quote:Daar moet je ook een beetje in zitten enzo.
Op maandag 24 februari 2003 20:42 schreef FlyingFox het volgende:
Blair Witch Project 1tegenvaller..
Had er niks van verwacht om die leonardo di caprio geval.
Maar toch blijkt die het wel leuk te doen...
quote:Bios of DVD/VHS??
Op maandag 24 februari 2003 20:44 schreef BlackJack het volgende:
Sleepers,
rillingen lopen nog steeds over mijn rug.
quote:
Op maandag 24 februari 2003 22:54 schreef Gorro het volgende:
Heb maar weer wat jeugdherinnering opgehaald met Rambo: First Blood Part II
ook zojuist gekeken: "Mallrats"
Kewle verfilming van het leven van een bijzondere man, Chuck Barris, geweldig gespeeld door Sam Rockwell. Chuck Barris is de bedenker van shows als The Dating Show (Blind Date in Nederland) en The Gong Show (lijkt verdacht veel op de audities van Idols). Daarnaast was hij ook nog, tenminste als we zijn autobiografie mogen geloven, een hitman voor de CIA. Het scala aan sterren, George Clooney (tevens regisseur), Drew Barrymore, Julia Roberts en jawel, Rutger Hauer , maken er een kewle film van, vol humor. Ook de cameo's van Matt Damon en Brad Pitt zijn geweldig. Niet voor iedereen geschikt denk ik, maar ik vond hem erg kewl.
9-
Verder heb ik vorige week LOTR 2 voor de 2e maal gezien.. blijft goed
Ga deze week nog Carlito's Way en Scarface kijken om in
Al Pacino / mafia sferen te blijven...
Goede film van Caro en Jeunet. Surrealistische setting. Sterke rollen en zeer onderhoudend verhaal. Leuk en ontroerend tegelijk.
Jackass, the Movie
Viel tegen, slechter dan de tv-afleveringen
Druids
Volgens IMDB erg slecht, maar ik vond het meevallen. Beetje rommelig verhaal en zeker niet bijzonder, maar dat de slachtpartijen niet zo gedetailleerd zijn gefilmd vond ik juist een pluspunt
quote:idd ROF is absoluut niet te genieten
Op woensdag 26 februari 2003 09:25 schreef Atreidez het volgende:
Gister Reign Of Fire, en Forrest Gump vanaf de Vietnamoorlog. Als je daar 1 scene van ziet hang je meteen weer aan de buis. Die RoF was trouwens niet echt veel aan
quote:Die wil ik echt graag zien! Was die in de sneak, en waar dan? Of draait 'ie al in België?
Op woensdag 26 februari 2003 00:50 schreef Gorro het volgende:
Confessions of a Dangerous Mind
ontopic:
Adaptation.
In de sneak. Erg vaag natuurlijk, en erg goed geacteerd door iedereen. Verder ga ik er nog even over nadenken voordat ik er wat over post. heel fok! wacht in spanning af...
quote:Die heb ik in de sneak hier bij CineStar Enschede gezien.
Op woensdag 26 februari 2003 17:38 schreef California het volgende:[..]
Die wil ik echt graag zien! Was die in de sneak, en waar dan? Of draait 'ie al in België?
ga vanmiddag lock stock, snatch en mean machine weer kijken.
dik 4 uur film........*sweet*
heb er nu al zin in.
Een best geslaagde remake, van een erg goede film Solyaris van Andrei Tarkovsky. Het is geen film voor de massa, het tempo ligt daar veel te laag voor. Maar als je bedenkt dat er weinig aan het verhaal verandert, maar dat de remake 45 minuten korter duurt, kun je nagaan hoe traag, maar wel heel erg mooi het origineel was. Wat me vooral opviel aan de remake was de erg kewle muziek. Het verhaal blijft net zo intrigerend als in het origineel. Al met al dus een geslaagde remake.
8-
Erg droevige film over een boze heks en een meisje.
The Ring [freakfilm]
Sum of all fears [quite boring]
Gangs of New York [mooi, maar boring]
Bowling for Columbine [best docu ever over gun-control in de US .. worth the IMDB 9.0]
En verder nog wel een paar ...
Best wel leuke (en beetje komische) film
Had hem niet zo goed verwacht.
Phillipe erg sterk, en Witherspoon en Blair
Dances With Wolves (gister)
Moet toegeven, dit is toch echt wel een goede film Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar de bijna 4 uur durende versie
JFK
De director's cut... al tig keer gezien (de theatrical versie dan) en verveelt nooit.
[Dit bericht is gewijzigd door SlickerThanAverage op 27-02-2003 23:19]
was redelijk aardig. geen topfilm. maar beter als Solaris wat ik vrijdag gezien heb.
Wat een geweldig goede film was dat zeg. Het gaat over de ghetto van Rio de Janeiro waar we de ontwikkeling van het criminele circuit volgen over een periode van ongeveer 20 jaar. Er zit vrij veel grove actie in. De film is heel kewl ge-edit en sommige scenes zijn egt erg krachtig. Tot nu toe de beste film van dit jaar en ik verwacht niet dat veel films er dit jaar voorbij gaan.
Een dikke 10-
Ghost Ship
horror... tja. niet zo van onder de indruk.
The Ring (US)
horror... 'k vond 'm redelijk, maar minder dan het Japanse origineel
The Devil's Backbone
(El Espinazo del Diablo)
Onvoorstelbaar dat dit door dezelfde regisseur is gemaakt als Blade II. Ik zal zo min mogelijk vertellen van het verhaal, een van de redenen dat ik dit zo'n goede film vond is dat ik er geen verwachtingen van had. In elk geval is dit geen horrorfilm, al zijn er wel wat schrikmomenten. Het verhaal is niet al te origineel, soms wat voorspelbaar, maar het is allemaal uitgevoerd met gevoel, de sfeer is echt goed.
Wel erg bloederig trouwens, maar functioneel.
quote:Wies DATTAN ??
Op vrijdag 28 februari 2003 15:29 schreef California het volgende:
Texas Rangers
...blabla...Dude where's my car?[knip]
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 15:39 schreef Fokkie het volgende:[..]
Wies DATTAN ??
Das "Ashton Kutcher".
The 51th State
goeie film, goeie harde grappen, en een goed verhaal
I Spy vond wel grappig... sommige dingen verwachtte je totaal niet...
en analize that was echt superslecht...
Veel (redelijk tot goed) gechoreografeerd schiet en zwaard werk, ook lekker acteer werk (een "agent'' die zijn emoties terug krijgt), en al met al een mooie setting die de naoorlogse steden goed weergaf.
Lekker mee geamuseerd. Vette 8.
IMDb #146 His Girl Friday
Erg leuke comedy, met een Cary Grant in topvorm, net iets minder dan in Bringing Up Baby.
IMDb #155 The Gold Rush
Leuke comedy van Charlie Chaplin, waarin hij uiteraard weer de arme slungel speelt. Een aantal erg grappige scenes maken dit een erg leuke film.
IMDb #156 Sling Blade
Een hele goede dramafilm over de "retarded" Karl Childers, geweldige neergezet door Billy Bob Thornton, die naast de hoofdrol, ook nog een regisseur was en de "writing credits" op zijn naam krijgt.
En daarmee heb ik 200 films uit de IMDb Top 250 gezien (de hele Top 157 + nog 43 lager genoteerde)
Session 9. Creepy horrorfilmpje met David Caruso over een stel bouwvakkers dat langzaam maar zeker ten prooi valt aan gekte in een verlaten psychiatrisch hospitaal. Goed in het genre.
Verder: gisteren Rushmore (geweldig) en Pi (Prima) gezien. Ga vandaag voor The Bridge Over The River Kwai en Blade Runner. Allebei nog nooit gezien.
Als comicverfilming is ie best goed (erg leuk, de vele verwijzingen weer, en hoe Bullseye nog wat met Elektra doet... ze hebben Frank Miller's werk aardig goed bekeken (maar toch net iets anders)), maar gewoon als film is ie matig.
Een 6,5 zou ik 'm geven denk ik.
zaterdag:
Daredevil
zie boven.
Office Space
heb 'm al een paar keer gezien, en hij blijft super. Over een paar gasten op kantoor....
vandaag:
The Princess Bride
Leuke fantasy comedy, ook al de X-tje keer dat ik 'm gezien heb. blijft ook leuk.
Analyze That
Best leuk vervolg op Analyze This. This is beter dan That, overigens.
Het eerste uur van deze verfilming van een succesvol toneelstuk vond ik niet egt boeiend. Ik ergerde me een beetje aan het hoofdpersonage en er waren weinig egt opzienbarende gebeurtenissen. Een vrouw gaat bij haar zus wonen in New Orleans nadat ze elkaar een aantal jaren niet hebben gezien. Ik vroeg me een beetje af waarom hij in de Top 250 van IMDb terecht kwam, afgezien dat het acteerwerk erg goed was. De tweede helft was echter erg goed en werd vooral duidelijk hoe goed het acteerwerk was.
http://us.imdb.com/Title?0044081
8- jammer dat het eerste uur niet zo boeiend was
film info op IMDB
[Dit bericht is gewijzigd door Lehcimus op 02-03-2003 23:34]
errug goede film, met klasse acteer prestaties.
Bloederige scenes dat wel, maar daar heb ik geen problemen mee eigenlijk.
Zeker niet slecht maar ik vond het geen echte topper. redelijk onderhoudend, maar ik heb het tweede deel zaterdag pas gekeken, dus ik was niet dermate geboeid dat ik m in een tijd wilde/moest kijken.
Heb laatst de DVD's van Grease en Saterday Night Fever gekocht....Die zijn de allerbeste van alle films aller tijden. (let niet op m'n nederlands nu, ben gewoon helemaal in m'n hum)
Maar ben nog altijd van Star Wars helmaal gek. Ze mochten trouwens deel 1 en 2 wel schrappen van me
Aardige misdaadfilmpje, maar niet iets bijzonders ofzo, maar Denise Richards maakt een film eigenlijk altijd wel de moeite van het kijken waard
6.5
quote:Die heb ik vorige week ook gezien, vond 'm best goed eigenlijk, goed creepy. Hoofdpersoon was trouwens niet David Caruso maar Peter Mullan, die ook erg goed was imo.
Op zondag 2 maart 2003 09:03 schreef RoK het volgende:Session 9. Creepy horrorfilmpje met David Caruso over een stel bouwvakkers dat langzaam maar zeker ten prooi valt aan gekte in een verlaten psychiatrisch hospitaal. Goed in het genre.
Vooraf in nogal wat recensie's gelezen dat WWS heel erg Amerika-lievend was en verschrikkelijk patriotisch, maar dat vond ik alles meevallen. Het is nou eenmaal een feit dat de Amerikanen daar in Vietnam aan het vechten waren dus een beetje nationalisme is niet verkeerd vind ik.
Verder een ietwat simpel verhaal, het gaat namelijk over één veldslag, met daar doorheen een romantisch verhaaltje over Mel Gibson en z'n vrouw die hoopt dat ie levend terugkeert.
Anyway, ik heb me wel vermaakt, het was geen topfilm, maar voor de liefhebber van oorlogsfilms een absolute aanrader, de gevechten kwamen heel realistisch over en klopten tot in de ranzigste details.
Fight Club
Voor het eerst, en in de bioscoop.
Monsters, inc.
Huisgenoot had 'm nog niet gezien, dus maar meegekeken. Blijft leuk.
Mike Wazowski!
Vanavond StarTrek: Nemesis, ik vond hem wat tegenvallen. Tis StarTrek en dat is wat mij betreft altijd leuk, maar hij had echt beter gekund. Er zaten echt te vaak stukjes in dat je denkt "waaat, moet dit nou?"
Goed, maar niet ''de beste gangsterfilm sinds the Godfather'' zoals op de hoes stond.
En gisteren One Hour Photo
Erg goed, Robin Williams acteert super, en eindelijk weereens een stalker-film met wat verrassingen erin !
Adaptation.
De nieuwe film geregisseerd door Spike Jonze en geschreven door Charlie Kaufman, het zelfde koppel die samen Being John Malkovich maakten (die vanavond op tv komt ). Het is een erg mooi en leuk verhaal, haast net zo vreemd als BJM. Charlie Kaufman heeft namelijk zichzelf in het script geschreven en in het verhaal is hij het script voor deze film aant schrijven
. Een aantal verrassende, mooie en erg leuke momenten maken dit tot een van de beste films tot nu toe in dit nog prille filmjaar.
9
I Spy
Een standaard buddy-spy-film met Owen Wilson en Eddie Murphy, waarin alweer duidelijk wordt dat Eddie Murphy egt zijn beste tijd heeft gehad. De actie scenes zijn soms best kewl (de achtervolging bijv.), maar het verhaaltje heeft weinig om het lijf. Er vallen nog wel een aantal leuke momenten te beleven en ook de aanwezigheid van Famke Janssen mag niet onopgemerkt blijven. Er zijn slechtere films in dit genre gemaakt. Een aardig tussendoortje dus.
6+
blijft voor mij 1 van de beste comedy films.
quote:GAAF Ik ook!!
Op vrijdag 7 maart 2003 11:20 schreef ErikT het volgende:
Gisteren weer eens The Big Lebowski gezien.
GE-NI-AAL, van begin tot eind.
Die gesprekken...
Jack Ass The Movie
Mja, grappig, maar een film is het niet
Trapped
Standaard actiefilm. Op zich ging de kidnap wel op een nette manier, maar einde was slap. Dat had veel mooier en kewler gekunt. Dan had het de filmnaam ook meer naam aan gedaan.
Beetje te ingewikkeld gemaakt zodat het niet meer realistisch is, das opzich wel jammer, want het was voor de rest een aardige film.
Een no-brainer aktie film,
die precies in het rijtje Romeo Must Die & Exit Wounds past (welke toevallig ook allemaal van dezelfde regisseur zijn, en ook veel herkenbare acteurs die weer opduiken)
7tje krijgt ie.
Charade
Leuke thriller-comedy met Katharine Hepburn en Cary Grant. Het verhaal zou zo uit een film van Hitchcock gekomen kunnen zijn, de man van een vrouw wordt vermoord. Er volgt een zoektocht naar de 250.000 dollar die hij ergens gehad zou moeten hebben.
8+
A Night at the Opera
Geweldige comedy van de Marx Brothers, natuurlijk weer met de voor hun zo typerende humor. De scenes in het theater tegen het einde zijn erg leuke gedaan.
9
Higher Learning
Aardig college-drama over de problemen op een gemixte universiteit. Er had veel meer in deze film gezeten dan er uiteindelijk uitkomt en dat ligt vooral aan het begin. Op een of andere manier ga je niet meeleven met de personages, ze blijven nogal oppervlakkig. Het einde is best goed, maar er had zoals ik al zei meer ingezeten.
7+
The Guru
Vrij standaard (romantische) comedy, deze keer met Indische invloeden en dat is precies het manco van deze film voor mij, want ik hou er niet zo van. Al dat gedans enzo hoeft voor mij niet. Er blijven wel een paar aardige momenten over en Heather Graham was ook wel cute .
5+
Eindelijk gezien in de bios. Hele gave film. Erg mooi ook. Goede opvolger van First Contact, als Trekkie fan moet je hem zeker zien. Voor de anderen is hij denk ik ook wel mooi om te zien .
Voor de tweede keer, en omg wat een briljante film.
De film was nog zo indrukwekkend, en met Adrien Brody die de hoofdrol zo fantastisch speelt.
Het heeft The Godfather verwezen naar nummer 2 van mijn favo-films
Blijft de topper onder de komedies!
Daarna nog naar The Green Mile geweest die in de bioscoop herhaald werd. Topfilm!
Goede adaptatie van het bekende toneelstuk van Agatha Christie. James Laughton speelt op geweldige wijze een advocaat met gezondheidsproblemen die een man verdedigt die een vrouw vermoord zou hebben. Wat volgt is een rechtzaak vol verrassingen.
9
Who's Afraid of Virginia Woolf?
Goede drama film waarin 2 leraren op een universiteit (oud-gediende en een pas aangestelde) samen met hun vrouwen een "gezellig" avondje houden midden in de nacht. Dit loopt al snel uit tot het spelen van psychologische spelletjes waarbij een aantal schokkende onthullingen gedaan worden. Het acteerwerk van o.a. Elizabeth Taylor en Richard Burton is geweldig.
9-
Goede horrorfilm geschreven door Darren Aronofsky (Requiem for a Dream, Pi) over paranormale gebeurtenissen op een duikboot tijdens de Tweede Wereldoorlog.
8-
[Dit bericht is gewijzigd door Gorro op 12-03-2003 12:24]
Wel grappig maar eddy murphy vink beetje tegenvallen
I am Sam
Goed realistisch verhaal
Gisteravond gekeken. Op zich wel een aardige film over rivaliserende gang in Brooklyn ergens in de 50er jaren. De film heeft plus- en minpunten. Zo is het acteerwerk niet slecht, de soundtrack is leuk maar niet toepasselijk voor de tijd waarin het zich afspeelt. Het verhaal is een beetje een cliché...maar dat heb je al snel bij films die zich in de 50er jaren afspelen.
De moeite waard om te zien...als je er niet veel voor hoeft uit te geven ( ik heb hem gratis kunnen kijken ).
Robert de Niro - Jessica Lange
wel aardig op zich maar geen topper
quote:Daar heb je gelijk in... Zijn laatste films vind ik allemaal een beetje tegenvallen van hem. Deze is dan nog ietsie beter.
Op dinsdag 11 maart 2003 15:00 schreef neggix het volgende:
I spyWel grappig maar eddy murphy vink beetje tegenvallen
Hij duurt lang en is misschien best zoetsappig, maar ik heb hem toch helemaal uitgehouden en ik vond het een leuke film.
quote:Waarom ken ik deze film niet?
Op dinsdag 11 maart 2003 14:49 schreef Gorro het volgende:
BelowGoede horrorfilm geschreven door Darren Aronofsky (Requiem for a Dream, Pi) over paranormale gebeurtenissen op een duikboot tijdens de Tweede Wereldoorlog.
8-
Met the Nowhere Man nota bene!
quote:Geen biosrelease in NL en ook maar gelimiteerd in Amerika. Dus niet zo heel gek dat je er nog niet van gehoord hebt. Gek eigenlijk, want deze film was bijvoorbeeld beter dan Ghost Ship, die er wel enigszins op lijkt en wel groot gereleased is.
Op donderdag 13 maart 2003 23:00 schreef SODA het volgende:[..]
Waarom ken ik deze film niet?
quote:Dat mag ik wel hopen ja..
Op donderdag 13 maart 2003 23:05 schreef Gorro het volgende:
... Gek eigenlijk, want deze film was bijvoorbeeld beter dan Ghost Ship ...
Maargoed, ik zal eens uitkijken voor dit filmpje. Thanx
Hebben verder helemaal niets met elkaar te maken, bahalve dan dat ze allebei steengoed zijn...
Wat een geweldige film is dit zeg!
lang op gewacht en eindelijk toch gekomen en boy oh boy IT DELIVERS THE GOODS!
Geweldige rollen van Colin Farrell en Kiefer Sutherland!
quote:
Isn't it funny,
you hear a phone ring and it could be anybody.
But a ringing phone has to be answered doesn't it?
quote:Krijgt van mij een dikke 8+!
I'm aiming at your right now, can you feel it? the heat of it?
quote:Oeh, die wil ik ook zien. De voorstukjes waren veelbelovend
Op vrijdag 14 maart 2003 23:46 schreef Ash het volgende:
Phone BoothWat een geweldige film is dit zeg!
lang op gewacht en eindelijk toch gekomen en boy oh boy IT DELIVERS THE GOODS!Geweldige rollen van Colin Farrell en Kiefer Sutherland!
[..]
[..]Krijgt van mij een dikke 8+!
Ik heb gisteren De Truman Show voor het eerst helemaal gezien Ik vond hem nog goed ook.
Deze Franse thriller van Henri-George Clouzot, ook van Les Diaboliques, neemt in het begin ruim de tijd om de personages neer te zetten en daar zit de mede de kracht van deze film. Nadat we kennis gemaakt hebben met de hoofdrolspelers volgt een spannende tocht. De mannen moeten namelijk met minime middelen een grote voorraad nitroglycerine naar een andere oliebron brengen, 300 mijl verderop. Deze tocht verloopt uiteraard niet zonder de nodige tegenslagen. De spanning bij de problemen is vaak om te snijden.
9
Het origineel uit 1974 dus. Het verhaal is bijna hetzelfde en is bij de meeste wel bekend en stelt dus ook hier niet zo veel voor. Wat deze versie beter maakt dan de remake is de geweldige auto-achtervolging op het einde die meer dan een half uur duurt.
7
Indrukwekkende film over de holocaust. Hij gaat in het bijzonder over de Joden die in een concentratiekamp de dode lichamen van de net vergaste Joden moeten verbranden in de verbrandigsoven van het kamp. Het acteerwerk van o.a. David Arquette, Steve Buscemi en Harvey Keitel is goed. Wel goed dat ze een keer een kant laten zien waar je normaal niet aan denkt. Wat gebeurt er na het vergassen.
9-
Was weer een aardig dagje dacht ik zo
Een film in de trend van Spy Kids (die trouwens beter is dan deze),
Wel geinig maar dat is het dan ook.
Een magere 7
wat een enorm slechte film....gewoon met kromme tenen zitten kijken
Een echte goede actie film die nergens over gaat. Simpel los verhaaltje over dat de goeierik de wereld moet redden. . Maar de actie is retegoed en heel erg vet in beeld gebracht.
quote:Idd een kutfilm, bah.
Op zondag 16 maart 2003 00:11 schreef Pistol_Pete het volgende:
I Spywat een enorm slechte film....gewoon met kromme tenen zitten kijken
Leuke film met een prachtig verhaal.
Best goede film over het begin van de ruimtevaart in de Verenigde Staten. Alleen jammer dat hij af en toe wat patriotistisch is, voor de rest was het wel een goede film.
8.5
Goede film over een jongetje uit Parijs wat problemen heeft thuis en op school en daardoor zijn uitvlucht zoekt in de criminaliteit.
8+
The Dangerous Lives of Altar Boys
Goede film over group van katholieke schoolvrienden die samen werken aan een comic book en kattekwaad uithalen. De parallelen tussen het verhaal en het comic-verhaal vond ik erg kewl gedaan, net als de tekeningen van de comic.
9-
Heb het boek van Stephen King nooit gelezen,
dus weet niet of de film erg trouw aan het boek is geweest.
Vond het zelf een erg spannende film in de trend van The Thing/Phantoms/Outbreak,
met een all star cast en een geweldige rol van Damian Lewis.
Jason Lee was weer erg grappig aanwezig "If he can still do that, he MUST be alive!"
1 ding weet ik zeker zodra deze film uit is op DVD,
dan krijgt ie een mooi plekje in me collectie!
8+
Zeker geen onaardige film. Kevin Spacey had in die film weer een rol die op zijn lijf geschreven was.
voor de 5e keer gezien ofzo...maar blijft zeer goed
Een perfect gecaste rol van Crispin Glover als de outcast/sul Willard.
Geen onaardige film,
ik kan me de originele versie niet zo goed meer herinneren,
dus weet ook niet welke versie nu beter is.
Ik blijf me toch verbazen hoe ze die ratten al die trucs laten uitvoeren!
Mooie acteer prestaties van de ratten!
En shit wat is de rat genaamd Ben
(trouwens ook de naam van het gelijknamige sequel van de oude film Willard en tevens het coverliedje gezongen door Michael Jackson, welke je ook weer in deze film hoort tijdens een best wel grappige scene!) GROOT!! ik zou er zo 1tje niet in me huis willen vinden!
quote:
You wanna see what's in the bag? you stupid little dog!
quote:
Socrates, I can't find scully.
7+ had een 8 kunnen zijn als ze de slotscene van de film wat langer/gedetaileerde hadden gemaakt.
Erg goede en indrukwekkende film...verdient wel een paar oscars
quote:34 als ik me goed herinner
Op zondag 9 maart 2003 10:19 schreef FlyingFox het volgende:
Jurrasic Park 1blijft goed...ook na 17 keer..
btw, gister From Dusk Till Dawn, geweldige vechtscenes
Blijft een top-film!
Indrukwekkend verhaal over een opvangtehuis voor onzedelijke meisjes. Heel kil soms, zeer duidelijke vernederingen door de nonnen van de meisjes.
Wel een trage film, die desondanks niet verveelt. Heel veel mooie beelden, gelukkig soms wat weinig tekst, want het accent is soms moeilijk te verstaan.
Ik vond het zeer de moeite waard.
echt een leuke film! heb dr echt om moeten lachen.
erg toepasselijk in de hedendaagse situatie...
in mijn ogen een meersterlijk goede film trouwens met erg goed acteerwerk en leuke humor. Persoonlijk een toppertje
vond het echt een bagger film en nog saai ook
Een film van Todd "Happiness" Solondz
leuke film over een jong meisje die niet echt geaccepteerd wordt op school, de gebeurtenissen zijn schrijnend maar erg herkenbaar. Ook erg leuke muziek gebruikt in de film, het telkens terugkerende 'boze' muziekje met snelle drums, maar ook klassieke muziek wordt goed ingezet.
Under Suspicion
Een erg verrassende film. Niet direct het verhaal wat je zal verwachten, maar het boeit wel.
Redelijke sterke film met o.a. Al Pachino. Kwam wat traag op gang maar het verhaal nodigde uit tot verder kijken.
quote:Euh, understatement of the [last twenty] years?
Op vrijdag 21 maart 2003 21:58 schreef Jan-jaap het volgende:
the matrix
goede film
-Bubba Ho-Tep (9/10) Bruce HEERST!
-Beyond Re-Animator (8/10) Dr. Herbert West is BACK!
-House of a 1000 Corpses (7,5/10)
-The Princess Blade (uhhh toen viel ik effe in slaap/10)
-Wishmaster 4 (6/10) Te langdradig en te veel liefdesgezeik en te weinig gore en spektakel vergeleken met deel 1 en 2
Allemaal wel redelijk te pruimen. Alhoewel Spy Kids 2 meer voor kinderen is, maar het is eigenlijk een Austin Powers met 2 minderjarigen in de hoofdrol met wat kindvriendelijkere humor en ideeen. The Tuxedo, tja Jacki!!!!!! S1m0ne, gewoon leuk om te kijken en Road To Redemption,mja ik was niet meer zo wakker, dus helft van verhaal gemist, maar wel goede film
Ff kleine inhaalslag gemaakt
Na een erg sterk begin, zakte de film naarmate het einde dichterbij kwam inderdaad wat in, maar ik bleef geboeid kijken. Prima regiedebuut van George Clooney.
Jezus, wat is de film slecht! Ik bedoel, zoveel plotgaten heb ik nog nooit gezien. Vergeleken met een andere gevestigde spionagefilm, Die Another Day, waar ook een paar vraagtekens bestonden in het verhaal, is dit gewoon Zwitserse kaas op celluloid, of het is opgenomen op de kettinggaten ipv op de filmstrook zelf.
De stunts zijn ongelooflijk goed, de mooie auto's (hoewel de GTO gewoon een trashbak is), Asia Argento, andere mooie vrouwen en zelfs de humor maken het even goed. Maar (opnieuw) de voorspelbare humor, de spanning, plot, schokkende beelden zijn allemaal ver te zoeken. Ik voelde helemaal niets.
Vin Diesel mag dan wel grote bekendheid genieten sinds Fast & the Furious, maar die zogenaamde stoerdoenerij, die jongensachtige onervarenheid als karakteracteur maakt hem ongeloofwaardig. Ik kon in zijn gezicht weinig emotie af lezen zoals men dat bij Pierce Brosnan wel kan. De regiseur had dat waarschijnlijk ook wel door en liet weinig echte close-ups zien van Diesel en andere hoofdrolspelers op de verwachte momenten.
Van Lasse Halström. Lekker gesitueerd in het Zweden rond WO II. Mooie film, van voor zijn doorbraak. Ik had m al eens gezien, maar was al weer een hele tijd geleden.
Maar toch heb ik me kostelijk vermaakt met deze film. De actie was goed en af en toe lekker hard De special effects waren subliem voor een b-film.
Nu Metropolis,
gisteren Porco Rosso
zaterdag Spirited Away
vorige week ergens nausica
Ik vond het echt een top-film. De enige die ik minder vond was CZJ en die heeft een oscar gewonnen . Renee, Richard en John waren heel erg goed. De film heeft een lekkere vaart, waardoor ik soms helemaal vergat dat het een musical was, waar ik eigenlijk niet zo van houd.
The Tuxedo Vond ik een leuke film
S1m0ne Weer eens iets anders. Was goed te doen
I-spy zwaar tegen gevallen. Hij is niet echt leuk
Snow dogs Dit zijn altijd leuke films
Barbershop Heb helemaal dubbel gelegen.
Dit waren ze weer even
Erg leuke comedie met geweldige referenties naar muziek. Jack Black van Tenacious D speelt een schitterende rol.
9/10
De Spinal Tap van de filmindustrie
Ed Wood, de loser-regisseur die na elke take meteen 'perfect' zegt wel lekker gelachen hoor, en mooi in zwart-wit stijl.
had veel over deze film gehoord, maar nog nooit gezien. Gisteren voor het eerst gezien...en ik vond het echt een coole film. Ondanks dat het verhaal zeer voorspelbaar was, deed het geen afbreuk aan de film. Schitterende typetjes...de buurman, maar vooral Milton, die gast heerst
Sterke film van Medem. Vooral de bijrol van Petri Heino was . Moet er even over nadenken of ik m beter vind dan Lucia
Zometeen wordt het American Psycho II
Wazige Film maar ik bewaar hem wel !!! ( Divx uiteraard )
Hij is de moeite van het downloaden waard !! KZAA
leuke/goede film, rare wendingen. Vervreemdend, ook door kleurgebruik. Al met al, niet doorsnee.
Solaris
Apart.Veel afgekeken van de meester: Stanley Kubrick. Maar desalnietemin goede film. Niet voor mensen die van snel, actie en geweld houden.....
Prachtige film. Goed verhaal, zeer goeie special effects. Typische Spielberg film en het kijken dus waard
redelijk goeie thriller met Pacino en Robin Williams, wel een aanradertje
wel een aardige comedie over de carriere van Howard Stern.
In een woord...VERSCHRIKKELIJK!! Gister in de Sneak gezien in Heerhugowaard, wat een baggerfilm!!
Hmm ja is wel een film, waar je niet teveel over mag verklappen. Opzet lijkt op Spy Game, maar dan totaal anders
En beter, al vond ik het wel een makkelijk rolletje voor Pacino.
Niks groots, gewoon een aardig filmpje, die men binnen een jaar of drie vegeten is..
About Schmidt
Traag drama/komedie, maar zeer zeker de moeite waard. Met een van de beste rollen voor Nicholson ooit.
Heathers
Highschool-film uit de jaren tachtig met Christian Slater en Winona Ryder. Erg zwart af en toe, maar zeker vermakelijk.
voor de 26ste keer nu... (officiele telling)
:w
Echt een topfilm, al doet het einde een beetje XXX achtig aan. Verder lijkt het plot idd op Spy Game (zoals hier boven al vermeldt).
Maar die film is een aanrader.
dat eekhoorntje is echt geweldig
Blijft aardig, alleen is die niet zo leuk als je de film nuchter kijkt.
nog te doen dit weekend:
Turks Fruit, Blue movie
Jaaaa, Mikey zit in de jaren 70 nederlandse films dit weekend
Het is echt een geniale film met een paar aardige mindfucks en schitterende muziek
en dit vind ik er van:
Goeie ongeloofwaardige actie... geen topfilm, en komt niet in mijn DVD-collectie... 6.5/10
Net Minority Report
en dit vind ik er van:
Errug goede film.....zeker wel een topfilm en komt dus absoluut wel in mijn DVD-collectie 9/10
Met Edward Norton. Goede film. De eerste speelfilm (voor mij althans) waar Ground Zero in beeld komt, en waar de vertrouwde skyline van Manhattan word vervangen voor de huidige, met die 2 lichtstralen...
Beter dan verwacht. Goede acteerprestatie van Norton wederom.
erg goede film en weer eens wat anders om een film in het spaans te kijken. zeker de moeite waard, hoewel het thema (schijnwerkelijkheid) nu wel bekend is.
boring....echt niet wat ik er van verwacht had. Nadat ik veel mensen vol lof over deze film heb horen praten, vond ik dat ik hem ook maar eens moest kijken. Maar Dat was zonde van mijn tijd. Het verhaal vond ik erg voorspelbaar, de spannig die erin had moeten zitten was nauwelijks aanwezig en zit je aan het einde van de film met tal van vragen waarvan je verwacht had dat het in de film wel duidelijk gemaakt had moeten worden. Ik vond The Ring wel sterk gecast...dat jochie straalt echt iets fucked up uit .
Narc
Echt een aanrader. Beetje Training Day achtige film, maar hier ligt de nadruk niet zo nadrukkelijk op corruptie. Narc straalt veel emotie uit en is ook nog eens zeer geweldadig. Ray Liotta speelt een ijzersterke rol. De openingsscene kun je beter niet kijken als je misselijk bent.
quote:Ik heb gisteren ook Insomnia gezien, prachtige film met Robin Williams eens een keer als Bad Guy.
Op maandag 31 maart 2003 14:15 schreef amsterdamman het volgende:
Imsonia Insomnia
Eergisteren Mad Mad 2 nog maar es een keertje gekeken, hij blijft mooi.
Redelijke film met een herkenbare rol van Samuel L. Jackson. Wat de film eigenlijk zo leuk maakt zij de rollen van Kevin Spacey en Donald Sutherland. Sandera Bullock was in deze film gelukkig niet te opvallend aanwezig en dat maakte het allemaal erg prettig om naar te kijken.
Geweldige film
quote:Ik vond het juist wel een goed film, maarja
Op woensdag 2 april 2003 01:39 schreef klOkproductions het volgende:
gisteren, Insomnia.
Niet veel bijzonders, Al Pacino wordt oud.... teveel van hetzelfde....
quote:uhu!
Op donderdag 3 april 2003 17:50 schreef sunbloem het volgende:
three to tango leuke film
Vandaag:
Maid in Manhattan
A Guy Thing
Viel tegen
Was best leuk
ijzersterke film over een experiment over gedrag in een gevangenis. In een universiteit is een gevangenis nagebouwt en wordt een groep proefpersonen verdeelt in groep bewakers en een groep gevangenen. De groep bewakers hebben de opdracht om de gevangenen onder controle te houden...maar het loopt allemaal wat anders dan gedacht
Echt een geniale film. 9/10
Zodadelijk:
Final Destination 2
Wel heel leuk om te zien dat ze heel erg naar de stijl van het spel hebben gekeken. Ook zoals Angelina Jolie beweegt is Lara Croft waardig!
Goede film is het genre: makkelijke wegkijk actiefilm
GEWELDIG
Mooie film van Pedro Almodovar, zoals we van hem gewend zijn. Erg kleurrijk, een mooi verhaal met nogal wat toevalligheden en zeker niet standaard. Soms spannend, soms grappig, maar iig heel mooi.
8.5
Ik ben er enthousiast over! Goede film.. beetje snelheid er in enzo! Goede actie, kijkt echt lekker weg
Zojuist The Pianist gezien, prachtige film, maar niet zo enorm geweldig als men deed voorkomen.
Wat een tegenstelling trouwens tussen de twee laatste films die ik gezien heb, eigenlijk schandalig...
Shanghai Knights
Leuk vervolg op Shanghai Noon, goed uitgevoerde vechtscenes zoals je van Jackie Chan mag verwachten.
Met natuurlijk de bloopers tijdens de aftiteling.
De beste film van deze nacht.
The Core
Armageddon, maar dan onder de grond. Het is een leuke film met goede special effects, alleen totaal ongeloofwaardig.
Leuke film om één keer te zien, maar je moet hier echt niet bij na gaan denken.
The Hunted
Deze film is een kruising tussen First Blood en The Fugitive. Met natuurlijk goed acteerwerk van Tommy Lee Jones en Benicio Del Toro.
Helaas kunnen hun niet voorkomen dat deze film erg saai is. Hij wil gewoon niet spannend worden.
Slechtste film van deze nacht.
Old School
Highschool Comedy over 3 vrienden die op een campus gaan wonen en er feesten gaan houden.
Zitten leuke grappen tussen, maar wordt af en toe erg flauw.
Heb bij deze film wel vaak: Waar ken ik die acteur ook al weer van?
Wel blijven zitten tijdens de aftiteling.
Naar mijn mening een zeer goede film met een goed script en goede acteer-prestaties.
Hardstikke goede film! Deed me veel denken aan Lock, Stock & 2 Smoking Barrels..
Maar die is al een poosje geleden dat ik die heb gezien.. Vond hem tenminste zeer vermakelijk!
volgens mij is American History X hiervan afgeleid. Romper Stomper is nog een beetje erger....alleen jammer van het einde.
Van Tom Tykwer, de maker oa. van Lola Rennt. Het viel me eigenlijk wel wat tegen. Ik vond het verhaal wel redelijk goed, maar dat was dan ook van Kieslowski. De beelden waren wel mooi, maar ik vond op de een of andere manier dat de sfeer niet lekker overkwam. Misschien omdat ik Cate Blanchett niet sterk vond en omdat de lijnen niet lekker uitgezet waren.
quote:Wat vind je jammer van het einde?
Op donderdag 10 april 2003 09:32 schreef Pistol_Pete het volgende:
Romper Stompervolgens mij is American History X hiervan afgeleid. Romper Stomper is nog een beetje erger....alleen jammer van het einde.
Vanochtend: Central do Brasil
Een oude vrouw, die op het centraal station van Brazillië werkt als brievenschrijfster, ontfemt zich over de jonge Josué als voor haar ogen zijn moeder wordt doodgereden door een vrachtwagen. Samen gaan ze op zoek naar zijn vader, en tijdens deze trip groeien ze naar elkaar toe.
Het verhaal vertoont toevalligerwijs nogal wat raakvlakken met Todo Sobre Mi Madre, maar is een stuk meer rechttoe-rechtaan. Sentimenteler ook, maar daarom niet minder mooi. De personages komen veel meer tot leven, en de film is wederom prachtig, broeierig geschoten. Het einde is een regelrechte tranentrekker. Een 7 1/2.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |