Ja dat zou wel tof zijn als we die mogelijkheid hadden.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:26 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik zou wel een oneindige lijn willen zien van vader op vader etc, benieuwd wanneer mensen er écht merkbaar minder 'menselijk' uit gaan zien
Ja ok, maar ik vind de stap in één keer niet zo interessant. Ik vind het wél interessant als je met een tijdmachine echt de vader van je vader zou kunnen zien, diens vader, diens vader, etc, en dan honderden, duizenden generaties langzaam zien veranderenquote:
M'n beide opa's waren boeren!quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:27 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dat is wel tof dat dat zo te herleiden is, ik stam af van een huursoldaat. Zou wel graag met mijn voorouders willen praten. Vraag me af of beetje baas waren, althans dat is wat ik denk wanneer ik drink.
Ja geschiedenis zit vol met interessante dingen, de toekomst boeit mij niet zo. Ik vind het al knap als we 2050 halen.
Interessant, die wat op de stoel chillde lijkt me nog wel okay, die andere tja... Misschien kreeg hij een antipathie door familie van Ansa.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:29 schreef ToT het volgende:
[..]
M'n beide opa's waren boeren!
Eentje ging op een stoel zitten toen hij 65 werd en is er tot z'n 96e niet meer van af gekomen (bij wijze van spreken....wat hij overigens ook niet meer deed sinds hij op de stoel is gaan zitten.)
De andere had totaal geen interesse in zijn kleinkinderen die havo en VWO deden; de kinderen van de buren zaten op de Mulo (mavo) en dat waren pas de echte studenten!
Oldest Stories vond ik wel leuk, maar is meer een vertelling van oude verhalen (duh), niet per se de geschiedenis van die beschavingen. Gilgamesh, allerlei Soemerische goden enzo, wel op een leuke manier verteld.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:27 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Weet jij nog toffe podcasts in die stijl? Ik vind The history of being human, ook wel goed.
Als poetin doodvalt heb je nog kans.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:31 schreef ToT het volgende:
Mijn toekomst brengt dat ik de koters hier naar bed ga brengen. Hopen dat die ook nageslacht gaan krijgen en die vervolgens ook weer ad infinitum!
Thanks, oldest stories zal ik wel eens checken.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oldest Stories vond ik wel leuk, maar is meer een vertelling van oude verhalen (duh), niet per se de geschiedenis van die beschavingen. Gilgamesh, allerlei Soemerische goden enzo, wel op een leuke manier verteld.
Our Fake History is ook wel leuk, maar heel anders, en zeker niet alleen gebaseerd op echt oude dingen.
Volgens mij is er trouwens een nieuwe Fall of Civilizations die ik nog niet gehoord heb, tijd om eens een paar uur te ontspannen binnenkort
quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nu heeft @:Ansa nog steeds niet verteld welke onderwerpen uit de geschiedenis ze wel interessant vindt.
Is volgens mij meer theologie/filosofie/esoterie, dan geschiedenis, maar goed.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:09 schreef Ansa het volgende:
[..]
Het gnosticosme ziet kennisvergaring als het grootste goed. Ik kan me er wel in vinden.
Gnostische ideeën lijken altijd op de achtergrond aanwezig: een onderstroom van spiritualiteit die vraagt: “Wat is echt? Wie ben ik? Hoe ontsnap ik aan illusie en slavernij?” Het is geen georganiseerde beweging, maar een filosofisch spirituele draad die door culturen, religies en tijdperken heen loopt.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:35 schreef Hetekip het volgende:
[..]
[..]
Is volgens mij meer theologie/filosofie/esoterie, dan geschiedenis, maar goed.
Ik gok het trechterbekervolk en dergelijken!quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nu heeft @:Ansa nog steeds niet verteld welke onderwerpen uit de geschiedenis ze wel interessant vindt.
Dit standpunt verbaast me van jou niets. Je had al eerder een keer gezegd dat je Bildung een van de belangrijkste dingen in het leven vindt.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:09 schreef Ansa het volgende:
Het gnosticosme ziet kennisvergaring als het grootste goed. Ik kan me er wel in vinden.
Als jij nou zorgt dat je zelf geschiedenis bent hier, willen we misschien wel met je praten.quote:Op zaterdag 20 december 2025 18:25 schreef Ansa het volgende:
Ik hou van geschiedenis, maar elke keer als ik een gesprek aanga is de kneus in kwestieapleen geinteresseerd in WO 2 of de Romeinen. Zijn er geen mensen met een brein ipv een fascinatie met pew pew?
Koddig. Jij denkt dat jij macht hebt.quote:Op zaterdag 20 december 2025 23:41 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Als jij nou zorgt dat je zelf geschiedenis bent hier, willen we misschien wel met je praten.
Nye heeft een bachelor in werktuigbouwkunde, DeGrasse Tyson is gepromoveerd in astrofysica. Dus denk wel dat hij er iets meer over weet. Qua persoon mag ik 'm minder dan Nye, hij kan erg humoristisch en passievol over iets vertellen, maar hij komt een beetje arrogant over, heeft nogal vaak de neiging om zich net iets teveel als autoriteit voor te doen in onderwerpen buiten z'n vakgebied zoals biologie en geschiedenis en daar dingen over te zeggen die niet kloppen, en niet altijd even aardig te zijn naar mensen die in zijn ogen te domme vragen stellen, daar zijn genoeg anekdotes over van mensen bij waar ie was uitgenodigd als spreker. Hij hoort zichzelf volgens mij ook vooral graag praten.quote:Op zaterdag 20 december 2025 19:12 schreef ToT het volgende:
[..]
(En wat voor achtergrond heeft hij eigenlijk qua wetenschap? Beetje het zelfde als Bill Nye the science guy?)
tot zijn 40ste was ie wel een echte wetenschapper, daarna meer een schrijver/ filmerquote:Op zaterdag 20 december 2025 19:12 schreef ToT het volgende:
[..]
Is geloof ik ook al weer ontkracht.
En Neil is niet bepaald serieus te noemen, zeker nu hij onder dwang van zijn dochters zich ook woke moet gedragen. (En wat voor achtergrond heeft hij eigenlijk qua wetenschap? Beetje het zelfde als Bill Nye the science guy?)
dat is scheikunde, geen biologiequote:
Was sarcasme, als je terugleest....quote:Op zondag 21 december 2025 10:06 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
dat is scheikunde, geen biologie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |