Dat is goed mogelijk en China gaat Taiwan doenquote:Op zondag 4 januari 2026 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed. Ik gok dat binnen nu en een paar maanden Groenland geannexeerd gaat worden, en dat het lidmaatschap met de NAVO dan voorbij is van de VS.
Weet nu zeker dat ze het gewoon gaan doen.
En wie is dan ineens een grotere bedreiging? Rusland of de VS?quote:Op zondag 4 januari 2026 16:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed. Ik gok dat binnen nu en een paar maanden Groenland geannexeerd gaat worden, en dat het lidmaatschap met de NAVO dan voorbij is van de VS.
Weet nu zeker dat ze het gewoon gaan doen.
Dat jij zulke aannames doet is je eigen probleem.quote:Op zondag 4 januari 2026 15:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja nogmaals; dan is het punt wat je probeert te maken totaal onduidelijk. Want dat is niet dat we voorbijgestreefd worden door grootmachten die op basis van imperialistische gevoelens andere landen (deels) bezetten en de grondstoffen toe-eigenen om daar beter van te worden. Dat bedoel je dus niet? Maar wat dan wel?
we gaan er niets aan doen want de USA heeft al mil basis op Groenland.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:05 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En wie is dan ineens een grotere bedreiging? Rusland of de VS?
Dat we er niets aan gaan doen staat volledig buiten kijf.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan er niets aan doen want de USA heeft al 3 basis op Groenland
Als er serieus een actie wordt uitgevoerd om Groenland te ontnemen van Denemarken zal dit zonder enkele milliatarie macht of bloedvergieten gaan. Dat is opzich positief maar zet de EU/Denemarken nog meer in hun hemd en dat is gevaarlijk.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan er niets aan doen want de USA heeft al 3 basis op Groenland
Dus je gaat je punt niet gewoon uitleggen?quote:Op zondag 4 januari 2026 16:06 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat jij zulke aannames doet is je eigen probleem.
En Siberië ook toch, dat ligt zo dicht bij Alaska dat ze dat net zo goed ook mee kunnen pakken?quote:Op zondag 4 januari 2026 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je eea goed naar de landkaart kijkt dan gaat de VS als ze Groenland nemen OOK Canada innemen.
Daarna zijn ze wel klaar om voldoende voorbereid te zijn op de machtsstrijd met China.
Ach doe maar erbij jaquote:Op zondag 4 januari 2026 16:11 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En Siberië ook toch, dat ligt zo dicht bij Alaska dat ze dat net zo goed ook mee kunnen pakken?
wat bedoel jequote:Op zondag 4 januari 2026 16:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat een onzin lees ik hier toch allemaal.
.quote:Deze Amerikaanse luchtmachtbasis in het Arctische gebied heeft Rusland in het vizier.
Maar het klimaat vormt een nog grotere bedreiging.
De geïsoleerde Thule-luchtmachtbasis in Groenland is de enige Amerikaanse buitenpost van waaruit alle Russische raketten kunnen worden gemonitord, maar het ontdooien van de permafrost ondermijnt de werking van het station
Mwah. Denk eerder dat er dan sancties tegen de VS gaan komen vanuit de EU. Minder samenwerking en minder handel met elkaar als straf, net als bij Rusland gebeurde. Maar denk dat je ergens toch een grens moet stellen, ipv het allemaal toelaten. Want wat is het volgende? En daarna?quote:Op zondag 4 januari 2026 16:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als er serieus een actie wordt uitgevoerd om Groenland te ontnemen van Denemarken zal dit zonder enkele milliatarie macht of bloedvergieten gaan. Dat is opzich positief maar zet de EU/Denemarken nog meer in hun hemd en dat is gevaarlijk.
quote:Op zondag 4 januari 2026 16:12 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat een onzin lees ik hier toch allemaal.
Denk dat Canada niet zo makkelijk is. Groenland is appeltje eitje.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:10 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je eea goed naar de landkaart kijkt dan gaat de VS als ze Groenland nemen OOK Canada innemen.
Daarna zijn ze wel klaar om voldoende voorbereid te zijn op de machtsstrijd met China.
Die is er niet, de verkiezingen gaan hoe dan ook door. Dat is tijdens WWII bijvoorbeeld ook gebeurd.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah. Denk eerder dat er dan sancties tegen de VS gaan komen vanuit de EU. Minder samenwerking en minder handel met elkaar als straf, net als bij Rusland gebeurde. Maar denk dat je ergens toch een grens moet stellen, ipv het allemaal toelaten. Want wat is het volgende? En daarna?
Hoe ver gaat de hebzucht en het imperialisme reiken, ook als Trump straks van het toneel is verdwenen maar er zo’n nieuw figuur aan de macht is daar.
Iemand die trouwens weet of er een manier is voor Trump en de republikeinen om de midterms niet door te laten gaan? Want vanaf dat punt kan het allemaal lastiger gaan worden voor ze en kunnen ze macht verliezen, iets wat ze niet graag zullen willen.
Dat lijkt me wel duidelijk.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus je gaat je punt niet gewoon uitleggen?
Je kunt ook niks anders.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah. Denk eerder dat er dan sancties tegen de VS gaan komen vanuit de EU. Minder samenwerking en minder handel met elkaar als straf, net als bij Rusland gebeurde. Maar denk dat je ergens toch een grens moet stellen, ipv het allemaal toelaten. Want wat is het volgende? En daarna?
Hoe ver gaat de hebzucht en het imperialisme reiken, ook als Trump straks van het toneel is verdwenen maar er zo’n nieuw figuur aan de macht is daar.
Iemand die trouwens weet of er een manier is voor Trump en de republikeinen om de midterms niet door te laten gaan? Want vanaf dat punt kan het allemaal lastiger gaan worden voor ze en kunnen ze macht verliezen, iets wat ze niet graag zullen willen.
Ik heb al langer geleden geleerd dat ik niet moet proberen te snappen wat Russen doen. Putin verschilt helaas weinig van figuren als Stalin, Chroestsjov of Brezjnev. Als die iets in hun hoofd al was het nog zo waanzinnig, dan moest het gebeuren. En allemaal kregen ze uiteindelijk hun trekken thuis doordat hun plannen niet lukten of niet het gewenste effect hadden. En zelfs al gebeurt dat niet en Putin overlijdt op zeer hoge leeftijd in zijn slaap, dan nog wordt het een enorm vacuüm waar eerst burgeroorlog van komtquote:Op zondag 4 januari 2026 15:59 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Misschien over 200 jaar.. maar zeker niet in de nabije toekomst.
Zet die rare gedachtes maar gauw uit je hoofd.
Mark Rutte heeft in het verleden ook 1000 dingen gezegd die hij niet is nagekomen.
Niet alles wat gezegd wordt, wordt werkelijkheid.
Het zou de stomste strategische zet van Rusland ooit zijn. Want Rusland probeert met hun operatie juist Europa aan zijn zijde te krijgen. Dat gaat hij bij een aanval op Letland niet voor elkaar krijgen bij mensen die een zeer kritische houding hebben ten opzichte van de EU (zoals ik).
Neemt trouwens niet weg dat Rusland (en overigens geheel terecht), opkomt voor de belangen van de Russische minderheid in Letland. Een groep mensen die niet geheel op humane wijze worden behandeld daar. Maar dat wordt allemaal verzwegen door de media.
https://platformraam.nl/a(...)het-lets-tot-vertrek
Canada is lastiger ja.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat Canada niet zo makkelijk is. Groenland is appeltje eitje.
quote:Op zondag 4 januari 2026 16:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Canada is lastiger ja.
Maar als het daar nog wat slechter gaat economisch dan stemmen de burgers zelf wel voor toetreding met de VS.
Een groot noord/midden Amerika zie ik wel als langjarig beleid daar.
(misschien zuid ook nog Golf van Amerika)
quote:Op zondag 4 januari 2026 16:18 schreef Lospedrosa het volgende:
Maar als het daar nog wat slechter gaat economisch dan stemmen de burgers zelf wel voor toetreding met de VS.
Ooh als jij inmiddels een $10 betaald voor een klein stukje vlees en je buren hebben de beste economie ever dan verandert dat snel hoor.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]ik denk niet dat er ook maar één Canadees ooit in zijn leven vrijwillig stemt op een eenwording met Amerika.
Daar geloof ik helemaal niks van.quote:Op zondag 4 januari 2026 16:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Canada is lastiger ja.
Een groot noord/midden Amerika zie ik wel als langjarig beleid daar.
(misschien zuid ook nog Golf van Amerika)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |