Het een sluit het ander niet echt uit.quote:Volgens een politiebron is terrorisme uitgesloten; het lijkt het werk te zijn van een psychisch instabiel persoon
Ja, alsof daar enig verschil in zit, het is steeds hetzelfde met dat kutvolk.quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet echt uit.
Denk dat ze daar ook een campagne nodig hebben om de nacht op te eisen.quote:Het zou gaan om een 25-jarige man van Malinese afkomst.
De bosjes waren daar keurig gesnoeid, dus daar lag het niet aan.quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:29 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Denk dat ze daar ook een campagne nodig hebben om de nacht op te eisen.
Kijk je wel eens naar het Franse elftal? Daar loopt geen blanke meer bij, allemaal immigranten met Afrikaanse roots.quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:16 schreef Hathor het volgende:
En alweer een Afrikaan, stop godverdomme toch eens met het binnenlaten van die hondsvodden. Wat moet een Malinees nou in Frankrijk?
Waren de lantaarns aan?quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:32 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De bosjes waren daar keurig gesnoeid, dus daar lag het niet aan.
Oranje niet anders hoor.quote:Op vrijdag 26 december 2025 21:20 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kijk je wel eens naar het Franse elftal? Daar loopt geen blanke meer bij, allemaal immigranten met Afrikaanse roots.
Wat moesten de Fransen decennialang in Mali?quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:16 schreef Hathor het volgende:
En alweer een Afrikaan, stop godverdomme toch eens met het binnenlaten van die hondsvodden. Wat moet een Malinees nou in Frankrijk?
Cultuur en beschaving brengen bij inferieuren.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:06 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
[..]
Wat moesten de Fransen decennialang in Mali?
quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:06 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
Kortom, het ging voor de verandering en verrassend genoeg wéér eens om de barbaarse ideoligie der krankzinnigheid.quote:De Fransen waren decennialang in Mali voor militaire interventies tegen islamitische extremisten (zoals tijdens Operatie Serval en Barkhane), om de Malinese regering te ondersteunen en stabiliteit te brengen na een opstand in 2012, en om terrorisme in de Sahelregio te bestrijden, maar hun aanwezigheid werd ook gedreven door economische en strategische belangen, hoewel dit leidde tot groeiend anti-Frans sentiment en uiteindelijk tot hun terugtrekking in 2022.
Wat deden de Fransen daar precies?
Militaire Operaties: Ze lanceerden grote militaire operaties (Serval, Barkhane) om terroristische groepen, die delen van Noord-Mali controleerden, te verdrijven en te verslaan.
Stabiliteit en Tegen-Terrorisme: Het doel was om de Malinese staat te helpen en te voorkomen dat Mali een veilige haven werd voor terroristen die vanuit de Sahel opereerden.
Ondersteuning van de Regering: Frankrijk trad op als een belangrijke militaire bondgenoot voor de Malinese regering, die worstelde met opstanden en interne instabiliteit.
Wat een naar geloof is dat.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
[..]
Kortom, het ging voor de verandering en verrassend genoeg wéér eens om de barbaarse ideoligie der krankzinnigheid.
Je verwacht het niet.
Afschuwelijk en compleet gestoord, het stuwt op basis van angst en dreiging culturele tradities voort zoals genitale verminking bij kinderen (om maar wat te noemen) en de complete dehumanisering van mensen omdat ze toevallig vrouw, homo, joods, christenen of ''gewoon'' niet islamitisch zijn- of dan wel islamitisch, maar dan niet de ''ware'' islamitsche weg aan het volgen zijn. De motivaties en rechtvaardigingen voor barbaars geweld liggen binnen in de islam voor de grijpgrage handjes van de volgers van hun ideale en perfecte rolmodel voor het oprapen.quote:
Die metro's zijn allemaal door mannen ontworpen.quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:32 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
De bosjes waren daar keurig gesnoeid, dus daar lag het niet aan.
Tja Mali, ex-kolonie van Frankrijk.....quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:16 schreef Hathor het volgende:
Uranium winnen voor hun kerncentrales. Je zou er nog van staan te kijken welke bodemschatten er in dat Afrika zitten.quote:Op vrijdag 26 december 2025 22:06 schreef Mootje_Utrecht het volgende:
[..]
Als dat inderdaad beelden zijn van dit specifiek geval, want dat weet je met die social media kanalen ook nooit. Maar dat lijkt inderdaad niet op een Malinees, eerder een Algerijn oid.quote:Op zaterdag 27 december 2025 04:12 schreef the-eye het volgende:
Hij ziet er niet uit als iemand uit Mali
https://youtube.com/shorts/tD7IpGQz6_A?si=hrVRc1fBAKLeAWbY
Het ziet er niet uit alsof dit zijn huis is..quote:Op zaterdag 27 december 2025 04:12 schreef the-eye het volgende:
Hij ziet er niet uit als iemand uit Mali
https://youtube.com/shorts/tD7IpGQz6_A?si=hrVRc1fBAKLeAWbY
Een column van Debby.quote:Op zaterdag 27 december 2025 01:45 schreef ootjekatootje het volgende:
Stel:
Ik zit in die metro, voel me zeer bedreigd en schiet die gek af. Wat is mijn straf dan?
Kijk, dat is dus een heel ander persoon als die gast die ze een paar posts hierboven lieten zien op beeld. Laat maar weer eens zien wat een bagger je op social media kan verwachten.quote:Op zaterdag 27 december 2025 07:41 schreef Kim-Holland het volgende:
Volgens de eerste bevindingen van het onderzoek was de man bij de politie bekend, met name vanwege vermogensdelicten gepleegd onder invloed van drugs. Het ministerie van Binnenlandse Zaken omschrijft hem als een Malinees staatsburger die illegaal in het land verblijft. Hij was in januari 2024 ook al eens veroordeeld voor zware diefstal en aanranding.
De man werd in juli 2025 vrijgelaten, maar kreeg vervolgens een uitzettingsbevel (OQTF - Verplichting Frans grondgebied te verlaten) en werd in een administratief detentiecentrum geplaatst. Omdat zijn uitzetting echter niet binnen de wettelijke termijn van 90 dagen kon worden voltooid, werd hij onder huisarrest geplaatst, aangezien hem geen consulaire laissez-passer was verleend vanwege het ontbreken van een geldig identiteitsbewijs. https://www.bfmtv.com/pol(...)AD-202512260378.html
[ afbeelding ]
https://www.facebook.com/profile.php?id=61574936643208
Dit zeggen ze dan ook op voorhand.quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:03 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet echt uit.
Hij wou gewoon alvast het gourmettevlees aansnijden. Maar gelukkig zijn ze niet allemaal zo...quote:Op vrijdag 26 december 2025 20:01 schreef Kim-Holland het volgende:
[ afbeelding ]
Mesaanvallen op Parijse metro: drie vrouwen lichtgewond, verdachte opgepakt
Een man heeft meerdere vrouwen met een mes aangevallen op metrolijn 3 in Parijs, zo melden lokale media. Volgens de politie stak hij drie vrouwen neer op verschillende stations van de metrolijn, die loopt tussen Bagnolet (Seine-Saint-Denis) en Levallois-Perret (Hauts-de-Seine). Dat schrijft Le Parisien.
De aanvallen vonden plaats tussen 16.15 en 16.45 uur, meldt het Parijse openbaarvervoerbedrijf RATP. De drie vrouwen liepen gelukkig slechts lichte verwondingen op en konden snel worden geholpen door de brandweer.
Twee van de slachtoffers liepen letsels op aan hun rug en dijen. “Er was behoorlijk wat bloed, het was een vrij diepe snede”, verklaarde een vrouw die zich tijdens de aanval op station République bevond.
Volgens Le Parisien is de verdachte vervolgens via metrolijn 8 gevlucht. Hij werd uiteindelijk in zijn woning in de Franse gemeente Sarcelles gearresteerd. Het zou gaan om een 25-jarige man van Malinese afkomst. Zijn motief is voorlopig onduidelijk.
Twee uur na de aanvallen functioneerde metrolijn 3 weer zoals gewoonlijk.
https://www.nieuwsblad.be(...)epakt/119913827.html
Le Parisien; Dankzij de geolocatie van zijn telefoon kon de politie zijn woning in de Parijse voorsteden traceren. Hij werd gearresteerd in zijn woning in Sarcelles (Val-d'Oise). Volgens een politiebron is terrorisme uitgesloten; het lijkt het werk te zijn van een psychisch instabiel persoon, of in ieder geval iemand met een fragiele geestelijke gezondheid.
Oh nou, gelukkig maar, geen terrorisme.![]()
Toen ik in Parijs was een paar jaar geleden zweette ik wel even peentjes wanneer ik haatbaarden zag instappen en was ik altijd weer blij dat ik bij het station gearriveerd was.quote:Op zaterdag 27 december 2025 14:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Het idee dat je opeengepakt in de metro staat en dat je zomaar gestoken wordt.
Maar… bijna de halve bevolking, ook in Nederland, loopt met een mes op zak. En niet om er een appel mee te schillen.quote:Op zaterdag 27 december 2025 14:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Toen ik in Parijs was een paar jaar geleden zweette ik wel even peentjes wanneer ik haatbaarden zag instappen en was ik altijd weer blij dat ik bij het station gearriveerd was.
zo gestoord is de mens dusquote:Op zaterdag 27 december 2025 15:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar… bijna de halve bevolking, ook in Nederland, loopt met een mes op zak. En niet om er een appel mee te schillen.
Ik zat een week geleden in die metro (lijn 3 tussen Pere Lachaise en Opera) met mijn dochter van 16 die het dus eng vond en bang was dat er iets gebeurde. Ik zei dus dat ze echt niet bang hoefde te zijn en nu gooit ze me de ‘zie je wel’.quote:Op zaterdag 27 december 2025 14:37 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Toen ik in Parijs was een paar jaar geleden zweette ik wel even peentjes wanneer ik haatbaarden zag instappen en was ik altijd weer blij dat ik bij het station gearriveerd was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |