Bofkont.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:21 schreef chufi het volgende:
Net wat zachte knalletjes hier ... echt gewoon rustig
Bij mij waren ze gisteren al bezig, maar dat komt meer omdat er aan de overkant zo'n wijk zit dat net geen villapark is, maar zich wel zo gedraagd, en daarachter zit weer een soort van arbeiderswijk, en die hebben vaak de neiging om tegen elkaar op te bieden.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:18 schreef ChocoFan het volgende:
Vanaf een uur of 4 vanmiddag zijn ze begonnen, was gister ook rond die tijd en dat gaat wel door tot een uur of 1 vannacht. Ik ben erg benieuwd naar morgen.
Morgen zal het wel los gaan ... alhoewel ... Veel buitenlanders hier die die traditie van knallen niet hebben ...quote:
Vanuit de trein is het wel mooi om te zien denk ik.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:23 schreef Aoibhin het volgende:
Ik zat net in de trein en zag gewoon siervuurwerk vanuit het raampjeEr wordt al veel afgestoken
Hier ook de hele week knallen te horen
Oh ja, lekker tegen elkaar opknallen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Bij mij waren ze gisteren al bezig, maar dat komt meer omdat er aan de overkant zo'n wijk zit dat net geen villapark is, maar zich wel zo gedraagd, en daarachter zit weer een soort van arbeiderswijk, en die hebben vaak de neiging om tegen elkaar op te bieden.
Hier vinden ze het allemaal fantastisch geloof ik en waar ze vandaan komen maakt hier ook niet uit. Steken elkaar aan of zo.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:25 schreef chufi het volgende:
[..]
Morgen zal het wel los gaan ... alhoewel ... Veel buitenlanders hier die die traditie van knallen niet hebben ...
Jullie wel.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:25 schreef Superbadeendje het volgende:
Hier totaal geen overlast, mijn parkiet rost iedereen in elkaar die het waagt om er uberhaupt aan te denken.
Mijn parkiet lijkt op mij.
Achja, je kunt tenminste veilig je boodschappen doen, het is niet dat je er mee bekogeld word zoals vroegerquote:Op dinsdag 30 december 2025 20:26 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Oh ja, lekker tegen elkaar opknallen.
Ben jij ook bekogeld, ikke ook, daarom vind ik het helemaal niet leuk. Ik weet niet of ze dat nu nog doen, ik blijf gewoon zoveel mogelijk binnen nu.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Achja, je kunt tenminste veilig je boodschappen doen, het is niet dat je er mee bekogeld word zoals vroeger
toen ik zeg maar tiener was bekogelde we elkaar met romeinse kaasen en mini pijltjes terwijl we in de andere hand een tas vol met (niet altijd legaal) vuurwerk hadden, dus ik ben er goed mee weggekomen, ik ken er wel een paar die minder geluk hebben gehad.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:29 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ben jij ook bekogeld, ikke ook, daarom vind ik het helemaal niet leuk. Ik weet niet of ze dat nu nog doen, ik blijf gewoon zoveel mogelijk binnen nu.
Ja hier kunnen ze er wat van. Ik woon in een wijk met mensen met veel geld en die kopen vaak heel veel. Mijn directe buren kunnen er trouwens wat van, die steken elk jaar héél veel af. Alleen houden zij zich altijd wel netjes aan de afsteektijden, dus hen heb ik nog niet bezig gezien.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:26 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Vanuit de trein is het wel mooi om te zien denk ik.
En he he eindelijk iemand hier die ook al heel de week tussen de knallen zit.![]()
En er wordt zeker al veel afgestoken.
Ik hoop niet letterlijkquote:Op dinsdag 30 december 2025 20:27 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Hier vinden ze het allemaal fantastisch geloof ik en waar ze vandaan komen maakt hier ook niet uit. Steken elkaar aan of zo.
Je deed het zelf ook en pubers.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:32 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
toen ik zeg maar tiener was bekogelde we elkaar met romeinse kaasen en mini pijltjes terwijl we in de andere hand een tas vol met (niet altijd legaal) vuurwerk hadden, dus ik ben er goed mee weggekomen, ik ken er wel een paar die minder geluk hebben gehad.
Je mag blij zijn dat het geen broedseizoen is, dan had die zwaan niet zo beleefd geweest.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:40 schreef ChocoFan het volgende:
Dus ik rijd vanmiddag op een provinciale weg, waar je 80 mag, zie ik in de verte auto's stil staan en een zwaan op zijn dooie gemakkie oversteken, ik zag het op tijd dus kon rustig remmen en er zat niets achter mij, wel pechlichten aan. Dus ik kom bij dat beest aan en de auto's aan de overkant deden niets, dus ik doe mijn raam open en rij rustig op hem af en roep dat ie op moet zouten en hup hup hup en nog wat dingen, dus toen draaide hij zich snel om en liep terug naar de kant het gras in waar de andere zwaan zat. Er kwamen toen wel auto's achter mij maar die zagen gelukkig op tijd dat we stil stonden en nadat die zwaan weer van de weg was, gelijk weer gas erop. Ik weet nog steeds niet waarom die mensen aan de andere kant niets deden om dat beest sneller weg te krijgen van die weg, hij of zij luisterde prima naar mijn geroep en het zachtjes op hem af rijden.
Oh en vlak daarvoor op een andere weg waar het gelukkig rustiger was, stak er een ooievaar lopend over. Toen ik rustig op hem af kwam rijden omdat ik die ook van ver al op zijn dooie gemakkie zag lopen, vloog hij op het laatst toch maar even van de weg het weiland in.![]()
Mijn ogen doen het dus nog goed genoeg.![]()
Einde verhaaltje.
Hier is het veel jeugd wat rondloopt met die zooi, al een tijdje ook.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:33 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja hier kunnen ze er wat van. Ik woon in een wijk met mensen met veel geld en die kopen vaak heel veel. Mijn directe buren kunnen er trouwens wat van, die steken elk jaar héél veel af. Alleen houden zij zich altijd wel netjes aan de afsteektijden, dus hen heb ik nog niet bezig gezien.
Kan ik begrijpen.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:41 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Je deed het zelf ook en pubers.![]()
Wel mooi kut voor diegene die minder geluk hadden dan, aan de andere kant, eigen schuld.![]()
Ik was jonger en schijnbaar een makkelijk doelwit of zo.
Nou, er schijnen wel wat rivaliserende jeugdbende's hier te zijn dus zou mij niets verbazen als ze dat dus wel doen ook.quote:
Ik zat in de auto, dan durf ik wel, raampje is zo dicht en ik heb een luide stem.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Je mag blij zijn dat het geen broedseizoen is, dan had die zwaan niet zo beleefd geweest.
Jij mag inderdaad niet zeuren dan.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Kan ik begrijpen.
Daarom zeur ik ook niet over het wel of niet afsteken van vuurwerk, ik ken de lol en de gevaren.
Gristus dat is belachelijk veel, ik hoor meer van die grote aantallen en dan denk ik, hoe dan want je hebt ook niet een week de tijd of zo om het af te steken.quote:Op dinsdag 30 december 2025 20:46 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
En ze hebben er in Weesp eentje op gepakt met 1200 kilo vuurwerk in huis, dus ze zullen nu wel even wat willen afsteken voordat ze hier ook gaan controleren oid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |