abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2026 @ 16:15:39 #51
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_220117383
Heb je ooit een advocatenkantoor de volledige Microsoft Licentie voorwaarden voor zowel Microsoft Windows alswel Microsoft Office daadwerkelijk horen lezen hardop? Zonder over de zondige voorwaarden in die licenties heen te zien?

Advocatenkantoren kunnen net zo goed het openbaar ministerie direct toegang geven tot hun toetsenbord en beeldscherm dat scheelt weer belastinggeld, want het gebeurt toch.

Samenvatting: Microsoft heeft een wereldwijd eeuwigdurend recht op alles wat je typt en ziet op hun besturingssysteem, zie de contract voorwaarde, Microsoft mag ten alle tijde deze contractvoorwaarden aanpassen. Begin daar.

Uiteraard waardeert Microsoft je privacy, in geld, wat anders?

Ooh, zit op dit moment op KDE, en Headless Debian, en XFCE, en een virtuele Windows 10 machine die vol zit met allemaal ernstige aandoening op PC computer hardware gebied. ( Die laatste virtuele Windows 10 machiine is daar ook juist voor bedoeld, dus is prima. )

Man, man, man,

Alleen het is wel zo dat Microsoft in bed ligt met Canonical van Ubuntu, dus het gaat dan misschien toch Debian worden, nu Debian ook eindelijk de gesloten nVidia driver toelaat die ik helaas nodig heb.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
Ter nagedachtenis voor overleden Debian Linux Ontwikkelaars: https://tinet.nl
pi_220118795
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 16:12 schreef Fleischmeister het volgende:
migreren naar NixOS, ik ben verliefd geworden op de declaratieve manier van installeren O+
O+ Dit dus

Zit er ook aan te denken om op mijn MacBook zoveel mogelijk te configureren met home-manager. ipv (dan wel icm homebrew).
Robert Moog died for our synths
pi_220136400
Toch overgegaan naar Pop os, omdat Bazzite mijn nvidia kaart niet als gpu wil gebruiken bij het gamen.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_220137548
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 20:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
Toch overgegaan naar Pop os, omdat Bazzite mijn nvidia kaart niet als gpu wil gebruiken bij het gamen.
PopOS ook lang gedraaid, fijne distro wel. Ben benieuwd of Cosmic een beetje de verwachting waar maakt
Robert Moog died for our synths
pi_220147633
Ik heb Cosmic geprobeerd, het is nog ruw en het mist wat features. Maar het is wel een goed begin.
Powered by JanetjeŽ
  donderdag 19 februari 2026 @ 20:25:48 #56
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220147647
@Mortaxx wil starten met mint
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_220147692
quote:
16s.gif Op donderdag 19 februari 2026 20:25 schreef FlippingCoin het volgende:
@:mortaxx wil starten met mint
dit weekend doen denk ik
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  donderdag 19 februari 2026 @ 20:29:06 #58
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_220147705
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 20:28 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
dit weekend doen denk ik
stuk beter dan win11
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 24 februari 2026 @ 17:05:11 #59
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_220193756
quote:
0s.gif Op donderdag 19 februari 2026 20:24 schreef Dubbeldrank het volgende:
Ik heb Cosmic geprobeerd, het is nog ruw en het mist wat features. Maar het is wel een goed begin.
Bekijk deze YouTube-video

Het was 2010 dat Kubuntu Karmic uitkwam, en het was goed. Goed genoeg.
Everytime You Installed Microsoft Windows Subsystem for Linux, Jesus Christ Killed a Puppy
  dinsdag 24 februari 2026 @ 17:10:34 #60
485927 DrTokkie
Lubricated Mirror
pi_220193790
quote:
80s.gif Op donderdag 22 januari 2026 18:33 schreef Mano_ het volgende:
Inmiddels KDE Plasma op Mint. Dat is wel erg nice ^O^ Op zich is er niets mis met Cinnamon maar ik probeer graag vanalles uit en Plasma combineert voor mij goede looks met functionaliteit.
Zeker nu ik m'n home server heb draaien is een re-install niet zo spannend. Da's toch ook verrekte handig aan Linux: text-file met een zooitje apt-get's om te copy-pasten na een verse installatie en je bent na een paar minuten weer onderweg _O_

Nog heel even met stock Ubuntu gespeeld, maar dat is maar lelijk en beperkt zeg...
Je moest eens weten hoever we achter de schermen zijn op Linux gebied hoe we Microsoft Windows volledig integreren alsof het niets is. Helaas hebben we geen andere keus. Ik was ooit een developer bij de kernel, maar wegens omstandigheden ben ik daarmee gestopt.

SystemD developer Lennart Poetering kreeg bijvoorbeeld een hitman achter zich aan nadat mensen met voldoende bitcoins inzamelen deze hitman hebben kunnen betalen.

Omdat Microsoft inmiddels meer geld verdient aan Linux in hun cloud is Lennart Poetering inmiddels werknemer van Microsoft, en ja, Lennart heeft diep door het stof gegaan, waarom vallen al die Linux fans hem dodelijk aan, met inbegrip van een huurmoordenaar? Met bitcoins?

Dat begrijp je pas als je snapt dat Microsoft vele mensen heeft om de Linux developers lastig te vallen in die tijd.

Op dit moment heeft Microsoft geen andere keus dan hun Hitmen terug te roepen en Linux hun gang te laten gaan, met name op nadruk van GNU/LINUX.

Bekijk deze YouTube-video
pi_220293760
Ik heb vandaag Cinnamon Mint geinstalleerd. Wel direct een klacht: in de guide stond niet dat je bitlocker uit moest zetten. Hierdoor moest ik de installatie afbreken en kon daarna niet meer booten vanaf de usb! Toen moest ik van alles doen om het weer werkend te krijgen

Maar het is gelukt *O*

Ik mis wel gelijk het niet kunnen zoomen met touchpad. Is hier een setting voor?
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
  zondag 8 maart 2026 @ 18:38:33 #62
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_220295337
quote:
Maar het is gelukt *O*
Gefeliciteerd. O+

quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2026 16:23 schreef Mortaxx het volgende:
Ik mis wel gelijk het niet kunnen zoomen met touchpad. Is hier een setting voor?
Instellingen->Toegankelijkheid->Visueel->Vergrotingsfactor inschakelen.

Daar kan je het instellen naar believen. Als je het aanzet staat het ook gelijk aan, dus je hoeft niet opnieuw op te starten of in te loggen.

Voor gebruik:
Alt+twee-vingers-touchpad-omhoog om in te zoomen.
Alt+twee-vingers-touchpad-omlaag om uit te zoomen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Telefoonvork op 08-03-2026 18:52:31 ]
pi_220340758
Met Linux Mint begonnen in 2010 en daarna nog wat distro-hopping naar Debian Sid en Arch Linux. Vanaf 2013 over op Gentoo Linux en eigenlijk nooit meer naar iets anders gekeken. Als Gentoo geen optie was had ik waarschijnlijk voor Fedora gekozen wat ik ook op een standalone laptop op het werk gebruik, prima balans tussen recente packages en stabiliteit. NixOS ziet er ook heel interessant uit, ga daar ook een beetje mee kloten.

Op mijn Gentoo boxes draai ik KDE Plasma maar heb daarnaast ook Cosmic DE om dat af en toe een testrit te geven en misschien dat er een dag komt dat dat mijn DE word maar tot zover is KDE Plasma echt top en is dat ook de DE waar Valve en andere organisaties in investeren voor gaming. Hyprland heb ik ook geprobeerd en is eigenlijk ook best wel tof.

Heb ook nog een poosje een Windows VM gedraait met VFIO om een fysieke videokaart te kunnen gebruiken maar eigenlijk is het overbodig, alles wat ik speel werkt vlekkeloos en wat niet werkt vanwege kernel-level AC boycot ik en vind ik sowieso vaak niet interessant om te spelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door DanOam op 15-03-2026 11:16:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')