die bron bestaat uit gas, en dichtheidquote:Op maandag 29 december 2025 18:53 schreef Kottnauer het volgende:
Waarom had Jezus lang haar? Wat is je bron daarvoor?
Juist, nu snap ik het.quote:Op maandag 29 december 2025 19:05 schreef sturmpie het volgende:
[..]
die bron bestaat uit gas, en dichtheid
Je bent zelf prachtig.quote:
@Cockwhalequote:
Er zijn residuen van het gebruik van coca bladeren gevonden in Egyptische mummy's uit de tijd van de farao's.quote:Op maandag 29 december 2025 19:42 schreef Kottnauer het volgende:
Ik durf te stellen dat Jezus geen cocaïne en opium gebruikte, maar cannabis kunnen we niet uitsluiten.
daarom legaliseren hèquote:Op maandag 29 december 2025 20:25 schreef marc0871 het volgende:
el papaver, groeit over de hele wereld.
Cannabis komt uit midden en zuid Azië en is bij archeologische opgravingen aangetroffen van Egypte tot China.
Het kan dus zomaar zijn dat mensen uit die tijd en regio toegang hadden tot het één en ander
De farao's snoepten ook wel andere kruiden en bloemen die hallucinogeen werkten of je ultra relaxed maakten.quote:Op maandag 29 december 2025 20:25 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Er zijn residuen van het gebruik van coca bladeren gevonden in Egyptische mummy's uit de tijd van de farao's.
De klaproos, ook wel papaver, groeit over de hele wereld.
Cannabis komt uit midden en zuid Azië en is bij archeologische opgravingen aangetroffen van Egypte tot China.
Het kan dus zomaar zijn dat mensen uit die tijd en regio toegang hadden tot het één en ander.
Ja.quote:
dat is papaver, blauw maanzaad, ik weet dat 't ook in Nederland wordt geteeld op grote schaal voor maanzaad voor de bakker, dat zijn witte bloemen, dat is veredeld hoogstwaarschijnlijk, de roze schijnen interessant te zijn voor dat witte sap heb ik mij laten vertellen, de witte papaver niet, dat is voor maanzaad voor de bakker.quote:Op dinsdag 30 december 2025 11:52 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja.
Maar uit de zaadbol komt een sap waaruit je opium kan halen waar ze o.a. morfine, oxycodon, heroine en zelfs fentanyl van maken.
[ afbeelding ]
De zaadjes zitten ook op je maanzaadbroodjes.
[ afbeelding ]
Op een handje maanzaad kauwen, kan zelfs een positieve drugstest opleveren.
Bekijk deze YouTube-video
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klaproosquote:Op dinsdag 30 december 2025 15:13 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is papaver, blauw maanzaad, ik weet dat 't ook in Nederland wordt geteeld op grote schaal voor maanzaad voor de bakker, dat zijn witte bloemen, dat is veredeld hoogstwaarschijnlijk, de roze schijnen interessant te zijn voor dat witte sap heb ik mij laten vertellen, de witte papaver niet, dat is voor maanzaad voor de bakker.
de klaproos zal mss wel familie zijn van de papaver
oja we hebben 't over 't zelfdequote:Op dinsdag 30 december 2025 15:57 schreef marc0871 het volgende:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Klaproos
Van hop weet ik dat.quote:Op dinsdag 30 december 2025 17:37 schreef sturmpie het volgende:
[..]
oja we hebben 't over 't zelfde
de munt is familie van de cannabis, dat is ook 'n mooie match
hop fam van can ? oh wat lief sgatquote:Op dinsdag 30 december 2025 18:21 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Van hop weet ik dat.
Van munt niet.
Ja. Allebei uit de Cannabaceae familie. Alleen zit daar geen THC in.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:21 schreef sturmpie het volgende:
[..]
hop fam van can ? oh wat lief sgat
ik ben ooit naar 'n natuurgeneeskundige praktijk geweest in Sas van Gent, Lieve Raman, 8 tincturen, ik weet niet meer welke, maar die wereld is ontzettend geneeskrachtigquote:Op dinsdag 30 december 2025 18:29 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Ja. Allebei uit de Cannabaceae familie. Alleen zit daar geen THC in.
Bij hop gaat het om de lupuline. Een geel poeder tussen de bloemblaadjes.
Dat geeft de bittere smaak aan bier en heeft een conserverende werking.
Een hoop wat wij als 'onkruid' uit de tuin proberen te weren, werd vroeger gewoon gebruikt voor alledaagse kwaaltjes.quote:Op dinsdag 30 december 2025 18:31 schreef sturmpie het volgende:
[..]
ik ben ooit naar 'n natuurgeneeskundige praktijk geweest in Sas van Gent, Lieve Raman, 8 tincturen, ik weet niet meer welke, maar die wereld is ontzettend geneeskrachtig
diversiteit, die term gebruikt menquote:Op dinsdag 30 december 2025 18:38 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Een hoop wat wij als 'onkruid' uit de tuin proberen te weren, werd vroeger gewoon gebruikt voor alledaagse kwaaltjes.
Klazien uit Zalk kon het je allemaal vertellen.
Helaas worden mensen met die kennis kwakzalvers, zweverig genoemd, want soms valt de werking niet goed vast te stellen met wetenschap.
En reken maar dat er met het verdwijnen van het regenwoud, elke dag geneeskrachtige planten verdwijnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |