quote:
Sportschool Yellow Gym klopt ondernemers geld uit de zakken, ook in Nijmegen, Cuijk en Ravenstein: ‘Het is een grote zooi’
Huurachterstanden in het hele land, onbetaalde leveranciers en oud-werknemers die al maanden wachten op geld. Stevie Montie laat met sportschoolketen Yellow Gym een spoor van financiėle vernieling achter. Dat beeld schetsen betrokkenen, die allemaal nog geld krijgen van de ‘ongrijpbare’ Limburgse ondernemer. „Stevie voelt zich onaantastbaar.”
Bjorn Weinreder
8 november 2025, 05:00
Laatste update: 15 december 2025, 09:51
Begin september staat een verhuurder uit Goor als enige partij bij de rechtbank in Almelo. De reden? Er wordt al maanden geen huur betaald door Yellow Gym, dat een voormalige bouwmarkt aan de Wheeweg in het Twentse stadje wil verbouwen tot sportschool.
Yellow Gym komt niet opdagen in Almelo. De rechter geeft de eigenaar twee weken later gelijk.
Maar de 1,5 ton die Yellow Gym van de eigenaar kreeg om het pand te verbouwen, is weg.
Het verhaal leidt tot tal van reacties aan het adres van deze krant. Dit is namelijk geen incident rond een mislukte sportschool in Twente. Want dat Yellow Gym veel vraagt, maar weinig levert, weten ze inmiddels in heel Nederland. Ook in onder meer Cuijk, Nijmegen en Ravenstein.
https://www.gelderlander.(...)grote-zooi~ad4ac608/Er zijn vele nieuwsberichten over Yellow Gym, dit is er een van.
Waar ik woon zou ook heel lang zo'n gym komen. Pas kort geleden is het bordje na ruim een jaar toch weggehaald. Ik heb hen weleens gemaild met 'wanneer gaan jullie open?' en ze zeiden altijd 'volgende maand, word gewoon lid joh', terwijl hoe langer het duurde hoe meer wantrouwen ik kreeg.
Hallucinant wat deze Yellow Gym in heel Nederland nu blijkt uit te spoken zeg...