SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik sta er hetzelfde in als jij. Tegelijkertijd ben ik nu zonder baan en weet ik echt niet hoe ik hierbij moet solliciteren of überhaupt weer in een baan moet starten. Ik ben nog steeds even druk. Afgelopen week dagen met 4 gesprekken op 1 dag (op locatie, thuis en online). Met alle voorbereiding en opvolging was dat gewoon gewoon meer dan een werkdag. En dat zijn dan alleen nog maar gesprekken met professionals (en met slechts een deel van alle behandelen, begeleiders en what not).
Wat ik hoor van anderen is dat je uit moet gaan van een slechte dag bij het invullen, maar wij hebben geen dubbele kinderbijslag en ik heb geen ervaring hiermee.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:58 schreef Schanu het volgende:
Ja we gaan het in ieder geval proberen, maar heel veel meer dan een diagnose op papier en een soort van behandelplan hebben wij (op dit moment nog) niet. Wellicht dat we een verklaring op kunnen vragen bij de praktijk, maar een OPP hebben wij bijvoorbeeld niet omdat ze nog maar zo kort op speciaal onderwijs zit. En kan mij niet voorstellen dat de vragenlijst in combinatie met de diagnose voldoende zal zijn. Ik ga er toch van uit dat hier heel streng op wordt getoetst om misbruik te voorkomen.
Maar de problematiek is hier zo wisselend, wat het lastig maakt. Op de vraag of Jewel alleen kan zijn is het antwoord bijvoorbeeld al ja én nee. Op een goede dag kan ze best wel een kwartiertje alleen thuis blijven als ik de jongste op haal. Maar op een slechte dag wil ze dat zelf echt niet en durf ik het ook niet aan omdat ze dan bijvoorbeeld in paniek kan raken, of de hond wat aan kan doen. Hetzelfde met aankleden, kan ze prima zelf maar op slechte dagen moeten wij dat voor haar doen. Op school lukt het haar wel om zich op het toilet zelf af te vegen, thuis lukt het haar op een normale dag alleen als ze geplast heeft en op een slechte dag zelfs dan niet. En met een schermpje vermaakt ze zich de hele dag zonder bemoeienis van ons, maar haal het schermpje weg en ze komt uit zichzelf nergens meer toe. Dan moeten wij haar echt nonstop motiveren om iets te gaan doen, maar haar ook vertellen wat ze dan kan doen en dit het liefst nog met haar samen doen.
Misschien wat stomme voorbeelden, maar het laat de grilligheid wel zien. En op dit moment zijn er voornamelijk slechte dagen, maar als er straks wel meer balans komt dan ziet de problematiek er waarschijnlijk ook weer heel anders uit. Dus het is wat lastig invullen, we willen niet profiteren van een regeling waar we niet voor in aanmerking komen als Jewel wel als zelfredzaam genoeg wordt gezien. Maar we leveren zoveel in, alleen al financieel omdat ze niet naar de BSO kan en er dus altijd één van ons thuis moet zijn waardoor we heel beperkt zijn in onze werkdagen, dat het wel een hele fijne tegemoetkoming zou zijn. Dubbel dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles vreet zoveel energie. Het wordt ook niet meer aangevuld nu alles steeds meer wegvalt.
quote:Op maandag 16 februari 2026 16:11 schreef Kyara het volgende:
Vandaag se SEO besproken.Oh wat naar dat het zoveel energie kost.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alles vreet zoveel energie. Het wordt ook niet meer aangevuld nu alles steeds meer wegvalt.
Hebben jullie nog hulp? Want het is natuurlijk mooi zo'n uitslag, maar nu het vervolg...
Zijn er opties om jullie te ontlasten?
Misschien een oppas die thuis kan komen of... misschien kan de hulpverlening of anders het wijkteam meedenken?Fake it till you make it...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen sorry, geen gezeik. Ik denk dat iedereen hier het begrijpt.quote:Op maandag 16 februari 2026 17:31 schreef Kyara het volgende:
Sorry voor het gezeik hoor. Het is gewoon allemaal nogal zwart vandaag.
Slapen?quote:
Blijf vooral van je afschrijven als dat je een beetje lucht geeft, ook als het "gezeik" zou zijn. Ik vind het terechte zorgen. Dus wat mij betreft hoef je geen sorry te zeggen!quote:Op maandag 16 februari 2026 17:31 schreef Kyara het volgende:
Sorry voor het gezeik hoor. Het is gewoon allemaal nogal zwart vandaag.
Wij vallen nog net onder noord, dus volgende week hebben de meiden vakantie. De ochtenden naar school worden weer moeizamer, maar ze komt nog steeds vrolijk uit school terugquote:Op woensdag 18 februari 2026 10:27 schreef Hupje het volgende:
@:Kyara Ik gun je hulp waarmee het wat makkelijker wordt voor jullieEn je zeurt nooit als het om dit soort dingen gaat!
@:Schanu Ik ben even kwijt in welke regio jullie wonen. Hebben jullie nu vakantie? En hoe gaat het na de eerste dagen nieuwe school?
Dat is fijn om te lezen. Dan is het begin in ieder geval goed wat dat betreft.quote:Op woensdag 18 februari 2026 10:51 schreef Schanu het volgende:
Jewels gevoel bij school, ze heeft het daar echt naar haar zin en dat is het allerallerbelangrijkste
Ja dat geloof ik ook direct inderdaad. Ik zei laatst ook tegen mijn vrouw dat de lijntjes op de vorige school zo enorm kort waren omdat er nonstop afstemming nodig was over Jewel. En wij droegen haar letterlijk over aan de juf, in de klas, want anders ging ze niet naar school. Dat ging dan vaak weer zo moeizaam, dat de juf bij het ophalen altijd even kort vertelde hoe de dag was gegaan. Wat ook weer kon omdat we haar tussentijds ophaalden, en niet aan het einde van de schooldag tijdens topdrukte.quote:Op woensdag 18 februari 2026 14:30 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat is fijn om te lezen. Dan is het begin in ieder geval goed wat dat betreft.
Leg vooral bij de leerkrachten neer wat er fijn is en waar je last van hebt. Wie weet kan er wat aan gedaan worden.
Wat wel mijn ervaring is, is dat als een kind niet (meer) de uitzondering is, er minder communicatie nodig is vanuit de leerkracht en dat voor ouders wennen is. Dat merk ik als leerkracht, maar ook als ouder.
Herkenbaar hoor, als ouder. Toen mijn kind van school wisselde, liep ik de eerste weken met een heel raar gevoel het schoolplein af, dat ik niet bij de leerkracht hoefde te komen...quote:Op woensdag 18 februari 2026 14:38 schreef Schanu het volgende:
Wij zijn als ouders ook gewoon overbezorgd en krijgen het liefst elke dag een live verslag :p
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |