quote:
Op donderdag 1 januari 2026 20:40 schreef bianconeri het volgende:Je maag draait toch volledig om als je ziet hoeveel geweld er gepleegd wordt....
Hinderlagen, vuurwerk kannonnen
Absurd.
En dan verdedigen mensen het vuurwerk nog

Ik denk dat mensen die vuurwerk verdedigen het ‘normale’ vuurwerk en fatsoenlijk afsteekgedrag verdedigen. Wat ik begrijp.
Ik vind siervuurwerk etc. mooi (duur) en vind het jammer indien dat verdwijnt.
En ja, daar gebeuren ook ongelukken mee. Maar dat is met autorijden ook. Ben ook voorstander van autorijden. Maar wel indien je een rijbewijs hebt en je over het algemeen aan de verkeersregels houdt ( niemand is perfect, ook niet in het verkeer).
Ik ben wel tegen vuurwerk inzetten als explosieven, wapens en andere dingen. Ook tegen illegaal en daarmee onveilig vuurwerk. Vuurwerk dat niks meer met vuurwerk te maken heeft maar meer lijkt op explosieven om niks anders dan angst of schade mee aan te richten gebruikt wordt.
En waar dit nieuwsbericht over gaat, of er nu vuurwerk bij betrokken is of niet. Agressie tegen hulpverleners vind ik ALTIJD onacceptabel.
Walgelijk echt walgelijk. Zeker bij dit soort casuïstiek. Ik hoop dat de baby het gered heeft overigens.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.