abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219738179
Hebben jullie ook dat je een boek leest of een film kijkt, en denkt 'wat een geouwehoer om dit maar op te vullen'?

Ik las ergens dat het komt omdat de prijs altijd ongeveer hetzelfde is. En mensen zich daarom belazerd voelen als ze een goede film van 1,5 uur kijken ipv een lange film met overbodige scenes van 3 uur.

Soms lees ik een boek en denk ik 'jezus het begon goed en dan gaat het nu zo'

Ik ben benieuwd naar of jullie dit ook herkennen in hedendaagse boeken en films...
pi_219738340
Ik lees wel eens een topic dat goed begint, maar dan ineens onnodig gekickt wordt door een dom wicht.
pi_219738467
Gewoon AI vragen om het boek samen te vatten.
pindazakje
pi_219740486
Weer zo'n Gen Z dwaas die alles snel, direct en concreet voorgeschoteld wil krijgen.

Ga gewoon shorts/stories/reels kijken joh.
pi_219740554
Ik haat Italiaanse films hierom. Geen Gen Z. Maar ik houd van tempo en spanning. Dat er elke keer wat nieuws gebeurd.
pi_219741266
Dan is het meestal tijd om het boek niet uit te lezen of de bioscoop te verlaten.

Een goed boek of een goede film blijft boeien of vermakelijk te zijn, ondanks de lengte.
pi_219752577
quote:
1s.gif Op zondag 4 januari 2026 01:01 schreef Cockwhale het volgende:
Weer zo'n Gen Z dwaas die alles snel, direct en concreet voorgeschoteld wil krijgen.

Ga gewoon shorts/stories/reels kijken joh.
uh, vroeger duurden films juist vaak maar 1,5 uur. dat die nu 2-3 uur duren is een bevinding waar ik niet de eerste in ben
pi_219754164
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 15:08 schreef JessicaOpDoorreis het volgende:

[..]
uh, vroeger duurden films juist vaak maar 1,5 uur. dat die nu 2-3 uur duren is een bevinding waar ik niet de eerste in ben
Zijn genoeg films die niet zo lang duren, tussen de 90 en 110 min.
pi_219765038
Integendeel, ik ben steeds minder makkelijk te vermaken met films puur omdat ik het tempo vaak te hoog vindt liggen om echt in het verhaal te komen. En vaak als het verhaal dan wel weer cool is vind ik het jammer dat er niet een (mini)serie van gemaakt is oid.

Boeken heb ik het liefst duizenden pagina's lang. En hoe meer delen hoe beter. Niets is fijner dan deel 1 van een boek te lezen, te ontdekken dat het boek in je straatje past en dat je dan nog 10 delen te gaan hebt.

Ik heb trouwens ook totaal geen tijd om films en series te kijken en hoewel ik elke avond wel een beetje lees kom ik de laatste tijd niet verder dan 4-5 bladzijden voordat ik in slaap sukkel :+
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')