
Net zoals dat we bij iemand met anorexia ook niet zeggen: “eet gewoon wat” is het ook niet fair om te zeggen tegen iemand morbide obesitas “doe gewoon wat”.
Terwijl voor mijn gevoel je met een bakfiets stabieler staat dan op een " gewone" fietsquote:Op maandag 5 januari 2026 08:02 schreef Muisjeruisje het volgende:
Hvk laat deze week met de gladheid de bakfiets staan, want ‘veiligheid gaat voor alles’.
Jammer dat ze die regel niet hanteert als ze sex heeft 🫣 ‘ik vrij veilig, of ik vrij niet’ zo ging die campagne vroeger toch?
Ben benieuwd of ze haar middelvinger nog gaat opsteken.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:03 schreef IlseMarije het volgende:
DBM kan blij zijn, Fiesland ligt op zn gat door sneeuwval.
Ben benieuwd of haar kinderen wel naar school gaan 😆quote:Op maandag 5 januari 2026 08:08 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Ben benieuwd of ze haar middelvinger nog gaat opsteken.
Ik moet lachen op de vroege ochtend. Dank hiervoor. Je hebt helemaal gelijk.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:02 schreef Muisjeruisje het volgende:
Hvk laat deze week met de gladheid de bakfiets staan, want ‘veiligheid gaat voor alles’.
Jammer dat ze die regel niet hanteert als ze sex heeft 🫣 ‘ik vrij veilig, of ik vrij niet’ zo ging die campagne vroeger toch?
Het was een inkoppertje 🫣quote:Op maandag 5 januari 2026 08:19 schreef brilduiker1973 het volgende:
[..]
Ik moet lachen op de vroege ochtend. Dank hiervoor. Je hebt helemaal gelijk.
Ik gun Jet een gloednieuwe fiets, dat meisje werkt er zo hard voorquote:Op maandag 5 januari 2026 01:00 schreef Earring het volgende:
Ik hoop dat MG in de vakantie op markplaats een fiets heeft gevonden voor Jet. Ben benieuwd
Dolblij dat ik obesitas heb ben ik niet. Wel dat ik relatief gezond ben en bijna alles kan. Ik heb geen enkele leefstijl-gerelateerde kwaal of aandoening, sport veel, ben in 1x zwanger geworden, en ben een gelukkig mens. Dat was tijdens mijn eetstoornis wel anders.quote:Op maandag 5 januari 2026 07:51 schreef Noek het volgende:
[..]
Morbide obesitas betekent dus dat je niet gezond bent. En dat kunnen we allemaal gaan sugar coaten maar dolblij zijn omdat je morbide obesitas en gezond bent kan gewoon niet. Obesitas is een ziekte.
Ik voel t volgende virusje al aankomen, kunnen Flip en Flap lekker thuis blijven en in de sneeuw spelenquote:Op maandag 5 januari 2026 08:03 schreef IlseMarije het volgende:
DBM kan blij zijn, Fiesland ligt op zn gat door sneeuwval.
Ik vind mensen met overgewicht niet per se onaantrekkelijker, Esmee van Kampen vind ik er niet per se knapper op geworden sinds ze zoveel is afgevallen.quote:Op maandag 5 januari 2026 08:45 schreef Saboo het volgende:
[..]
Dolblij dat ik obesitas heb ben ik niet. Wel dat ik relatief gezond ben en bijna alles kan. Ik heb geen enkele leefstijl-gerelateerde kwaal of aandoening, sport veel, ben in 1x zwanger geworden, en ben een gelukkig mens. Dat was tijdens mijn eetstoornis wel anders.
Obesitas is niet gezond omdat het met gezondsheidsrisico’s komt, ook voor mij ja. Dus het is niet zo dat ik me er klakkeloos aan overgeef. Maar er zijn meer dingen die risico’s brengen in het leven waar we niet zo hard over oordelen omdat we het niet lelijk(er) en onaantrekkelijk(er) vinden.
Sanneke haar patroon van passiviteit is imo zorgwekkender dan haar gewicht, en dat lijkt me toch vooral een persoonlijkheidstrek.
Ach, ze probeert tenminste wat!quote:Op maandag 5 januari 2026 07:43 schreef Jannetje91 het volgende:
DBM die haar kinderen afschermt met een hartje en geen namen meer noemt, maar wel een filmpje opneemt in de kinderkamer van 1 van de 2 met op de achtergrond..... een naambordje. 🤦🏻♀️
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |