abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219544970
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik zou wel een oneindige lijn willen zien van vader op vader etc, benieuwd wanneer mensen er écht merkbaar minder 'menselijk' uit gaan zien :P
Ja dat zou wel tof zijn als we die mogelijkheid hadden.
Mensen, het spijt me, ik mag niemand meer liken.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 december 2025 @ 19:29:03 #52
284411 crew  heywoodu
pi_219544985
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Ergens na Lucy in ieder geval.
Ja ok, maar ik vind de stap in één keer niet zo interessant. Ik vind het wél interessant als je met een tijdmachine echt de vader van je vader zou kunnen zien, diens vader, diens vader, etc, en dan honderden, duizenden generaties langzaam zien veranderen :+
pi_219544986
Geschiedenis is voor mij elleen interessant als ik er in de toekomst iets aan heb.
pi_219544991
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:27 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat is wel tof dat dat zo te herleiden is, ik stam af van een huursoldaat. Zou wel graag met mijn voorouders willen praten. Vraag me af of beetje baas waren, althans dat is wat ik denk wanneer ik drink.

Ja geschiedenis zit vol met interessante dingen, de toekomst boeit mij niet zo. Ik vind het al knap als we 2050 halen.
M'n beide opa's waren boeren! _O-
Eentje ging op een stoel zitten toen hij 65 werd en is er tot z'n 96e niet meer van af gekomen (bij wijze van spreken....wat hij overigens ook niet meer deed sinds hij op de stoel is gaan zitten.)
De andere had totaal geen interesse in zijn kleinkinderen die havo en VWO deden; de kinderen van de buren zaten op de Mulo (mavo) en dat waren pas de echte studenten! :')
pi_219544997
Mijn toekomst brengt dat ik de koters hier naar bed ga brengen. Hopen dat die ook nageslacht gaan krijgen en die vervolgens ook weer ad infinitum! :W
pi_219545005
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:29 schreef ToT het volgende:

[..]
M'n beide opa's waren boeren! _O-
Eentje ging op een stoel zitten toen hij 65 werd en is er tot z'n 96e niet meer van af gekomen (bij wijze van spreken....wat hij overigens ook niet meer deed sinds hij op de stoel is gaan zitten.)
De andere had totaal geen interesse in zijn kleinkinderen die havo en VWO deden; de kinderen van de buren zaten op de Mulo (mavo) en dat waren pas de echte studenten! :')
Interessant, die wat op de stoel chillde lijkt me nog wel okay, die andere tja... Misschien kreeg hij een antipathie door familie van Ansa.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 december 2025 @ 19:32:52 #57
284411 crew  heywoodu
pi_219545007
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:27 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Weet jij nog toffe podcasts in die stijl? Ik vind The history of being human, ook wel goed.
Oldest Stories vond ik wel leuk, maar is meer een vertelling van oude verhalen (duh), niet per se de geschiedenis van die beschavingen. Gilgamesh, allerlei Soemerische goden enzo, wel op een leuke manier verteld.

Our Fake History is ook wel leuk, maar heel anders, en zeker niet alleen gebaseerd op echt oude dingen.

Volgens mij is er trouwens een nieuwe Fall of Civilizations die ik nog niet gehoord heb, tijd om eens een paar uur te ontspannen binnenkort :9
pi_219545010
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:31 schreef ToT het volgende:
Mijn toekomst brengt dat ik de koters hier naar bed ga brengen. Hopen dat die ook nageslacht gaan krijgen en die vervolgens ook weer ad infinitum! :W
Als poetin doodvalt heb je nog kans.
pi_219545011
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oldest Stories vond ik wel leuk, maar is meer een vertelling van oude verhalen (duh), niet per se de geschiedenis van die beschavingen. Gilgamesh, allerlei Soemerische goden enzo, wel op een leuke manier verteld.

Our Fake History is ook wel leuk, maar heel anders, en zeker niet alleen gebaseerd op echt oude dingen.

Volgens mij is er trouwens een nieuwe Fall of Civilizations die ik nog niet gehoord heb, tijd om eens een paar uur te ontspannen binnenkort :9
Thanks, oldest stories zal ik wel eens checken.
pi_219545025
Nu heeft @Ansa nog steeds niet verteld welke onderwerpen uit de geschiedenis ze wel interessant vindt.
pi_219545031
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nu heeft @:Ansa nog steeds niet verteld welke onderwerpen uit de geschiedenis ze wel interessant vindt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:09 schreef Ansa het volgende:

[..]
Het gnosticosme ziet kennisvergaring als het grootste goed. Ik kan me er wel in vinden.
Is volgens mij meer theologie/filosofie/esoterie, dan geschiedenis, maar goed.
pi_219545101
Nou je ziet het @Ansa, genoeg mensen hier met een brijn.
  zaterdag 20 december 2025 @ 19:55:19 #63
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_219545238
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:35 schreef Hetekip het volgende:

[..]
[..]
Is volgens mij meer theologie/filosofie/esoterie, dan geschiedenis, maar goed.
Gnostische ideeën lijken altijd op de achtergrond aanwezig: een onderstroom van spiritualiteit die vraagt: “Wat is echt? Wie ben ik? Hoe ontsnap ik aan illusie en slavernij?” Het is geen georganiseerde beweging, maar een filosofisch spirituele draad die door culturen, religies en tijdperken heen loopt.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  zaterdag 20 december 2025 @ 20:24:07 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219545572
:O
  zaterdag 20 december 2025 @ 20:27:37 #65
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219545605
Het spijt me.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219547218
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nu heeft @:Ansa nog steeds niet verteld welke onderwerpen uit de geschiedenis ze wel interessant vindt.
Ik gok het trechterbekervolk en dergelijken! :Y
pi_219547285
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:09 schreef Ansa het volgende:
Het gnosticosme ziet kennisvergaring als het grootste goed. Ik kan me er wel in vinden.
Dit standpunt verbaast me van jou niets. Je had al eerder een keer gezegd dat je Bildung een van de belangrijkste dingen in het leven vindt.
pi_219547942
Mijn studie is geschiedenis
pi_219548094
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:25 schreef Ansa het volgende:
Ik hou van geschiedenis, maar elke keer als ik een gesprek aanga is de kneus in kwestieapleen geinteresseerd in WO 2 of de Romeinen. Zijn er geen mensen met een brein ipv een fascinatie met pew pew?
Als jij nou zorgt dat je zelf geschiedenis bent hier, willen we misschien wel met je praten.
pi_219548196
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2025 23:41 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Als jij nou zorgt dat je zelf geschiedenis bent hier, willen we misschien wel met je praten.
Koddig. Jij denkt dat jij macht hebt.
pi_219548200
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:12 schreef ToT het volgende:

[..]
(En wat voor achtergrond heeft hij eigenlijk qua wetenschap? Beetje het zelfde als Bill Nye the science guy?)
Nye heeft een bachelor in werktuigbouwkunde, DeGrasse Tyson is gepromoveerd in astrofysica. Dus denk wel dat hij er iets meer over weet. Qua persoon mag ik 'm minder dan Nye, hij kan erg humoristisch en passievol over iets vertellen, maar hij komt een beetje arrogant over, heeft nogal vaak de neiging om zich net iets teveel als autoriteit voor te doen in onderwerpen buiten z'n vakgebied zoals biologie en geschiedenis en daar dingen over te zeggen die niet kloppen, en niet altijd even aardig te zijn naar mensen die in zijn ogen te domme vragen stellen, daar zijn genoeg anekdotes over van mensen bij waar ie was uitgenodigd als spreker. Hij hoort zichzelf volgens mij ook vooral graag praten.

Dan luister ik liever naar iemand als Brian Cox, die kan echt met kinderlijk enthousiasme over iets vertellen O+
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_219549119
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:12 schreef ToT het volgende:

[..]
Is geloof ik ook al weer ontkracht.

En Neil is niet bepaald serieus te noemen, zeker nu hij onder dwang van zijn dochters zich ook woke moet gedragen. (En wat voor achtergrond heeft hij eigenlijk qua wetenschap? Beetje het zelfde als Bill Nye the science guy?)
tot zijn 40ste was ie wel een echte wetenschapper, daarna meer een schrijver/ filmer
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219549129
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:13 schreef Hetekip het volgende:
eitje gebakken.
dat is scheikunde, geen biologie :6
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219549139
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 10:06 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
dat is scheikunde, geen biologie :6
Was sarcasme, als je terugleest....
pi_219549206
Altijd zo’n afknapper als een date mijn urenlange beschouwingen op het Ordovicium niet op waarde schat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')