Je kan dus niet plannen, prutserquote:Op donderdag 1 januari 2026 18:59 schreef Mikeytt het volgende:
Dacht ff spaghetti bolognese te maken. Maarja, toen was ik even een serie kijken. "1 aflevering en dan ga ik koken"... nou, nu pas klaar met alles... de bolognese saus moet 4 uur pruttelen, dus ik kan pas om 23:30 vandaag avondetenn
Is het heel erg als ik lekker gek doe en een bakje chips neem om me tot het avondeten te kunnen verzadigen??
Planning was om 15.30 koken, 18:00 eten.quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:03 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Je kan dus niet plannen, prutser
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
4 uur ! Wat is dat voor een saus?quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:59 schreef Mikeytt het volgende:
Dacht ff spaghetti bolognese te maken. Maarja, toen was ik even een serie kijken. "1 aflevering en dan ga ik koken"... nou, nu pas klaar met alles... de bolognese saus moet 4 uur pruttelen, dus ik kan pas om 23:30 vandaag avondetenn
Is het heel erg als ik lekker gek doe en een bakje chips neem om me tot het avondeten te kunnen verzadigen??
Mikey, waarom koop je geen snelkookpan? Heb ik ook, was echt een upgrade. Als je een pan gevaarlijk vindt vanwege springende deksels, probeer dan een instant pot. Je kan ook lekker zelf yogurt maken en zo. Succes ermee.quote:Op donderdag 1 januari 2026 18:59 schreef Mikeytt het volgende:
Ragł alla bolognese. Vermoed ik tenminste... Klopt dit Mikey?quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
4 uur ! Wat is dat voor een saus?
Gewoon traditionele raguquote:Op donderdag 1 januari 2026 19:07 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
4 uur ! Wat is dat voor een saus?
Yessquote:Op donderdag 1 januari 2026 19:09 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ragł alla bolognese. Vermoed ik tenminste... Klopt dit Mikey?
Zou niet helpen. Moet lang en zacht koken zodat de guanciale in de saus smeltquote:Op donderdag 1 januari 2026 19:08 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Mikey, waarom koop je geen snelkookpan? Heb ik ook, was echt een upgrade. Als je een pan gevaarlijk vindt vanwege springende deksels, probeer dan een instant pot. Je kan ook lekker zelf yogurt maken en zo. Succes ermee.
Ja met passata of pastasaus en zonder guancialequote:Op donderdag 1 januari 2026 19:10 schreef Rodgrod het volgende:
Mijn spaghetti bolognese duurt maar 40 minuten
Dus overdag hoeft je saus opeens maar 2,5 uur te pruttelen?quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Planning was om 15.30 koken, 18:00 eten.
Maar mn serie eindigt steeds op een cliffhanger, dus kon pas 18:15 beginnen
Da's helemaal waar. Om 1 of andere reden was ik in de veronderstelling dat er 4,5 uur tussen 15.30 en 18.00 zatquote:Op donderdag 1 januari 2026 19:14 schreef gianni61 het volgende:
[..]
Dus overdag hoeft je saus opeens maar 2,5 uur te pruttelen?
Zal niet gebeuren. Heb een bakje Nibbits gepaktquote:
Geen idee over de smaak, maar de textuur is niet goed na 2 uurquote:Op donderdag 1 januari 2026 19:17 schreef Jahr00n het volgende:
Alsof jij met die b garnituur smaakpapillen het verschil proeft tussen 2 en 4 uur pruttelen
Haal gewoon een klapsalonquote:Op donderdag 1 januari 2026 19:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Geen idee over de smaak, maar de textuur is niet goed na 2 uur
Oh de guanciale ja... Mijn fout je hebt gelijk.quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zou niet helpen. Moet lang en zacht koken zodat de guanciale in de saus smelt
quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als je 2:45u later dan gepland begint, kun je in principe natuurlijk ook 2:45u later eten. Dus 20:45quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:05 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Planning was om 15.30 koken, 18:00 eten.
Maar mn serie eindigt steeds op een cliffhanger, dus kon pas 18:15 beginnen
je moet ook meteen 5 liter maken en dat in 12 porties invriezen, en als je nog 2 porties overhebt dan plan je weer een nieuwe bolognese sessie in.quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:12 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat is wel echt topnotch ranzig, ik heb niets tegen porties maken voor een makkelijke hap maar bolognese invriezen gaat toch te verquote:Op donderdag 1 januari 2026 19:56 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
je moet ook meteen 5 liter maken en dat in 12 porties invriezen, en als je nog 2 porties overhebt dan plan je weer een nieuwe bolognese sessie in.
Geen idee hoeveel liter, maar ik heb wel een gigantische pan waarin ik het maak. Dit is iets wat ik gewoon een heel veel bakjes in de vriezer doe.quote:Op donderdag 1 januari 2026 19:56 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
je moet ook meteen 5 liter maken en dat in 12 porties invriezen, en als je nog 2 porties overhebt dan plan je weer een nieuwe bolognese sessie in.
Meh. Standaard bolognese niet nee, maar ragu is heel goed in te vriezen. Doen ze in Italiė ook standaard omdat het zo lang duurt om het te maken.quote:Op donderdag 1 januari 2026 20:03 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Dat is wel echt topnotch ranzig, ik heb niets tegen porties maken voor een makkelijke hap maar bolognese invriezen gaat toch te ver
saus invriezen gaat prima. doen (tv) koks ook en het smaakt perfect. de pasta kook je er natuurlijk later bijquote:Op donderdag 1 januari 2026 20:03 schreef Hogwarts het volgende:
[..]
Dat is wel echt topnotch ranzig, ik heb niets tegen porties maken voor een makkelijke hap maar bolognese invriezen gaat toch te ver
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |