abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219572878
Wat zijn lekkere dingen die je voor het kerstdiner kan koken die niet veel tijd kosten, makkelijk te maken en nog steeds erg lekker zijn? :@

Morgen moet ik wat gaan maken, maar heb me nog totaal niet voorbereid :')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_219572948
Lekker optijd mee haha.
Moet je het hele diner verzorgen of alleen een onderdeel?
Als het voor jezelf is kan je overwegen om gewoon iets te maken wat je al kan en lekker vind.
Zo niet, hoeveel man eet mee?
Twiddel
pi_219572986
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 21:53 schreef summer2bird het volgende:
Lekker optijd mee haha.
Moet je het hele diner verzorgen of alleen een onderdeel?
:@ 1 gerecht en een snack. Voor de snack ga ik gewoon een kleine snack platter doen met kaasjes en zuur enzo, dus dat komt goed.

Voor het gerecht dacht ik aan iets als lasagne ofzo, maar heb daar morgen denk ik geen tijd voor :') rekening houden met 8-10 mensen
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_219573030
Eendenborstfilet met een toefje vijgencompote, rucola, pijnboompitje, parmezaan

Laatst nog gemaakt op een zondagmiddag als snack. Lekker man
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_219573105
1 gerecht als in een gang van een menu of een onderdeel van een gang?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219573382
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:00 schreef Solotovski het volgende:
Eendenborstfilet met een toefje vijgencompote, rucola, pijnboompitje, parmezaan

Laatst nog gemaakt op een zondagmiddag als snack. Lekker man
Dit klinkt eigenlijk nog best goed. Heb je een receptje oid? Wil ook niet overkomen als degene die geen moeite heeft gedaan :@
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_219573407
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:07 schreef miss_sly het volgende:
1 gerecht als in een gang van een menu of een onderdeel van een gang?
Onderdeel van een geheel. Iedereen neemt gewoon wat mee. Alleen stoofpeertjes, zalm, de stoof en de zalm worden door mijn oma al gedaan.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_219573458
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:30 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Onderdeel van een geheel. Iedereen neemt gewoon wat mee. Alleen stoofpeertjes, zalm, de stoof en de zalm worden door mijn oma al gedaan.
Daar zou ik niet nog lasagne ofzo bij doen.

Je kunt een extra gang maken en een soep doen.
Of bijvoorbeeld groenten uit de oven die je besprenkelt met balsamico. Bijvoorbeeld pastinaak, wortel en biet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219573713
Misschien kan je hier nog wat inspiratie vinden:
CUL / Het FOK!-kookboek!
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_219575019
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:29 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dit klinkt eigenlijk nog best goed. Heb je een receptje oid? Wil ook niet overkomen als degene die geen moeite heeft gedaan :@
Ja gewoon van die plakjes eendenborstfilet en daar doe je een toefje compote, een blaadje rucola, paar pijnboompitjes en wat parmezaan eroverheen sprenkelen

Ziet er ook nog eens hartstikke leuk uit
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_219578652
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 08:06 schreef Solotovski het volgende:

[..]
Ja gewoon van die plakjes eendenborstfilet en daar doe je een toefje compote, een blaadje rucola, paar pijnboompitjes en wat parmezaan eroverheen sprenkelen

Ziet er ook nog eens hartstikke leuk uit
De slager hier had geen eend :')
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_219578661
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
De slager hier had geen eend :')
Haal je toch gewoon deze, lekker boeie
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_219578667
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar zou ik niet nog lasagne ofzo bij doen.

Je kunt een extra gang maken en een soep doen.
Of bijvoorbeeld groenten uit de oven die je besprenkelt met balsamico. Bijvoorbeeld pastinaak, wortel en biet.
Zijn geen fijnproevers hoor. Die willen gewoon goed vullend eten wat hoed smaakt _O-

Vond het idee van Solotovski wel goed, maar hadden geen eend... heb nu maar gewoon ragu op de pot staan. Dat moet ik 3 uur koken, maar hoef je niet bij te zijn in de keuken.

🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_219578687
Dit is wat ik gebruikt heb:

- olijfolie en boter
- stukje panchetta
- kilo rundergehakt
- kilo kalfsgehakt
- 2 grote uien
- 2 grote penen
- 4 stokjes bleekselderij
- 4 grote eetlepels tomatenpuree
- 2 bouillon blokjes
- zout/peper/chilivlokken

Nu gewoon ff 3 uuurtjes sudderen volgens t recept.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_219578703
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 december 2025 22:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Daar zou ik niet nog lasagne ofzo bij doen.

Je kunt een extra gang maken en een soep doen.
Of bijvoorbeeld groenten uit de oven die je besprenkelt met balsamico. Bijvoorbeeld pastinaak, wortel en biet.
Soep erbij klinkt eigenlijk wel als een goed idee. Mss dat ik nog een Italiaanse orzo soep doe. Past er denk ik wel bij
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_219578706
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:05 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Zijn geen fijnproevers hoor. Die willen gewoon goed vullend eten wat hoed smaakt _O-

Vond het idee van Solotovski wel goed, maar hadden geen eend... heb nu maar gewoon ragu op de pot staan. Dat moet ik 3 uur koken, maar hoef je niet bij te zijn in de keuken.

[ afbeelding ]
Ziet eruit als wat mn kat laatst uitgekotst had
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_219578709
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:04 schreef Solotovski het volgende:

[..]
Haal je toch gewoon deze, lekker boeie
Ahh, da's gerookt. Dacht dat je gewoon gebakken eendenborstfilet bedoelde. Dat zocht ik iig
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_219578716
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:09 schreef Solotovski het volgende:

[..]
Ziet eruit als wat mn kat laatst uitgekotst had
Ragu ziet er nooit lekker uit voordat de tomatenpuree en bouillon erin is gegooid :@
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_219578719
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:09 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Ahh, da's gerookt. Dacht dat je gewoon gebakken eendenborstfilet bedoelde. Dat zocht ik iig
Zou t nog halen als k jou was. Lekker als snack
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_219578724
quote:
10s.gif Op woensdag 24 december 2025 17:10 schreef Solotovski het volgende:

[..]
Zou t nog halen als k jou was. Lekker als snack
Misschien dat ik t eens buiten kerst om haal om te proeven. Klinkt best lekker op een broodje eigenlijk.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_219578731
Bekijk deze YouTube-video

Deze gebruikt trouwens, met een paar aanpassingen
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')