SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Inburgeringscursus examen gemaakt door kwiwi
• Een supernuttige handleiding om kibbeling te bestellen van onze enige echte Dr_Flash
Smilies
• Citizen.Erasedse smilies. Mede mogelijk gemaakt door onze allerliefste Flory
• DaMartse smilies
• Berkeryse smilies
• Hyvese smilies
• niet mijnse smielies![]()
Ja dan ga je in het ritme mee. Daar valt ook wel wat van te zeggen. Ja, dat heb ik gedaan inderdaad. Meermaals zelfs. Ik moet het alleen 40x herhalen. Zo heeft hij eergisteren na 1,5 jaar zeuren de rookmelders opgehangen, en twee IKEA kasten in elkaar gezet die al zo lang in dozen stonden. En ja, dat kan ik zelf ook. Maar het was een principekwestie geworden.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:52 schreef Citizen.Erased het volgende: [..] Bij jou is het dan misschien anders, maar ik had hier in m’n eentje een redelijk functioneel huishouden. Toen Cali hier introk hoefde ze niet per se heel veel te doen. Dat is langzaam wel bijgetrokken natuurlijk Maar misschien moet je eens goed praten of het initiatief en wat jullie van elkaar verwachten. Waarschijnlijk is hij zich er niet eens zo bewust van. De mentale taken kunnen ook zwaar wegen als je voelt dat hij overal aan moet trekken en keuzes moet maken. En dat zijn geen dingen die je zomaar moet accepteren trouwens. Je bent er zelf ook nog om te leven. En er niet alleen voor je huis, partner, kids.
Ja precies dit. Dus ik maak me er ook niet meer zo druk om moet ik zeggen, het levert me namelijk behalve ergernis niks op. Hij verandert toch niet, ga ik vanuit. Soms ruimt ie ineens de afwasmaschine uit, en dan moet dat ook even verkondigd worden. Zo van "zie je wel, je zegt wel dat ik niks doe, maar kijk dan". En dan lach ik daar gewoon omquote:Op zaterdag 27 december 2025 08:02 schreef Moeraskat het volgende: [..] Klopt wat je zegt. Heb je het wel eens uitgesproken? Ik heb het vaak aangegeven en hij zegt dat hij het ook snapt. Maar dat hij het gewoon vergeet. Of denkt: doe ik straks… En dat straks kan ook drie weken zijn.
Oh nou dat zou een mooi compromis zijn toch, dat je maar even gaat?quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:03 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja, ik denk dat ik zoiets wel tegen kater ga zeggen. Desnoods gaan we heel even laat op de avond. Maar meestal is het van 18:00-2:30/ 03:00u. En dat zie ik niet zitten.
Dit is precies wat het is bij ons ja! Dat zeg je goed
Oh ja, herkenbaar!quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja precies dit. Dus ik maak me er ook niet meer zo druk om moet ik zeggen, het levert me namelijk behalve ergernis niks op. Hij verandert toch niet, ga ik vanuit. Soms ruimt ie ineens de afwasmaschine uit, en dan moet dat ook even verkondigd worden. Zo van "zie je wel, je zegt wel dat ik niks doe, maar kijk dan". En dan lach ik daar gewoon om
Uiteindelijk denk ik: Ik wil het altijd opgeruimd hebben in huis, anders is het in m'n hoofd een chaos. Hij heeft daar duidelijk geen last van, dus nou ja dan ruim ik maar gewoon meer/alles op, gewoon voor m'n eigen gemoedsrust.
Dat is zeker waar. Maar op een gegeven moment moet je ook gewoon voor jezelf leren kiezen. En of je die keuze nou vandaag maakt, of over 15 jaar, de reactie van de ander zal een beetje hetzelfde zijn. Dan maar beter voor jezelf wat eerder door de zure appel heenbijten.quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:06 schreef bitterbal het volgende:
[..]
jawel maar dat zijn geen makkelijke keuzes
quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:09 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Paar dagen. Ik moet er toch zelf op koken dus heb geen zin in ranzigheid
O dat zou me ook echt kwaad makenquote:Op zaterdag 27 december 2025 08:12 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Oh ja, herkenbaar!
Dat gaat hier ook zo. Maar waar ik dan echt kwaad om kan worden is dat ik dan zelf 1x iets vergeet dat hij dan zegt: hallo, waarom zet je dat niet in de vaatwasser. Dan kan ik echt ontploffen.
Of in de zomer. Dan zit ik op de bank en hoor ik hem vanuit de keuken gillen dat er ineens schimmel op het brood zit. Dus dan zeg ik: ja dat krijg je met die hitte. In de vriezer zit nieuwe.
Dan gaat hij even later naar z’n werk en kom ik in de keuken om koffie te halen of zo. Geen brood uit de vriezer gehaald. Beschimmeld brood ligt weer in het broodmandje.
Vraag ik s’avonds waarom niks was uitgehaald en dat brood niet weggegooid is. Zegt hij: oh, ik wilde het aan je laten zien dat het beschimmeld was.
Echt, waaarom? Waarom wil je dat laten zien?
Ik denk dat het uit elkaar valt als pa en ma er niet meer zijn.quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:13 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Maar op een gegeven moment moet je ook gewoon voor jezelf leren kiezen. En of je die keuze nou vandaag maakt, of over 15 jaar, de reactie van de ander zal een beetje hetzelfde zijn. Dan maar beter voor jezelf wat eerder door de zure appel heenbijten.
Ik zie een onzichtbare man op de bank onder een hoop kleding voor mequote:Op zaterdag 27 december 2025 08:09 schreef bitterbal het volgende:
ik zie mezelf nooit samenwonen eigenlijk
zit hier gewoon in mijn eigen troep![]()
Ja he!quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:15 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O dat zou me ook echt kwaad makenGelukkig gebeurt dat hier niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:17 schreef Karzai het volgende:
[..]
Ik zie een onzichtbare man op de bank onder een hoop kleding voor me
ikzelf kan in een rommelig en enigsinds vies huis wel leven..quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:14 schreef Moeraskat het volgende:
[..]![]()
Ik vind het naast ranzig ook geen gezicht voor visite of zo. Of vriendinnen van Kitten. Ik zou het verschrikkelijk vinden als die kinderen thuis vertellen dat het hier smerig of rommelig is.
Dat snap ik inderdaad.quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:19 schreef mschol het volgende:
[..]
ikzelf kan in een rommelig en enigsinds vies huis wel leven..
zodra ik visite krijg ga ik wel aan de slag![]()
quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:18 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ja he!
Gelukkig niet.
Maar goed. Er gaan ook zat dingen goed hoor. Anders woonde ik hier niet meer. Misschien dat het me minder zou doen als ik niet fulltime zou werken.Ja dat helpt zeer zeker niet, fulltime werken en dan thuis nog een hele baan ernaast met kitten en huishoudenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Is gewoon (te) veel.
quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja dat helpt zeer zeker niet, fulltime werken en dan thuis nog een hele baan ernaast met kitten en huishoudenIs gewoon (te) veel.
Ja we hebben zo’n lange plaat weet je wel. En dan gewoon veel beslag en bakjes met alles wat je kunt combineren met pannenkoeken en dan zelf mini’s gieten.quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Oh dat is een leuk idee, nog nooit gedaan
Ditquote:Op zaterdag 27 december 2025 08:25 schreef Karzai het volgende:
Een schoon en opgeruimd huis vind ik toch wel lekker om in te leven.
Als er hier bezoek komt is het ook altijd mooi opgeruimd.quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:19 schreef mschol het volgende:
[..]
ikzelf kan in een rommelig en enigsinds vies huis wel leven..
zodra ik visite krijg ga ik wel aan de slag![]()
dat zal wel inderdaad..quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:20 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad.
Maar dan is het je eigen rommel en troep. Dat voelt wel anders vind ik.
ja het is vast bij meer mensen zo.quote:Op zaterdag 27 december 2025 08:26 schreef mschol het volgende:
[..]
dat zal wel inderdaad..
Bij collega zie ik ook wel wat jullie beschrijven hoor.. zij doet bijna alles in huishouden, hij weinig (maar werkt wel veel)
als ik daar ben ben ik nog wel eens geneigd de vaatwasser leeg te ruimen en weer in te ruimen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |