Weet ik, weet niet meer hoe ik plaatjes moet posten.quote:
Ik ben meer fan van Tannoys Dualconcentric principe waarbij echt sprake is van een eenpuntsgeluidsbron vanwege de tweeter (wat ook een hoorntje is) die in het midden van de woofer zit.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:07 schreef ToT het volgende:
Oh gaaf!
Heb zelf nog nooit "hoornsound" gehoord, maar ik begrijp dat het iets is van either you love it or you hate it.
Hoe dan ook; dit ziet er erg bijzonder uit!
Zat zelf aan The Nines van Klipsch te denken, als betaallbaarder alternatief voor Buchardt speakers.
Kan ik me voorstellen idd!quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben meer fan van Tannoys Dualconcentric principe waarbij echt sprake is van een eenpuntsgeluidsbron vanwege de tweeter (wat ook een hoorntje is) die in het midden van de woofer zit.
Dat klinkt echt fenomenaal en stukken beter dan een reguliere luidspreker met lage, midden en hoge tonen apart.
Deze heb ik gehad in het verleden, Tannoy D900. Inderdaad fantastisch. Zeer onderschat.quote:Op vrijdag 26 december 2025 09:22 schreef vosss het volgende:
Ik ben meer fan van Tannoys Dualconcentric principe
Het is wel mooi maar b.v. een accoustische gitaar b.v. wordt 3 meter groot. Helemaal natuurgetrouw wordt het nooit. Ik had de Magnepan MG1.6QR.quote:Op vrijdag 26 december 2025 10:17 schreef ToT het volgende:
Ik hoop ooit nog eens planar magnetic speakers te kunnen beluisteren
Ah thanks voor de info!quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:34 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is wel mooi maar b.v. een accoustische gitaar b.v. wordt 3 meter groot. Helemaal natuurgetrouw wordt het nooit. Ik had de Magnepan MG1.6QR.
Maar zelf bepalen altijd natuurlijk. Ik vond het bigger than live maar de ruimte is ook belangrijk natuurlijk. Die was bij mij eigenlijk iets te klein. Het gaat om de combi hoofdzakelijk van de luidsprekers en de ruimte. Veel meer dan de techniek (versterkers, kabels).quote:
Die speakers hebben ook wel veel ruimte aan de achterkant nodig he? Mijn kamer is wel heel erg smal.quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:42 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar zelf bepalen altijd natuurlijk. Ik vond het bigger than live maar de ruimte is ook belangrijk natuurlijk. Die was bij mij eigenlijk iets te klein. Het gaat om de combi hoofdzakelijk van de luidsprekers en de ruimte. Veel meer dan de techniek (versterkers, kabels).
Ja inderdaad. Dit omdat ze aan de achterkant hetzelfde doen als aan de voorkant. Dat kan rampzalig uitpakken.quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Die speakers hebben ook wel veel ruimte aan de achterkant nodig he? Mijn kamer is wel heel erg smal.
Die heb je toch niet verpatst wel?quote:Op vrijdag 26 december 2025 11:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Deze heb ik gehad in het verleden, Tannoy D900. Inderdaad fantastisch. Zeer onderschat.
[ afbeelding ]
Jawel. Er is een tijd dat ik zoekende was en nooit tevreden zoals een oprechte audiofiel betaamt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |