Die (financiele) mogelijkheden moet je ook maar net hebben. Degenen die hier vooral hard mee worden getroffen zijn dus met name de onderlaag van de samenleving, die niet de middelen hebben om snel naar alternatieven uit te kunnen wijken. Heel sociaal van deze activisten.quote:Op maandag 5 januari 2026 01:50 schreef ootjekatootje het volgende:
De meesten zullen het stadsdeel toch verlaten?
Naar familie en vrienden met stroom, een hotel of een vakantiehuisje?
Ik neem aan dat de rest van Duitsland zich voor deze groepen inzet. Al vind ik dat we er in de Nederlandse media erg weinig over lezen.quote:Op maandag 5 januari 2026 11:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Die (financiele) mogelijkheden moet je ook maar net hebben. Degenen die hier vooral hard mee worden getroffen zijn dus met name de onderlaag van de samenleving, die niet de middelen hebben om snel naar alternatieven uit te kunnen wijken. Heel sociaal van deze activisten.
Of een extreem rechtse, die een pesthekel heeft aan die linkse klimaatwatjes en ze zo eens flink het vuur onder de schenen wil leggen.quote:Op zondag 4 januari 2026 18:13 schreef AchJa het volgende:
Dat hier nog geen topic van is...
[..]
NOS
Eea opgeëist door de "Vulkangruppe"
Uiteraard weer eoa links radicale club die het weer eens met van alles en nog wat niet eens is...
Blog zum Stromausfall
In bijna alle olielampen zitten tegenwoordig ook ledjes. Zelfs in veel kaarsen kom je die tegenwoordig tegen. Dus wel goed de kleine lettertjes lezenquote:Op zondag 4 januari 2026 19:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan het inderdaad negeren en dan in de kou zitten als er een keer wat in jouw regio gebeurt.
Het is een andere tijd, als vroeger de stroom uitviel deed de houthaard van m'n opa en oma het nog wel en de propaanfles voor het gasfornuis ging ook gewoon door.
En er lag altijd nog wel een olielamp in de schuur of op zolder.
Maar nu is alles elektrisch, alles digitaal, is de stroom weg dan is "alles" weg.
Dus een beetje "preppen" is helemaal zo gek nog niet.
Heb hier bijenwaskaarsen (ook theelichtjes) en daar zitten geen ledjes inquote:Op maandag 5 januari 2026 12:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In bijna alle olielampen zitten tegenwoordig ook ledjes. Zelfs in veel kaarsen kom je die tegenwoordig tegen. Dus wel goed de kleine lettertjes lezen
Ja, ik heb (naast een hoop theelichtjes) een paar echte olielampen. Ook twee camping kookapparaten. En de benodigde olie, gas en aanmaakblokjes.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:19 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb hier bijenwaskaarsen (ook theelichtjes) en daar zitten geen ledjes in
Wel heel veel werk voor tienduizenden bijen, wat het wel bijzonder maakt.
Zo blij dat er via tussenpersonen financiële steun te verwachten valt voor deel 3, 4, 5.... En niet alleen in Duitsland.quote:Op zondag 4 januari 2026 20:30 schreef RotatoR het volgende:
Poetin is erg blij met deze nuttige idioten.
Naar wat ik begreep eerst 45.000 gezinnen, vanaf zondagavond 35.000 gezinnen. DDie stop je niet snel weg in een hotel. En de 'storing' zou tot donderdag duren.. Lijkt mij vreselijk met deze kou, alles werkt op electraquote:Op maandag 5 januari 2026 01:50 schreef ootjekatootje het volgende:
De meesten zullen het stadsdeel toch verlaten?
Naar familie en vrienden met stroom, een hotel of een vakantiehuisje?
Extreemlinkse aktiegroep (Vulkangruppe) heeft de brandstichting opgeeist, is bedoeld als actie tegen fossiele brandstoffenquote:Op maandag 5 januari 2026 13:18 schreef bianconeri het volgende:
<Knip-gewoon normaal doen>
Als het allemaal echt zo is dan is dit natuurlijk niet de manier om actie te voeren.
juni 2025 telde Berlijn 535 hotels, herbergen en pensions met 120.470 bedden. Officiële statistieken melden eind oktober 2025 circa 144.917 bedden in 720 accommodaties met minstens 10 bedden, inclusief hotels.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Naar wat ik begreep eerst 45.000 gezinnen, vanaf zondagavond 35.000 gezinnen. DDie stop je niet snel weg in een hotel. En de 'storing' zou tot donderdag duren.. Lijkt mij vreselijk met deze kou, alles werkt op electra
En hoeveel vrije bedden hebben ze?quote:Op maandag 5 januari 2026 21:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
juni 2025 telde Berlijn 535 hotels, herbergen en pensions met 120.470 bedden. Officiële statistieken melden eind oktober 2025 circa 144.917 bedden in 720 accommodaties met minstens 10 bedden, inclusief hotels.
Berlijn plus omliggende steden zoals Potsdam en Brandenburg hebben samen circa 235.000 tot 240.000 hotelbedden.
Het explosiegevaar ontstaat als bij stroomuitval de warmtepomp bevriest en de warmtewisselaar scheurt. Bij pompen met propaan kan er gas in het verwarmingscircuit komen en vervolgens in huis lekken. Als het gas zich ophoopt en er iets van een vonk ontstaat kan er een explosie plaatsvinden.quote:
Ja en die staan allemaal leeg, zeker in de eerste week van januari?quote:Op maandag 5 januari 2026 21:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
juni 2025 telde Berlijn 535 hotels, herbergen en pensions met 120.470 bedden. Officiële statistieken melden eind oktober 2025 circa 144.917 bedden in 720 accommodaties met minstens 10 bedden, inclusief hotels.
Berlijn plus omliggende steden zoals Potsdam en Brandenburg hebben samen circa 235.000 tot 240.000 hotelbedden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |