Waar moet ik precies boren?quote:Op maandag 29 december 2025 12:00 schreef Jahr00n het volgende:
Met een klein boortje gaatje erin boren en als ie vast zit er weer uit trekken
In een "holle sleutel" kan je geen gaatje boren.quote:Op maandag 29 december 2025 12:00 schreef Jahr00n het volgende:
Met een klein boortje gaatje erin boren en als ie vast zit er weer uit trekken
Kan je balkonzijdig, de scharnieren eruit tikken en de deur eruit lichten?quote:Op maandag 29 december 2025 11:58 schreef Dj-delphi het volgende:
We hebben een balkondeur met een oud klavierslot met een holle baardsleutel. De enige sleutel daarvan is afgebroken in het slot en nu kan de deur dus niet meer open. Ik heb eigenlijk niet zo’n zin om een dure slotenmaker te bellen. De scharnieren zijn geklonken en geen beweging in te krijgen. Daarbij vraag ik mij af of ik de deur dan wel open ga krijgen omdat er totaal geen ruimte is om de deur te bewegen. Heeft iemand toevallig een gouden tip?
Nee, die zitten helemaal vastgeklonken.quote:Op maandag 29 december 2025 12:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan je balkonzijdig, de scharnieren eruit tikken en de deur eruit lichten?
Wat ik van scharnieren heb gezien, is (denk ik in jouw geval) vastgeklonken, dat het gelagerde scharnieren zijn met een dop eronder tegenaan geramd. Met een schroevendraaier plus hamer kan je de dop eraf tikken en de pen eruit tikken.quote:Op maandag 29 december 2025 12:17 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]
Nee, die zitten helemaal vastgeklonken.
Ja ik heb ze er inderdaad uit, maar er is beweging in de deur te krijgen want hij zit op slot gedraaid.quote:Op maandag 29 december 2025 13:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat ik van scharnieren heb gezien, is (denk ik in jouw geval) vastgeklonken, dat het gelagerde scharnieren zijn met een dop eronder tegenaan geramd. Met een schroevendraaier plus hamer kan je de dop eraf tikken en de pen eruit tikken.
Van binnenuit duwen t.p.v. de scharnieren/?quote:Op maandag 29 december 2025 15:10 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]
Ja ik heb ze er inderdaad uit, maar er is beweging in de deur te krijgen want hij zit op slot gedraaid.
Zijn we nu aan het proberen, maar ook op die manier geen beweging in te krijgen.quote:Op maandag 29 december 2025 15:20 schreef blomke het volgende:
[..]
Van binnenuit duwen t.p.v. de scharnieren/?
Kleine kans, weinig moeite: met schroevendraaier de slotschoot van buitenaf terugduwen in slot??quote:Op maandag 29 december 2025 15:21 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]
Zijn we nu aan het proberen, maar ook op die manier geen beweging in te krijgen.
Alles geprobeerd, maar helaas zonder succes. Net toch maar even een slotenmaker gebeld. Volgens hem moet er een hele nieuwe deur in omdat dit niet zonder schade gedaan kan worden. Dat gaat natuurlijk allemaal weer veel geld kosten…quote:Op maandag 29 december 2025 15:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Kleine kans, weinig moeite: met schroevendraaier de slotschoot van buitenaf terugduwen in slot??
Gratis advies!quote:Op maandag 29 december 2025 17:23 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]
Alles geprobeerd, maar helaas zonder succes. Net toch maar even een slotenmaker gebeld. Volgens hem moet er een hele nieuwe deur in omdat dit niet zonder schade gedaan kan worden. Dat gaat natuurlijk allemaal weer veel geld kosten…
Kozijn t.p.v. de schoot rechthoekig blok uitfrezen en uitnemen. Dat kan je later weer vullen met een blok hout en je deur blijft onbeschadigd.quote:Op maandag 29 december 2025 17:23 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]
Alles geprobeerd, maar helaas zonder succes. Net toch maar even een slotenmaker gebeld. Volgens hem moet er een hele nieuwe deur in omdat dit niet zonder schade gedaan kan worden. Dat gaat natuurlijk allemaal weer veel geld kosten…
Het advies wel, de uitvoering is kostbaarder dan goud.quote:
Dus gewoon een stuk uit het kozijn halen? Dat is wel een goed idee, maar dat zou ik het liefst wel aan de binnenkant doen aangezien het daar sowieso nog geschilderd moet worden. De deur opent alleen maar buiten. Denk je dat ik de schoot kan doorslijpen ofzo als ik erbij kan?quote:Op maandag 29 december 2025 18:51 schreef blomke het volgende:
[..]
Kozijn t.p.v. de schoot rechthoekig blok uitfrezen en uitnemen. Dat kan je later weer vullen met een blok hout en je deur blijft onbeschadigd.
quote:
Dat werkt niet via de binnenkant, kan alleen van buitenaf.quote:Op maandag 29 december 2025 19:00 schreef Dj-delphi het volgende:
Dat is wel een goed idee, maar dat zou ik het liefst wel aan de binnenkant doen aangezien het daar sowieso nog geschilderd moet worden.
quote:Op maandag 29 december 2025 19:05 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Dat werkt niet via de binnenkant, kan alleen van buitenaf.
Foto's??
https://imgur.com/a/zxVpdGzquote:Op maandag 29 december 2025 19:05 schreef blomke het volgende:
[..]
[..]
Dat werkt niet via de binnenkant, kan alleen van buitenaf.
Foto's??
Wil je die deur behouden?quote:Op maandag 29 december 2025 19:10 schreef Dj-delphi het volgende:
[..]
[..]
https://imgur.com/a/zxVpdGz
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |