abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219552846

ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219552882
Heel stuk aan het typen is het topic vol.

Echt werkelijk nog nooit foelie gebruikt in draadjesvlees. Maar de eerstvolgende keer gaat het er zeker in. Ik gebruikte het eigenlijk alleen wanneer ik bouillon maak.
Dat staat binnenkort ook weer op het programma
We have far more in common than that which devides us..
pi_219552886
Moeders deed boodschappen voor de kerst-soep.

'Ik heb alles behalve de knoflook. Maar die heb ik thuis in een potje ^O^ '

Aangezien het idee hier is dat er een verse bol knoflook gepoft wordt, en ik toch in de winkel was heb ik die misstand maar gauw recht gezet. Volgens mij heeft mijn moeder nog nooit verse knoflook gebruikt :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219552918
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 17:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Moeders deed boodschappen voor de kerst-soep.

'Ik heb alles behalve de knoflook. Maar die heb ik thuis in een potje ^O^ '

Aangezien het idee hier is dat er een verse bol knoflook gepoft wordt, en ik toch in de winkel was heb ik die misstand maar gauw recht gezet. Volgens mij heeft mijn moeder nog nooit verse knoflook gebruikt :D
Laatst zat ik zonder verse knoflook (heb wel een potje gemalen in huis gelukkig) dus daarna maar extra gekocht want bollen kunnen ingevroren worden, ideaal
pi_219552942
Mijn schoot, hier & nu
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_219552954
quote:
17s.gif Op zondag 21 december 2025 17:55 schreef sigme het volgende:
Mijn schoot, hier & nu
[ afbeelding ]
O+
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_219552962
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 17:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Laatst zat ik zonder verse knoflook (heb wel een potje gemalen in huis gelukkig) dus daarna maar extra gekocht want bollen kunnen ingevroren worden, ideaal
Ingevroren? Dit wist ik niet!
Kan dat ook per teen? Want ik koop vaak een bol en gooi vervolgens de uitgedroogde helft weg.
pi_219552993
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 17:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Kan dat ook per teen? Want ik koop vaak een bol en gooi vervolgens de uitgedroogde helft weg.
Dat durf ik niet te zeggen. Maar wanneer het velletje erom zit vast wel.
Zag laatst ook dat iemand heel veel teentjes vermaalde en die in een ijsblokjesvorm invroor. Maar ik ben dan een beetje bank dat de vriezer er naar gaat stinken.
pi_219553009
Even opgezocht, diverse mogelijkheden

Methoden om knoflook in te vriezen:

Knoflook-olie blokjes (populair):
Pel de tenen, hak ze fijn (of gebruik een keukenmachine), en meng met olijfolie (of water/boter).
Giet het mengsel in ijsblokjesvormen en vries in.
Bewaar de bevroren blokjes in een afgesloten zakje of bakje.

Knoflook-water blokjes (zonder olie):
Hak tenen fijn en blend met een beetje water.
Doe in ijsblokjesvormen, vries in, en bewaar in een luchtdichte verpakking.

Platte diepvrieszak met porties:
Hak tenen fijn en verspreid ze dun in een diepvrieszak.
Maak met een mes inkepingen om porties te verdelen.

Hele bollen of tenen:
Je kunt ongeschilde bollen of losse tenen direct in de vriezer leggen in een afgesloten bakje of zak.
pi_219553013
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 17:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Zeker, gepeld en al. Hartstikke handig. Je kunt ze na een minuutje al persen.

Ik heb natuurlijk die knoflookintolerantie. Maar ik kan wel tegen olie gemaakt van knoflook en tegen meegestoofde/gekookte knoflook die ik er later uit haal. Toevallig geven knoflookschillen ook veel smaak.

Ik schil teentjes en doe de afsnijdsels, schillen en misbaksels in de olie. De rest van de gepelde teentjes gaan de vriezer in.
Spoilers!
pi_219553022
In Spanje zijn wij verslingerd geraakt aan de "tarte de queso" en inmiddels heb ik 'm redelijk onder de knie; dit was de vorige:

Het exemplaar dat ik gister bakte ben ik vergeten te fotograferen maar was nog iets beter gelukt.
pi_219553026
Vet handig!
pi_219553042
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 18:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Zeker, gepeld en al. Hartstikke handig. Je kunt ze na een minuutje al persen.

Ik heb natuurlijk die knoflookintolerantie. Maar ik kan wel tegen olie gemaakt van knoflook en tegen meegestoofde/gekookte knoflook die ik er later uit haal. Toevallig geven knoflookschillen ook veel smaak.

Ik schil teentjes en doe de afsnijdsels, schillen en misbaksels in de olie. De rest van de gepelde teentjes gaan de vriezer in.
Maar stinkt dat niet in de vriezer?
pi_219553047
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Maar stinkt dat niet in de vriezer?
Nee, totaal niet.
Spoilers!
pi_219553062
quote:
14s.gif Op zondag 21 december 2025 18:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vet handig!
Ik heb heel veel van dat soort handige dingen in de vriezer. Citroensap, maar ook citroenrasp. Wanneer ik een klein beetje wijn over heb dan in een ijsblokjes zak, maar dat ook met overgebleven kokosmelk. Ook overgebleven passata vries ik in. En verse kruiden die er niet mooi uit hoeven te zien (tijm, rozemarijn, salie etc wat je mee kookt)
pi_219553081
Ik doe dit soort dingen in zakken en als zo'n zak leeg is doe ik hem los voor hergebruik in de vriezer, op een stapeltje. Ik wist dat ik een leeg knoflookzakje in de vriezer had liggen maar moest toch enorm hard snuiven om te ruiken welke het was. Het leek me geen goed idee om daar bessen in op te bergen.

Over zakjes gesproken. Ik kwam er vandaag achter dat je daar gewoon met balpen op kunt schrijven, helemaal geen stift nodig. Voor de zichtbaarheid is een stift wel beter. Maar ik was vandaag wat zaden aan het oogsten en op die zakjes is balpen ook prima.
Spoilers!
pi_219553097
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:09 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Ik heb heel veel van dat soort handige dingen in de vriezer. Citroensap, maar ook citroenrasp. Wanneer ik een klein beetje wijn over heb dan in een ijsblokjes zak, maar dat ook met overgebleven kokosmelk. Ook overgebleven passata vries ik in. En verse kruiden die er niet mooi uit hoeven te zien (tijm, rozemarijn, salie etc wat je mee kookt)
Hier ook. En stukjes citroen en gember voor in de thee. Diverse soorten peper. Recent heb ik een aantal sinaasappels ingevroren in stukjes, sap, rasp en stukken schil. Hartstikke handig.

Ik heb vandaag voor het eerst tempeh ingevroren. Dat kan blijkbaar ook.
Spoilers!
pi_219553099
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 17:46 schreef Kaatje1 het volgende:
Echt werkelijk nog nooit foelie gebruikt in draadjesvlees.
Ik doe het altijd met mate in kippensoep. Als het er niet inzit mis je het niet maar 2 van die stukjes maakt het wel af. Dus niet noodzakelijk maar wel lekker.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 21 december 2025 @ 18:15:27 #19
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219553106
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ik doe het altijd met mate in kippensoep. Als het er niet inzit mis je het niet maar 2 van die stukjes maakt het wel af. Dus niet noodzakelijk maar wel lekker.
Dit en Saffraan
pi_219553107
quote:
1s.gif Op zondag 21 december 2025 18:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik doe dit soort dingen in zakken en als zo'n zak leeg is doe ik hem los voor hetgebruik in de vriezer, op een stapeltje. Ik wist dat ik een leeg knoflookzakje in de vriezer had liggen maar moest toch enorm hard snuiven om te ruiken welke het was. Het leek me geen goed idee om daar bessen in op te bergen.

Over zakjes gesproken. Ik kwam er vandaag achter dat je daar gewoon met balpen op kunt schrijven, helemaal geen stift nodig. Voor de zichtbaarheid is een stift wel beter. Maar ik was vandaag wat zaden aan het oogsten en op die zakjes is balpen ook prima.
Maar niet iedere balpen is mijn ervaring ;) En stift is zelfs niet altijd handig want op bepaalde zakjes veeg je dat er zo weer af en dan is het een verrassing wat je gaat eten (het kon laatst hachee, draadjesvlees of daging smoor zijn _O- )
pi_219553127
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit en Saffraan
Saffraan is toch heel duur? Altijd al geweest toch? :)

Maar ik moet zeggen: ik heb weleens saffraan gebruikt voor een kipstoof dacht ik om te kleuren. Qua smaak weet ik echt niet of het uitmaakt. Maar weer eens proberen. De lokale Turk verkoopt dat echt als een dingetje, stengeltje. Niet als poeder.
pi_219553135
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Hey Bart! Jij hier?
pi_219553156
quote:
14s.gif Op zondag 21 december 2025 18:20 schreef sigme het volgende:

[..]
Hey Bart! Jij hier?
Als enthousiaste hobbykok kom ik hier veel te weinig inderdaad. Het is hier altijd fijn positief. Terwijl mijn kwaliteiten en belangstelling meer uitgaan naar de Polemiek. Lekker ruzie maken om wat iemand schrijft op de Internetz. :)
pi_219553182
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 18:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Als enthousiaste hobbykok kom ik hier veel te weinig inderdaad. Het is hier altijd fijn positief. Terwijl mijn kwaliteiten en belangstelling meer uitgaan naar de Polemiek. Lekker ruzie maken om wat iemand schrijft op de Internetz. :)
Ja, je bent een goeie mopperpot :Y
Maar probeer maar wat vaker hier eventjes fijn positief aan te sluiten, vind ik leuk.
pi_219553193
quote:
14s.gif Op zondag 21 december 2025 18:29 schreef sigme het volgende:

[..]
Ja, je bent een goeie mopperpot :Y
Maar probeer maar wat vaker hier eventjes fijn positief aan te sluiten, vind ik leuk.
Kijk dat bedoel ik nou. Ook ik gedij best in positieve sferen. ;)

Het is overigens heel jammer dat RobinOok afgehaakt heeft. Daar kon ik het wel goed mee vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')