abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:38:13 #1
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219605161
quote:
Turkije pakt ruim honderd IS-leden op voor plannen aanslagen rond feestdagen

Turkije heeft 115 leden van de terroristische organisatie Islamitische Staat opgepakt. Ze zouden aanslagen voorbereiden voor tijdens kerst- en nieuwjaarsvieringen in het land. De politie blijft nog op zoek naar 22 verdachten.

De Turkse autoriteiten kregen tips over leden van Islamitische Staat (IS) die aanslagen hadden gepland op vooral niet-moslims.

De politie van Istanbul viel donderdag 124 locaties binnen en nam wapens en documenten in beslag, terwijl de autoriteiten waarschuwden voor geplande aanslagen tijdens de feestperiode.

De Turkse politie heeft 115 vermoedelijke leden van de terroristische groepering Islamitische Staat (IS) opgepakt na invallen die gericht waren op vermeende plannen om kerst- en nieuwjaarsvieringen aan te vallen.

De hoofdofficier van justitie van Istanbul zei dat de autoriteiten arrestatiebevelen hadden uitgevaardigd tegen 137 verdachten die naar verluidt aanvallen voorbereidden tijdens de feestperiode.

De politie nam in totaal 115 mensen in hechtenis, terwijl de pogingen om de resterende 22 verdachten te arresteren nog steeds doorgaan.

Tijdens de doorzoekingen namen de agenten pistolen, munitie en organisatorische documenten in beslag. Het kantoor van de officier van justitie zei dat sommige verdachten waren gelinkt aan deelname aan conflicten, terwijl anderen te maken hadden met arrestatiebevelen voor terrorisme op nationaal en internationaal niveau.
Het provinciale gendarmeriecommando van Ankara waarschuwde op 19 december dat IS mogelijk aanslagen zou uitvoeren in Ankara en Istanbul vóór oudejaarsavond.

De waarschuwing gaf aan dat de groep gelijktijdige aanvallen plande op winkelcentra en openbare markten, mogelijk via gewapende aanvallen, zelfmoordaanslagen, autobommen, drone-aanvallen of aanrijdingen met voertuigen.

Financieringsnetwerk ontmanteld
Eerder deze week vaardigde het kantoor van de hoofdofficier van justitie in Ankara arrestatiebevelen uit tegen 10 verdachten in een onderzoek naar de financiële structuur van de IS-groep, zo meldden de autoriteiten dinsdag.

Een onderzoek door het Bureau voor Onderzoek naar Terrorismecriminaliteit, gebruikmakend van rapporten van de Raad voor Financiële Misdrijven en analyses van sociale media, bracht de organisatie in Ankara in kaart.

Volgens de onderzoekers verstrekten de verdachten contant geld aan IS-leden en hun families in conflictgebieden in Syrië via bankrekeningen met toelichtingen zoals “oproep tot eenheid, boetedoening, hulp voor gevangen zusters.”

IS heeft eerder meerdere dodelijke aanslagen in Turkije uitgevoerd.

Op 10 oktober 2015 vielen IS-zelfmoordterroristen een vredesbijeenkomst buiten het treinstation van Ankara aan, waarbij minstens 102 mensen werden gedood en meer dan 400 gewond raakten – de dodelijkste terreuraanslag in de Turkse geschiedenis. De rechtszaken in verband met deze aanslag zijn nog steeds aan de gang.

Op 1 januari 2017 viel een schutter nachtclub Reina in Istanbul aan tijdens de nieuwjaarsvieringen, waarbij 39 mensen omkwamen.

Daarnaast kwamen tussen 2015 en 2017 honderden burgers om bij IS-aanvallen op de luchthaven Atatürk, Suruç en Diyarbakır.

https://www.euronews.com/(...)ears-eve-attack-plot
Het houdt niet op. Niet vanzelf.
pi_219605248
IS komt naar je toe deze winter!
You wanna be this Queen B, but you can't be
That's why you're mad at me
  vrijdag 26 december 2025 @ 20:45:56 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219605282
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:43 schreef Kim-Holland het volgende:
IS komt naar je toe deze winter!
Zat er wel aan te denken idd. Van Turkije naar Holland; daar hoef je niet zo veel moeite voor te doen.

Hadden ze hier gelijk ramadan kunnen vieren ^O^

En Eid al-Fitr natuurlijk. Samen met WA en Amalia :S___D

Zie ook:
NWS / Koning in kersttoespraak: zuinig zijn op wat ons verbindt O+

Het begint wel een beetje op dat Stockholmsyndroom te lijken eigenlijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tengano op 26-12-2025 21:10:43 ]
pi_219605420
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 20:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zat er wel aan te denken idd. Van Turkije naar Holland; daar hoef je niet zo veel moeite voor te doen.

Hadden ze hier gelijk ramadan kunnen vieren ^O^

En Eid al-Fitr natuurlijk. Samen met WA en Amalia :S___D

Zie ook:
NWS / Koning in kersttoespraak: zuinig zijn op wat ons verbindt O+

Het begint een beetje op dat Stockholmsyndroom te lijken.
Nou, ik denk dat onze Willie ook helemaal klaar is met dat gespuis en ze het liefst zelf naar hun thuisland vliegt.
pi_219605476
Misschien een rare vraag, maar zijn er in Turkije kerstvieringen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219605583
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:03 schreef Hathor het volgende:
:Y

Kerstvreugde in Turkije: Gids voor Buitenlandse Bezoekers
  vrijdag 26 december 2025 @ 21:12:02 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219605599
TR? Welke mod heeft deze TR opgepakt? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219605657
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:03 schreef Hathor het volgende:
Schijnbaar wel.
pi_219605968
Hoeveel procent is daar christelijk?
Vakman pur sang
  vrijdag 26 december 2025 @ 21:39:33 #10
222754 Dagoduck
ROCK 'N GROHL
pi_219606035
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
2% dus zo'n 1,6 miljoen mensen.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 26 december 2025 @ 21:39:58 #11
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219606046
Hoor je in Nederland toch maar weinig van. In de Telegraaf staan er twee regeltjes over, terwijl wij als Europa/Nederland dus ook target waren en het toch om een groep van 124 geloofsstrijders gaat.

https://www.telegraaf.nl/(...)dagen/118866974.html

Hier nog een eerder artikel:

quote:
De Turkse inlichtingendienst heeft een IS-lid opgepakt dat was aangesteld om zelfmoordaanslagen uit te voeren in Turkije en Europa, terwijl de autoriteiten waarschuwden voor mogelijke aanslagplannen met oudejaarsavond als doel. Tien verdachten werden gearresteerd voor het financieren van het netwerk.

Volgens veiligheidsbronnen heeft Turkije’s nationale inlichtingendienst MIT Mehmet Gören opgepakt, een hooggeplaatst lid van IS-Khorasan (ISIS-K) dat was aangesteld om zelfmoordaanslagen op burgers in Turkije, Europa, Pakistan en Afghanistan uit te voeren.

Gören, die opereerde onder de codenaam "Yahya", werd gearresteerd in de grensregio tussen Afghanistan en Pakistan en naar Turkije gebracht na inlichtingenoperaties, aldus de bronnen.

De operatie voorkwam geplande aanslagen in Turkije en bracht het rekruteringsnetwerk van de organisatie aan het licht.

Uit bevindingen van de inlichtingendiensten bleek dat Gören had ingestemd met het uitvoeren van zelfmoordaanslagen en was opgeklommen tot een leidinggevende positie binnen ISIS-K, nadat hij had geopereerd in trainingskampen langs de grens tussen Afghanistan en Pakistan. Hij zou eerdere luchtaanvallen op IS-strijders in Pakistan hebben overleefd.

Volgens bronnen opereerde Gören samen met Özgür Altun, met de codenaam "Abu Yasir Al Turki", die eerder een actieve rol speelde bij het overbrengen van IS-leden van Turkije naar de Afghanistan-Pakistanregio en eerder was opgepakt en gearresteerd.

Uit interne correspondentie van het Provinciale Gendarmeriecommando van Ankara, gedateerd 19 december, blijkt dat IS van plan was aanslagen uit te voeren in drukke gebieden op oudejaarsavond, volgens een rapport van de krant Cumhuriyet.

De waarschuwing gaf aan dat de organisatie mogelijk gewapende aanvallen, zelfmoordaanslagen, autobommen, drone-aanvallen of het aanrijden van drukke gebieden met voertuigen plantte.

Winkelcentra en openbare markten werden als hoogrisicogebieden aangemerkt, en het personeel werd gevraagd de hoogste voorzorgsmaatregelen te nemen.

De waarschuwing werd toegeschreven aan de inspanningen van de organisatie om “moreel te winnen en angst te creëren”, nadat haar vermogen om aanslagen uit te voeren was verzwakt door operaties in Turkije en daarbuiten.

Financieringsnetwerk ontmanteld
Los daarvan vaardigde het kantoor van de hoofdofficier van justitie in Ankara arrestatiebevelen uit tegen 10 verdachten in een onderzoek naar de financiële structuur van de IS-groep, zo meldden de autoriteiten dinsdag.

Een onderzoek door het Bureau voor Onderzoek naar Terrorismecriminaliteit, gebruikmakend van rapporten van de Raad voor Financiële Misdrijven en analyses van sociale media, bracht de structuur van de organisatie in Ankara aan het licht.

Volgens de onderzoekers verstrekten de verdachten contant geld aan IS-leden en hun families in conflictgebieden in Syrië via bankrekeningen met toelichtingen zoals “oproep tot eenheid, boetedoening, hulp voor gevangen zusters.”

IS heeft eerder meerdere dodelijke aanslagen in Turkije uitgevoerd.

Op 10 oktober 2015 vielen IS-zelfmoordterroristen een vredesbijeenkomst buiten het treinstation van Ankara aan, waarbij minstens 102 mensen omkwamen en meer dan 400 gewond raakten – de dodelijkste terreuraanslag in de Turkse geschiedenis. De rechtszaken in verband met deze aanslag zijn nog steeds aan de gang.

Op 1 januari 2017 viel een schutter nachtclub Reina in Istanbul aan tijdens de nieuwjaarsvieringen, waarbij 39 mensen omkwamen.

Daarnaast kwamen tussen 2015 en 2017 honderden burgers om het leven bij IS-aanvallen op de luchthaven Atatürk, Suruç en Diyarbakır.

https://www.euronews.com/(...)-suicide-attack-plot

[ Bericht 0% gewijzigd door Tengano op 26-12-2025 22:09:51 ]
pi_219606052
quote:
6s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:39 schreef Dagoduck het volgende:

[..]
2% dus zo'n 1,6 miljoen mensen.
Erg weinig.
Vakman pur sang
pi_219606084
Overal ter wereld hetzelfde gezeik met de islam doodscultus.
pi_219606314
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:41 schreef RotatoR het volgende:
In de westerse multiculturele samenleving gaat de islam echter wel werken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  vrijdag 26 december 2025 @ 22:06:53 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219606520
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:
pi_219610381
TR gemacht
pindazakje
pi_219610416
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:55 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Als de Westerse beschaving niet meer bestaat, dan wel ja.
pi_219610790
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:41 schreef RotatoR het volgende:
Dit dus.

Weg er mee.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 27 december 2025 @ 11:34:08 #19
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219612190
Dit is het gevolg van Islamitische erdolf en zijn avontuurtjes o.a. in Syrië tegen het Assad regime. Turkije heeft miljoenen Syriërs binnen haar landgrezen wonen. Jarenlang proxy oorlogen sponsoren tegen de Koerden en hierdoor extremisten bewapen. :r
pi_219612578
Ik vind het zorgwekkend dat hier zo weinig aandacht aan gegeven wordt. Veiligheidsdiensten zijn continu bezig dit soort personen op te sporen en aanslagen te voorkomen. Deze potentiële misdadigers hebben het gemunt op ons vrije Westen en iedereen steekt ze kop in het zand, totdat het te laat is. Dan zijn we allemaal weer verbaasd over een massaslachtpartij en vragen we ons af hoe dit kon gebeuren.
pi_219613121
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 12:10 schreef Fietsenrek het volgende:
Ik vind het zorgwekkend dat hier zo weinig aandacht aan gegeven wordt. Veiligheidsdiensten zijn continu bezig dit soort personen op te sporen en aanslagen te voorkomen. Deze potentiële misdadigers hebben het gemunt op ons vrije Westen en iedereen steekt ze kop in het zand, totdat het te laat is. Dan zijn we allemaal weer verbaasd over een massaslachtpartij en vragen we ons af hoe dit kon gebeuren.
Onze selectieve zorgwekkendheid en verbaasdheid over massaslachtpartijen hier heeft het even nooit over Gaza en het gegeven van belangen van westerse landen in olie en andere zaken.
pi_219613312
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 12:10 schreef Fietsenrek het volgende:
Wat moeten de bezorgde mensen dan doen?
pi_219613432
Erdoğan kennende zijn het eerder zijn politieke tegenstanders dan daadwerklijk IS aanhangers...
pi_219613694
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 12:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Onze selectieve zorgwekkendheid en verbaasdheid over massaslachtpartijen hier heeft het even nooit over Gaza en het gegeven van belangen van westerse landen in olie en andere zaken.
Dus met andere woorden, wij verdienen deze aanslagen?

En volgens mij heb ik de afgelopen 2 jaar dagelijks dingen gelezen/gehoord over Gaza.
pi_219613954
quote:
heeft het even nooit over Gaza
Fuck Gaza. Echt. Wat had je nou verwacht na 7 oktober.

We kunnen veel leren van Israël. Die laten niet met zich kloten door de moslims.
pi_219614110
Uitstekend gehandeld door de Turkse autoriteiten. Het wekt alleen wel de vraag op waarom men deze mensen oppakt, maar ondertussen nauwe banden onderhoud met de Islamitische terreurgroepering Hamas en diens kopstukken ook meermaals onderdak heeft geboden. Islamitisch terrorisme is in Turkije schijnbaar slechts selectief een probleem.
quote:

[..]
Je bedoelt dat de Palestijnen kregen wat men verdiende na de aanslagen van 7 oktober 2023? Daar zouden wij ons inderdaad niet druk over moeten maken, daar is een uitdrukking voor: 'wie zijn billen brandt op de blaren zitten'. Of nog een passende: 'Boontje komt om zijn loontje'.

Wellicht moet jij je ondertussen eens afvragen waar die anti-Westerse en anti-Israël houding toch vandaan komt? Als je het hier niets vindt of zo'n hekel hebt aan het Westen, waarom verhuis je dan niet naar een plek buiten het Westen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219614168
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:22 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Dus met andere woorden, wij verdienen deze aanslagen?

En volgens mij heb ik de afgelopen 2 jaar dagelijks dingen gelezen/gehoord over Gaza.
Er wordt weleens gesproken over selectieve belichting. We horen bij een tirade van Osama Bin Laden voornamelijk het 'God dit, god dat'. We willen in die tirade niet horen dat hij de bezetters opriep te vertrekken. We vergeten wat voor dienst deze "strijdende held tegen de sovjets" (werkelijks nieuwskop) ons zogenaamd voor dienst heeft bewezen. Maar toen de revolutie kwam waar wij van profiteerden besteelden we hun land van olie en behandelden we ze als honden.

We steunen een tiran, Rutte z'n 'Daddy' onbewust, roepen hem geen halt toe in Venezuela. We willen vooral niet erkennen wat voor puinhoop de Britse en de Amerikaanse macht in de wereld heeft veroorzaakt. Democratie thuis en autocratie elders. De politiek steunt Netanyahu die moslims uitmoord en Christenen het leven zuur maakt.

Het moorden steunen we en de hulp veroordelen we. En dan zitten we te zeiken over dat wij het potentiele slachtoffer zijn van het wanbeleid van de westerse alliantie.

Als we een wat normalere omgang wensen zullen we toch wat minder de middelvinger moeten opsteken en socialer overzee en socialer thuis moeten zijn.
pi_219614220
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er wordt weleens gesproken over selectieve belichting. We horen bij een tirade van Osama Bin Laden voornamelijk het 'God dit, god dat'. We willen in die tirade niet horen dat hij de bezetters opriep te vertrekken. We vergeten wat voor dienst deze "strijdende held tegen de sovjets" (werkelijks nieuwskop) ons zogenaamd voor dienst heeft bewezen.

We steunen een tiran, Rutte z'n 'Daddy' onbewust, roepen hem geen halt toe in Venezuela. We willen vooral niet erkennen wat voor puinhoop de Britse en de Amerikaanse macht in de wereld heeft veroorzaakt. Democratie thuis en autocratie elders. De politiek steunt Netanyahu die moslims uitmoord en Christenen het leven zuur maakt.

Het moorden steunen we en de hulp veroordelen we. En dan zitten we te zeiken over dat wij het potentiele slachtoffer zijn van het wanbeleid van de westerse alliantie.

Als we een wat normalere omgang wensen zullen we toch wat minder de middelvinger moeten opsteken en socialer overzee en socialer thuis moeten zijn.
Waarom zouden we de VS een halt moeten toeroepen in Venezuela dan?

En Israël is letterlijk zo ongeveer het veiligste land voor moslims en zeker Christenen in het Midden-Oosten. Wellicht is het een goed idee om gewon op te houden met het verspreiden van zulke rare claims.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219614404
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:50 schreef Beathoven het volgende:
En dan zitten we te zeiken over dat wij het potentiele slachtoffer zijn
Is er nou echt nooit een moment dat je bij jezelf denkt;

"Mijn geliefden hadden in die Utrechtse tram kunnen zitten. Of op een Kerstmarkt rond kunnen wandelen. Of een concert bezoeken in de Bataclan"

Je maakt de fout door te denken 'als ik maar lief doe tegen moslims, doen ze automatisch ook lief tegen mij.'

Zo werkt het dus niet. Moslims willen dat alles wat niet islamitisch is, verdwijnt. Snap dat nou eens.
  zaterdag 27 december 2025 @ 14:08:17 #30
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_219614450
quote:

[..]
In welke fuik zit jij dat je nooit wat over Gaza leest. In die fuik wil ik ook wel zitten namelijk, ben na twee jaar wel Gaza moe!
pi_219614511
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2025 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Niet veel maar wel wat, en ja, ook te maken met scheldpartijen en mishandelingen. Maar vergeleken met de rest in de wereld is Turkije toch alles behalve een achterlijk zandbakland.
pi_219614764
quote:
16s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:37 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Fuck Gaza. Echt. Wat had je nou verwacht na 7 oktober.

We kunnen veel leren van Israël. Die laten niet met zich kloten door de moslims.
De ouderwetse religieuzen, van welke religie dan ook, zou men moeten leren dat het geweldsmonopolie bij goedopgeleide ambtenaren ligt.
pi_219614853
quote:

[..]
Lul niet zo slap, Gaza is hier dagelijks in het nieuws.
pi_219614974
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 09:15 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Als de Westerse beschaving niet meer bestaat, dan wel ja.
En laat dat nou net het doel zijn van de doodscult die onderwerping en dominantie tot het grote doel heeft.

Een samenleving komt in het woordenboek van islamitische kringen niet voor.
pi_219615085
quote:

[..]
Dit is wel echt een lachwekkende opmerking. Men wordt hier in Nederland zelf bijna platgebombardeerd met Gaza nieuws :D
pi_219615203
quote:

[..]
Die vredelievende Palestijnen hebben het er zelf naar gemaakt vriend. Wat mij betreft had Israël nog wat grover geschut mogen inzetten en waren ze nog tamelijk mild.
pi_219615324
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:39 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dit is wel echt een lachwekkende opmerking. Men wordt hier in Nederland zelf bijna platgebombardeerd met Gaza nieuws :D
Ze gaan niet stoppen tot iedereen het een GeNoCiDe noemt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_219617780
quote:
15s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:04 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Is er nou echt nooit een moment dat je bij jezelf denkt;

"Mijn geliefden hadden in die Utrechtse tram kunnen zitten. Of op een Kerstmarkt rond kunnen wandelen. Of een concert bezoeken in de Bataclan"

Je maakt de fout door te denken 'als ik maar lief doe tegen moslims, doen ze automatisch ook lief tegen mij.'

Zo werkt het dus niet. Moslims willen dat alles wat niet islamitisch is, verdwijnt. Snap dat nou eens.
Parijs is al sinds haar ontstaan een problematische stad geweest, daarom hebben ze er ooit de wegen verbreedt ook, om meer controle op zaken te krijgen.

En dat jouw virtuele vrouwelijke alter ego niet naar Utĝya, Enschede, Belfast of Parijs gaat omdat er ooit wat gebeurd is.. tja, wat zal ik er van zeggen.

De kans dat je van het vlizotrapje dondert of iets significants in een loterij wint is groter dan dat je verwondt wordt of om komt bij een aanslag.
  zaterdag 27 december 2025 @ 17:51:35 #39
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219618439
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:25 schreef Beathoven het volgende:
Parijs is al sinds haar ontstaan een problematische stad geweest, daarom hebben ze er ooit de wegen verbreedt ook, om meer controle op zaken te krijgen.

En dat jouw virtuele vrouwelijke alter ego niet naar Utĝya, Enschede, Belfast of Parijs gaat omdat er ooit wat gebeurd is.. tja, wat zal ik er van zeggen.

De kans dat je van het vlizotrapje dondert of iets significants in een loterij wint is groter dan dat je verwondt wordt of om komt bij een aanslag.
Als ik jou was zou ik volgend jaar eens een visum naar Afghanisatan aanvragen.

Volgens mij voel je je daar veel gelukkiger :)
pi_219618625
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:46 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Die vredelievende Palestijnen hebben het er zelf naar gemaakt vriend. Wat mij betreft had Israël nog wat grover geschut mogen inzetten en waren ze nog tamelijk mild.
Met al die idioten van de mo's deathcult mag het overal nog wel harder tegen die lui.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 27 december 2025 @ 18:48:17 #41
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219619435
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 14:29 schreef Hathor het volgende:
Lul niet zo slap, Gaza is hier dagelijks in het nieuws.
Dit. Het is ongeveer 1 dag over 7 Oktober gegaan.

En daarna twee en een half jaar over Gaza totdat je er stront en strontziek van werd ;(

Het slachtoffer- en gaslightingniveau van dit groepje is echt ongekend ;( :r
pi_219619784
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik zie dat jij een beetje bent blijven hangen in een bad trip, wat voor drugs gebruiken jullie heidenen eigenlijk?
pi_219619982
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 18:48 schreef Tengano het volgende:

[..]
Dit. Het is ongeveer 1 dag over 7 Oktober gegaan.

En daarna twee en een half jaar over Gaza totdat je er stront en strontziek van werd ;(

Het slachtoffer- en gaslightingniveau van dit groepje is echt ongekend ;( :r
Hetzelfde groepje staat wel te juichen bij iedere dooie Rus (Wat overigens ook terecht is). Maar wanneer Palestijnse moslims op 7 oktober de meest barbare fratsen hebben uitgehaald en je je als natie daar tegen wilt verdedigen door het gedachtegoed de kop in te drukken dan sta je bij het steunen hiervan 'aan de verkeerde kant van de geschiedenis en steun je een genocide'. Deze hersengymnastiek blijft toch verwonderlijk om te zien.
pi_219620141
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2025 17:51 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als ik jou was zou ik volgend jaar eens een visum naar Afghanisatan aanvragen.

Volgens mij voel je je daar veel gelukkiger :)
Omdat ik geen angstbever ben in Nederland of in Europa en gewoon naar de kerstmarkten ga, moet ik naar Afghanistan om mij daar gelukkiger te voelen?
pi_219621639
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 december 2025 13:50 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Er wordt weleens gesproken over selectieve belichting. We horen bij een tirade van Osama Bin Laden voornamelijk het 'God dit, god dat'. We willen in die tirade niet horen dat hij de bezetters opriep te vertrekken. We vergeten wat voor dienst deze "strijdende held tegen de sovjets" (werkelijks nieuwskop) ons zogenaamd voor dienst heeft bewezen. Maar toen de revolutie kwam waar wij van profiteerden besteelden we hun land van olie en behandelden we ze als honden.

WIe zijn die 'we' waar je het steeds over hebt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219621700
quote:

[..]
Ik word een beetje moe van deze redenering.

Allereerst: het gaat al twee jaar over Gaza.

Ten tweede: welke belangen heeft een Westerse burgerlul in die olie en andere zaken?

Ten derde: welk mandaat heeft die burgerlul aan zijn natie gegeven om überhaupt daar heen te gaan? En hoe werkt dat?

Kritisch op het Westen, prima, maar kunnen we alsjeblieft stoppen met die ahistorische en populistische retoriek dat alle ellende op aarde aan het Westen ligt? Zullen we nog iets van eigen verantwoordelijkheid geven aan mensen daarbuiten?

Ten vierde: terroristen als die van IS hebben geen 'externe toedracht' nodig, die moorden er op los vanwege een ideologie die geheel van henzelf is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')