abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 december 2025 @ 21:14:49 #1
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_219661358
Van de frontpage:

quote:
Mocht je wel eens met nostalgische gevoelens terugdenken aan de tiener-avonturenfilms uit de jaren 80, dan heeft Netflix vanaf juli iets leuks voor je: Stranger Things. Van deze achtdelige avonturenserie mag FOK! alvast een paar eerste beelden laten zien.

Stranger Things wordt door de makers, de Duffer brothers, die ook meewerkten aan Wayward Pines, omschreven als een 'liefdesbrief aan de klassiekers uit de jaren 80'. De serie vertelt over de verdwijning van een jongen uit Hawkins, Indiana in 1983. Terwijl vrienden, familie en de lokale politie naar antwoorden zoeken, belanden ze in een mysterie vol geheime overheidsexperimenten, angstaanjagende bovennatuurlijke krachten en een vreemd klein meisje.
160517_725_ST_101-102_Unit_6680_R_800_534.jpg 160517_725_ST_101-102_Unit_1198_R_CROP_800_534.jpg
160517_725_ST_107-108_Unit_0754_R_CROP_800_534.jpg 160517_725_ST_103-104_Unit_3778_R_800_534.jpg

Een paar quotes uit de persinformatie van Stranger Things:
quote:
“We have so much nostalgia and love for this era. We really wanted to see something on television that was in the vein of the classic films we loved growing up: the Spielbergs, the John Carpenters, as well as the novels of Stephen King. And to us, what makes all of these stories so great to us -- and so resonant -- is that they all explore that magical point where the ordinary meets the extraordinary. When we were growing up, we were just regular kids, living in the suburbs of North Carolina, playing Dungeons and Dragons with our nerdy friends. But when we watched these films and read these books, we felt transported. Suddenly our lives had the potential for adventure -- maybe tomorrow we would find a treasure map in the attic, maybe my brother would vanish into the TV screen. We really want to capture that feeling with Stranger Things. We want to bring that feeling to people who grew up on those films -- and we also want to bring it to a whole new generation.” -- Matt Duffer
quote:
Matt adds, “What’s fun about the show is that it’s a bit of a rollercoaster - it has a little bit of everything. We follow three different generations: kids, teens, and adults. We like to think of each of these generations as existing in a different 80s universe. The adults are in a Spielberg film -- these imperfect individuals who slowly but inevitably come to realize that something very extraordinary is taking place around them. The teens are in an 80s horror film like Halloween or Nightmare on Elm Street, where the pains of high school and the loss of innocence is juxtaposed with supernatural evil. And the kids are in a Stephen King novel, like Stand by Me or It: nerdy outsiders from a small town who have to band together to face this terrifying horror.”
quote:
Hovering quietly in the small town of Hawkins is the government facility, Hawkins Laboratory. According to Shawn Levy, “no one is quite clear on what they do there.” The townspeople assume it has something to do with the Cold War - being the early 80s. “It’s revealed that the testing there is not overall aboveboard, nor is it within the parameters of what is known or considered acceptable or possible,” says Levy. Overseeing the testing is Dr. Brenner, played by Matthew Modine who has good intentions but whose actions don’t reflect that. The testing reveals supernatural abilities with Eleven (Millie Brown).
Hier nog even de trailer van Stranger Things Season 5,:
Bekijk deze YouTube-video

De allerlaatste aflevering van seizoen 5 en de serie, Chapter Eight: The Rightside Up, zal op Nieuwjaarsdag in première gaan.

Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_219662068
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 29 december 2025 @ 23:21:02 #3
65846 Bocaj
47th President.
pi_219665048
Ik zit aflevering 7 te kijken.
Zit ik nu naar een coming out te kijken.

Ai antwoord:
quote:
Ja, Noah Schnapp is homoseksueel. Hij maakte dit op 5 januari 2023 publiekelijk bekend via een video op zijn TikTok-account.

In de video vertelde hij dat zijn vrienden en familie reageerden met "dat weten we" toen hij het hen vertelde. Hij voegde er ook een onderschrift aan toe waarin hij verwees naar zijn personage uit Stranger Things :

"Ik lijk blijkbaar meer op Will [Byers] dan ik dacht."

Hij heeft sindsdien in interviews verteld hoe de ontdekkingstocht van zijn personage met zijn eigen seksualiteit in de serie hem heeft geholpen zijn eigen identiteit in het echte leven te accepteren.
Ha! :Y)
pi_219670856
Ik heb die speech van o.a. Will overgeslagen omdat ik hem wat te langdradig vond. Achteraf gezien was dat dus een goede keuze, aangezien ik daarmee niet echt iets inhoudelijks van de serie heb gemist.
pi_219671130
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:48 schreef Kwntm het volgende:
Ik heb die speech van o.a. Will overgeslagen omdat ik hem wat te langdradig vond. Achteraf gezien was dat dus een goede keuze, aangezien ik daarmee niet echt iets inhoudelijks van de serie heb gemist.
Nee joh werd alleen al seizoenen lang op gehint.

:')
pi_219671166
Ik ben sinds gisteren bij en al is het tempo soms wat langzaam toch wil ik s5 tot nu toe wel een 7 geven. Dingen worden goed aan elkaar geknoopt en als dnd liefhebber is het mooi om te zien hoeveel inspiratie ze daaruit halen en dat blijven doen. Ben benieuwd naar de finale.
pi_219671217
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:09 schreef Document1 het volgende:
Ik ben sinds gisteren bij en al is het tempo soms wat langzaam toch wil ik s5 tot nu toe wel een 7 geven. Dingen worden goed aan elkaar geknoopt en als dnd liefhebber is het mooi om te zien hoeveel inspiratie ze daaruit halen en dat blijven doen. Ben benieuwd naar de finale.
Hier sluit ik me bij aan. Ook gisteravond het laatste beschikbare deel gekeken. Ik vond het even lastig opstarten en moest echt ook even wennen aan de volwassenen die jongeren spelen. Maar na even kijken, vond ik het niet meer storend, want de personages zijn nog wel ongeveer hetzelfde. Het grootste verschil zag ik bij Will, en dat past ook wel bij de ontwikkeling van zijn karakter.
En naar gelang er meer afleveringen volgden, kwam de spanning toch ook wel weer terug. Het is hier en daar wat langdradiger dan had gehoeven, maar ik heb toch met plezier gekeken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219671276
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:07 schreef Document1 het volgende:

[..]
Nee joh werd alleen al seizoenen lang op gehint.

:')
Niet in de serie. Bovendien doelde ik op de verhaallijn zelf: daar mis je geen stuk uit als je zijn monoloog overslaat (tenminste als ik afga op de kritiek).
  dinsdag 30 december 2025 @ 12:16:19 #9
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_219671284
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 11:48 schreef Kwntm het volgende:
Mwah, misschien niet direct, maar wel inhoudelijk in de trant van je angsten overwinnen, angst wat een grote rol speelt bij Vecna's kracht, Will die door Samwise in seizoen 2 werd verteld zijn angsten te overwinnen, qua karakter van Will een best belangrijk moment, de ontknoping van wat al vanaf seizoen 1 als een rode draad door zijn karakter heen liep.
  dinsdag 30 december 2025 @ 12:19:38 #10
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_219671342
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:16 schreef Kwntm het volgende:
Niet in de serie.
Natuurlijk wel. Vanaf aflevering 1 al.
pi_219671581
quote:

[..]
Niet in de serie. Bovendien doelde ik op de verhaallijn zelf: daar mis je geen stuk uit als je zijn monoloog overslaat (tenminste als ik afga op de kritiek).
Je bent niet echt van de subtiele hints, is het wel? _O-
pi_219671718
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:16 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Mwah, misschien niet direct, maar wel inhoudelijk in de trant van je angsten overwinnen, angst wat een grote rol speelt bij Vecna's kracht, Will die door Samwise in seizoen 2 werd verteld zijn angsten te overwinnen, qua karakter van Will een best belangrijk moment, de ontknoping van wat al vanaf seizoen 1 als een rode draad door zijn karakter heen liep.
Ik begrijp je punt, maar die angst hadden ze net zo goed over iets anders kunnen laten gaan. Zoals het nu uitgewerkt is, maakt het verhaal in mijn ogen belachelijk: midden in een apocalyptische situatie volgt een uitgebreide monoloog met die onthulling. Met die onthulling is op zich niets mis, maar de uitwerking en timing doen het verhaal in mijn ogen geen goed.
  Forum Admin dinsdag 30 december 2025 @ 12:39:07 #13
35723 crew  GGMM
pi_219671723
Scrummie en ik hadden direct in de openingcredits van aflevering 1 door die is gay
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_219671774
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zo subtiel waren ze echt niet eens allemaal.
pi_219671824
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:19 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Vanaf aflevering 1 al.
Kun je een voorbeeld geven?

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Als het op dit soort dingen aankomt misschien niet nee. De vorige seizoenen zijn weer van een tijd geleden. Ik bekijk series/films voor vermaak en maak er geen studie van. :P
pi_219671878
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:39 schreef GGMM het volgende:
Scrummie en ik hadden direct in de openingcredits van aflevering 1 door die is gay
Dan nog, zie boven: "Zoals het nu uitgewerkt is, maakt het verhaal in mijn ogen belachelijk: midden in een apocalyptische situatie volgt een uitgebreide monoloog met die onthulling. Met die onthulling is op zich niets mis, maar de uitwerking en timing doen het verhaal in mijn ogen geen goed."
pi_219673240
quote:

[..]
Oftewel, je hebt met een half oog gekeken.
pi_219673261
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 12:46 schreef Kwntm het volgende:

[..]
Dan nog, zie boven: "Zoals het nu uitgewerkt is, maakt het verhaal in mijn ogen belachelijk: midden in een apocalyptische situatie volgt een uitgebreide monoloog met die onthulling. Met die onthulling is op zich niets mis, maar de uitwerking en timing doen het verhaal in mijn ogen geen goed."
Het had er alles mee te maken maar weet je laat maar zitten. :')
pi_219673903
Hopper zegt in één van de 1e afleveringen al is die gay.

Monoloog voegde zeker wel wat toe want Vecna heeft nu minder grip op hem. Hij had wat korter gekund.

Ik vind vooral die rode zuster en het zusje van El niet heel veel toevoegen.

Moet zeggen seizoen 5 deel 1 denk een 7,5 en deel 2 een 6,5

Wel minder dan de seizoenen er voor maar genoeg series zijn veel en veel slechter!
  Forum Admin dinsdag 30 december 2025 @ 15:25:38 #20
35723 crew  GGMM
pi_219674546

Hier de trailer van de FINALE!

Persoonlijk vind ik het een gemiste kans om niet nog een keer een scene toe te voegen waarin wordt aangegeven dat homo zijn iets heel normaals is, voor de mensen die het nog steeds niet begrijpen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 30 december 2025 @ 15:30:38 #21
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_219674614
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 15:25 schreef GGMM het volgende:

Hier de trailer van de FINALE!

Persoonlijk vind ik het een gemiste kans om niet nog een keer een scene toe te voegen waarin wordt aangegeven dat homo zijn iets heel normaals is, voor de mensen die het nog steeds niet begrijpen.
Zeer matige trailer.
Doet niks om hype op te bouwen. Paar beelden van afgelopen seizoenen. Een paar zinnen van Hopper die hij deze aflevering gaat zeggen, en we zien dat Vecna zijn plan doorzet.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_219687636
Wat heeft die Dustin maar van die blijvende bloedvlekken bij zijn mond en mondhoeken de hele tijd.
Die hele coming out vond ik veel te woke en inclusief, maar dat zijn we van Netflix gewend de laatste jaren...
Allemaal cabaretteketet!
pi_219687830
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2025 23:53 schreef freaky40 het volgende:
Wat heeft die Dustin maar van die blijvende bloedvlekken bij zijn mond en mondhoeken de hele tijd.
Die hele coming out vond ik veel te woke en inclusief, maar dat zijn we van Netflix gewend de laatste jaren...
de scene gemist dat hij in elkaar gebeukt werd?
pi_219687862
Nee zeker niet, maar dat zou nu zo langzamerhand moeten wegtrekken/minder moeten worden. Heeft ook wel wat weg van een giant koortslip.
Allemaal cabaretteketet!
pi_219687877
quote:
0s.gif Op woensdag 31 december 2025 00:08 schreef freaky40 het volgende:
Nee zeker niet, maar dat zou nu zo langzamerhand moeten wegtrekken/minder moeten worden. Heeft ook wel wat weg van een giant koortslip.
Het is niet dat er dagen voorbijgaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')