abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219544552
Ik hou van geschiedenis, maar elke keer als ik een gesprek aanga is de kneus in kwestieapleen geinteresseerd in WO 2 of de Romeinen. Zijn er geen mensen met een brein ipv een fascinatie met pew pew?
pi_219544557
ik snap hier niks van
pi_219544580
Ik hou van vrouwen met dikke tieten, maar elke keer als ik een gesprek aanga met mevrouw rent ze weg
graag op anoniem
  Moderator zaterdag 20 december 2025 @ 18:35:40 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219544601
Natuurlijk zijn die er wel. Steeds meer. Dus het aantal...steigt stijgt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219544610
Ik hou alleen van de BBC-versie van de geschiedenis; iedere belangrijke blanke mannelijke leider van vroeger is ineens een geil zwart mokkeltje! B-)
pi_219544613
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:35 schreef CoolGuy het volgende:
Natuurlijk zijn die er wel. Steeds meer. Dus het aantal...steigt stijgt.
:D !
pi_219544630
Oh en ancient aliens natuurlijk! :T
pi_219544653
We kunnen het wel hebben over watersnoodrampen? Over hoe hoog het waterpijl was van het steigende water? Ik hoor het wel van je.

Doeidoei kusjes.
pi_219544659
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:39 schreef ToT het volgende:
Oh en ancient aliens natuurlijk! :T
Ze zijn uitgeroeid daar Jahwe de draak denk ik.
Mensen, het spijt me, ik mag niemand meer liken.
pi_219544673
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
We kunnen het wel hebben over watersnoodrampen? Over hoe hoog het waterpijl was van het steigende water? Ik hoor het wel van je.

Doeidoei kusjes.
_O-
pi_219544682
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:45 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ze zijn uitgeroeid daar Jahwe de draak denk ik.
Deze knakker?

Bekijk deze YouTube-video
pi_219544685
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:37 schreef ToT het volgende:
Ik hou alleen van de BBC-versie van de geschiedenis; iedere belangrijke blanke mannelijke leider van vroeger is ineens een geil zwart mokkeltje! B-)
Sint Mozes de Zwarte (Ethiopië, ca. 330 - Scetes, 405) was een ascetische monnik en priester uit de vierde eeuw in Egypte (land). Hij wordt gerekend tot de woestijnvaders.

Mozes was een zwarte bediende van een overheidsfunctionaris in Egypte die hem uit zijn dienst ontsloeg wegens onder meer diefstal. Hij werd vervolgens de leider van een groep bandieten die in de Nijldelta plunderde. Toen een hond hem tegenhield om een overval te plegen, zwoer Mozes wraak op de eigenaar van de hond. Tot de tanden toe bewapend ging hij naar diens huis, maar trof het huis vervolgens leeg aan. Hij stal daarop een schaap en sloeg op de vlucht voor de autoriteiten. Mozes zocht zijn toevlucht in het klooster van Wadi Natroen. Het leven van vrede in het klooster maakte een dusdanige indruk op de bandiet dat hij gedoopt werd en toetrad tot het klooster.

Toen Mozes in zijn woestijncel werd aangevallen door bandieten, vocht hij tegen hen en wist hij hen te verslaan. Vervolgens nam hij de verslagen bandieten naar de kapel mee en vroeg hij aan zijn broeders wat er met de bandieten moest gebeuren. Zij traden vervolgens in bij het klooster. Naarmate de jaren vorderden, groeide Mozes uit tot een spirituele leider van de hermieten in de woestijn en werd ook tot priester gewijd.
pi_219544696
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:50 schreef ToT het volgende:

[..]
Deze knakker?

Deze gast heeft de waarheid.

pi_219544703
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:48 schreef ToT het volgende:

[..]
_O-
Steigt
pi_219544714
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:52 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Deze gast heeft de waarheid.

Filmpje nog niet gekeken, maar gaat het over dat aliens hier naar toe kwamen om goud te delven om hun planeet te beschermen tegen de straling van hun stervende zon, en dat ze de mensheid hebben ontwikkeld om het goud te delven, en dat een onderofficier het op een gegeven moment voor de mensheid opnam en werd verslagen door de kapitein van het schip die de mens geschapen had?

Of gaat het om de geaborteerde zoon van de ware god, die toch levensvatbaar was en deze materiële wereld schiep waarna de echte god Jezus hier naar toe zond zodat onze zielen alsnog naar hem toe konden komen?
pi_219544717
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:53 schreef Ansa het volgende:

[..]
Steigt
En waterpijl! ;)
pi_219544719
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:53 schreef Ansa het volgende:

[..]
Steigt
Welke periode in de geschiedenis interesseert jou dan het meeste? De instorting van de bronstijd houdt mij wel vaker bezig. Ook vind ik de allereerste beschavingen wel interessant, in het bijzonder Mesopotamië. Eigenlijk alles vanaf het begin tot aan het eind van de middeleeuwen is interessant. Wat mij betreft wordt het daarna saai.

Verder vind ik antropologie en de eerste mensen ook zeer interessant, maar dat is veel meer archeologisch/speculatief, helaas.
pi_219544728
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:31 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ik hou van vrouwen met dikke tieten, maar elke keer als ik een gesprek aanga met mevrouw rent ze weg
Als je ze niet eens kunt vangen en laat ontsnappen verdien je ze ook niet.
Alleen de sterkste mannetjes mogen hun bevruchten zo is natoerrrr.
pindazakje
  zaterdag 20 december 2025 @ 18:59:16 #19
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_219544729
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:37 schreef ToT het volgende:
en alle blanke mannen zijn kwaadaardig net als in ts haar fantasie :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_219544737
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:56 schreef ToT het volgende:

[..]
Filmpje nog niet gekeken, maar gaat het over dat aliens hier naar toe kwamen om goud te delven om hun planeet te beschermen tegen de straling van hun stervende zon, en dat ze de mensheid hebben ontwikkeld om het goud te delven, en dat een onderofficier het op een gegeven moment voor de mensheid opnam en werd verslagen door de kapitein van het schip die de mens geschapen had?

Of gaat het om de geaborteerde zoon van de ware god, die toch levensvatbaar was en deze materiële wereld schiep waarna de echte god Jezus hier naar toe zond zodat onze zielen alsnog naar hem toe konden komen?
Ik heb ChatGPT gevraagd om de Ancient Aliens / gnostische theorie rond de “draak” samen te vatten.
Volgens die theorie staat de draak niet letterlijk voor een monster, maar voor een oude niet-menselijke macht of entiteit (soms symbolisch, soms als reptielachtig ras gezien) die in conflict was met andere “goden/aliens”, zoals de Anunnaki (Enlil/Jahweh-achtig).

In die interpretatie is de strijd van de draak een machtsstrijd tussen verschillende niet-menselijke groepen, waarbij de draak vaak wordt gekoppeld aan oerkennis, chaos of een oudere kosmische macht, en de “goden” aan orde en controle over de mens.
Dit is een moderne esoterische interpretatie, geen historische of wetenschappelijke conclusie.
pi_219544755
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:00 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik heb ChatGPT gevraagd om de Ancient Aliens / gnostische theorie rond de “draak” samen te vatten.
Volgens die theorie staat de draak niet letterlijk voor een monster, maar voor een oude niet-menselijke macht of entiteit (soms symbolisch, soms als reptielachtig ras gezien) die in conflict was met andere “goden/aliens”, zoals de Anunnaki (Enlil/Jahweh-achtig).

In die interpretatie is de strijd van de draak een machtsstrijd tussen verschillende niet-menselijke groepen, waarbij de draak vaak wordt gekoppeld aan oerkennis, chaos of een oudere kosmische macht, en de “goden” aan orde en controle over de mens.
Dit is een moderne esoterische interpretatie, geen historische of wetenschappelijke conclusie.
En die klote Joris moet 'm er mee steken.
pi_219544788
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:02 schreef ToT het volgende:

[..]
En die klote Joris moet 'm er mee steken.
Het zijn allemaal ruzies rondom hoe slim de mensen moeten zijn. Wat doen we met het dna van mensen, Enki en Enlil hebben hier ruzie over. Uiteindelijk is de slang geen slang, maar een machtige draak die mensen slimmer maakt door hun dna te verbeteren.

Het project 'mens' is dus niet iets dat een groep aliens zomaar in haar grip heeft. Andere bemoeien zich ermee.
pi_219544821
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:04 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Het zijn allemaal ruzies rondom hoe slim de mensen moeten zijn. Wat doen we met het dna van mensen, Enki en Enlil hebben hier ruzie over. Uiteindelijk is de slang geen slang, maar een machtige draak die mensen slimmer maakt door hun dna te verbeteren.

Het project 'mens' is dus niet iets dat een groep aliens zomaar in haar grip heeft. Andere bemoeien zich ermee.
Persoonlijk ben ik meer van de Big Bang, vorming van de eerste zonnen. supernovae, nieuwe zonnen, weer supernovae, weer nieuwe zonnen en de 3e generatie genereert de bouwstenen voor planeten.
Abiogenese op deze planeet, evolutie, en uiteindelijk wij for the time being.
Op zeer veel andere planeten zal het ook zo verlopen zijn, maar door het uitdijen van het heelal zullen er na het sterven van de huidige zonnen steeds minder nieuwe ontstaan en zullen er steeds minder bewoonbare planeten ontstaan in de loop der miljarden jaren en uiteindelijk zal het een grote leegte zijn met wat uitgebrande bruine dwergen en koude rogue planets
Misschien dat er een big rip komt, misschien een lager energetische nieuwe Big Bang van waaruit minder zonnen en planeten zullen ontstaan.
pi_219544823
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:00 schreef Hetekip het volgende:

[..]

Het gnosticosme ziet kennisvergaring als het grootste goed. Ik kan me er wel in vinden.
pi_219544830
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:09 schreef Ansa het volgende:

[..]
Het gnosticosme ziet kennisvergaring als het grootste goed. Ik kan me er wel in vinden.
Wel een dingetje voor hoogopgeleide mensen idd.
pi_219544831
quote:
16s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:59 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
en alle blanke mannen zijn kwaadaardig net als in ts haar fantasie :P
Nah, niet alleen blank.
pi_219544838
quote:

[..]
Nah, niet alleen blank.
Whehehe! :D

Ja ik heb de indruk dat je ook wel wat met Afrikaanse mannen hebt gehad. Ik heb begrepen dat dat voor veel vrouwen een enorme afknapper is.
  zaterdag 20 december 2025 @ 19:11:11 #28
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_219544842
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:09 schreef ToT het volgende:

[..]
Persoonlijk ben ik meer van de Big Bang, vorming van de eerste zonnen. supernovae, nieuwe zonnen, weer supernovae, weer nieuwe zonnen en de 3e generatie genereert de bouwstenen voor planeten.
Op zeer veel andere planeten zal het ook zo verlopen zijn, maar door het uitdijen van het heelal zullen er na het sterven van de huidige zonnen steeds minder nieuwe ontstaan en zullen er steeds minder bewoonbare planeten ontstaan in de loop der miljarden jaren en uiteindelijk zal het een grote leegte zijn met wat uitgebrande bruine dwergen en koude rogue planets
Misschien dat er een big rip komt, misschien een lager energetische nieuwe Big Bang van waaruit minder zonnen en planeten zullen ontstaan.

Dit is een leuk theorie.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_219544846
quote:

[..]
Dat is theologie, filosofie of esoterie, dat heeft niks te maken met geschiedenis. Ja, goed de geschiedenis van gnosticisme, maar dan ben je meer geïnteresseerd in gnosticisme en pak je de geschiedenis mee, in plaats van dat je geschiedenis leuk vindt en daar dieper in duikt.
pi_219544852
quote:

[..]
Wel een dingetje voor hoogopgeleide mensen idd.
Buiten het feit dat als ik aan geschiedenis denk, ik niet echt aan de gnostici denk. :')
pi_219544855
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:11 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

Dit is een leuk theorie.
Is geloof ik ook al weer ontkracht.

En Neil is niet bepaald serieus te noemen, zeker nu hij onder dwang van zijn dochters zich ook woke moet gedragen. (En wat voor achtergrond heeft hij eigenlijk qua wetenschap? Beetje het zelfde als Bill Nye the science guy?)
pi_219544860
quote:

[..]
God bestond buiten tijd en ruimte, hij wilde niet meer leven en pleegde zelfmoord, dus moest hij ruimte en tijd maken, wij zijn het gevolg van Gods zelfmoord.
pi_219544862
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:11 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Buiten het feit dat als ik aan geschiedenis denk, ik niet echt aan de gnostici denk. :')
Precies, we zitten ineens op een heel ander pad hier! :D
pi_219544866
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:13 schreef ToT het volgende:

[..]
Precies, we zitten ineens po een heel ander pad hier! :D
Wij zijn niet hoogbegaafd genoeg, om dat te begrijpen. Helaas... Ik ben overigens wel heel erg geïnteresseerd in biologie, gisteren nog een eitje gebakken.
pi_219544892
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:12 schreef Hetekip het volgende:

[..]
God bestond buiten tijd en ruimte, hij wilde niet meer leven en pleegde zelfmoord, dus moest hij ruimte en tijd maken, wij zijn het gevolg van Gods zelfmoord.
Bloody hell, jaren geleden heb ik zo'n verhaal geschreven! :D
Het waren allerlei zwaarmoedige losse verhalen, volgens sommigen helemaal in de stijl van Goethe en die kwamen langzaam maar zeker meer en meer bij elkaar qua personages, en de ontknoping was de dood van God. (Alleen werd hij in mijn verhaal vermoord door zijn onderdaan.)

Maar goed; dat wij uit God zijn ontstaan is een beetje de Oerbrontheorie, ook al blijft alles en iedereen deel vna die Oerbron en keren we na onze dood er naar terug, waar we gerecycled worden samen met de talloze andere zielen. waarmee we vermengd zijn. Een emmertje uit die zee vormt een nieuwe ziel, zeg maar.
pi_219544898
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:13 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Wij zijn niet hoogbegaafd genoeg, om dat te begrijpen. Helaas... Ik ben overigens wel heel erg geïnteresseerd in biologie, gisteren nog een eitje gebakken.
Eentje van een wel heel erg hete kip? :P
pi_219544906
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:16 schreef ToT het volgende:

[..]
Bloody hell, jaren geleden heb ik zo'n verhaal geschreven! :D
Het waren allerlei zwaarmoedige losse verhalen, volgens sommigen helemaal in de stijl van Goethe en die kwamen langzaam maar zeker meer en meer bij elkaar qua personages, en de ontknoping was de dood van God. (Alleen werd hij in mijn verhaal vermoord door zijn onderdaan.)

Maar goed; dat wij uit God zijn ontstaan is een beetje de Oerbrontheorie, ook al blijft alles en iedereen deel vna die Oerbron en keren we na onze dood er naar terug, waar we gerecycled worden samen met de talloze andere zielen. waarmee we vermengd zijn. Een emmertje uit die zee vormt een nieuwe ziel, zeg maar.
Misschien dat ze we er ooit achterkomen dat we zijn ontstaan na een MikeyTT Topic.

Waar we uit zijn ontstaan boeit mij de laatste tijd minder, ik weet niet eens wat mijn voorvaderen of moeders deden 700 jaar geleden. Als ik een tijdmachine had, dan zou ik er achter willen komen wie die voorouders waren, en niet zo gauw waar we vandaan kwamen, ik wil weten waar ik vandaan kom.

Soms ben ik eenzaam en dan hoop ik dat ik gewoon een badass voorouder had, waar ik mee kon praten.
pi_219544911
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:17 schreef ToT het volgende:

[..]
Eentje van een wel heel erg hete kip? :P
Kans is groot.
  zaterdag 20 december 2025 @ 19:21:48 #39
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_219544926
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:12 schreef ToT het volgende:

[..]

En Neil is niet bepaald serieus te noemen, zeker nu hij onder dwang van zijn dochters zich ook woke moet gedragen. (En wat voor achtergrond heeft hij eigenlijk qua wetenschap? Beetje het zelfde als Bill Nye the science guy?)
vind het wel jammer dat je hem dan persoonlijk gaat aanvallen, ipv bewijs te leveren waar dit ontkracht word.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 december 2025 @ 19:22:13 #40
284411 crew  heywoodu
pi_219544929
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:56 schreef ToT het volgende:

[..]

Dit verhaal komt me heel bekend voor, maar geen idee waarvan. Ik gok iets met Mesopotamië ofzo? Ik weet niet of ik het bij Oldest Stories (podcast) of Fall of Civilizations (andere podcast) heb gehoord :P
pi_219544935
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Dit verhaal komt me heel bekend voor, maar geen idee waarvan. Ik gok iets met Mesopotamië ofzo? Ik weet niet of ik het bij Oldest Stories (podcast) of Fall of Civilizations (andere podcast) heb gehoord :P
Fall of civillizations _O_ legendarische podcast is dat _O_
pi_219544944
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:18 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Misschien dat ze we er ooit achterkomen dat we zijn ontstaan na een MikeyTT Topic.

Waar we uit zijn ontstaan boeit mij de laatste tijd minder, ik weet niet eens wat mijn voorvaderen of moeders deden 700 jaar geleden. Als ik een tijdmachine had, dan zou ik er achter willen komen wie die voorouders waren, en niet zo gauw waar we vandaan kwamen, ik wil weten waar ik vandaan kom.

Soms ben ik eenzaam en dan hoop ik dat ik gewoon een badass voorouder had, waar ik mee kon praten.
De stamboom van mijn vader is tot de middeleeuwen terug te herleiden. (Schildwacht toentertijd, wat ook terug te vinden is in mijn achternaam.)
Ik vind het wel fascinerend hoe alles tot stand gekomen zou zijn, ook de primitiefste voorouders van de homo sapiens en allerlei andere uitgestorven aftakkingen zoals die "hobbits" die in een grot vermoord zijn door de boel in de hens te steken vind ik erg interessant om over te lezen.
Dino's enzo vind ik ook leuk om soms wat over te kijken.

De toekomst? Tja, ik hou van science fiction, maar ik vrees dat bijna niets ervan mogelijk zou zijn, zoals reizen door wormholes en naar andere sterrenstelsels te reizen met warp speed.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 december 2025 @ 19:25:25 #43
284411 crew  heywoodu
pi_219544949
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:23 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Fall of civillizations _O_ legendarische podcast is dat _O_
Zo veel trainingskilometers gemaakt op de fiets met die afleveringen, heerlijk rustig verteld ook allemaal _O_
pi_219544952
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:21 schreef cherrycoke het volgende:

[..]
vind het wel jammer dat je hem dan persoonlijk gaat aanvallen, ipv bewijs te leveren waar dit ontkracht word.
Ik zei alleen dat ik meende dat het ontkracht was; als ik direct bewijs wist te leveren, had ik niet gezegd dat ik het meende.
Ad hominems zijn idd niet tof, maar deze knakker praat gewoon na wat hij gelezen heeft. Het is beter om met echte bronnen te komen.
  zaterdag 20 december 2025 @ 19:25:56 #45
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_219544953
Ik ben op dit moment bezig met mijn biografie, daar komen geen oorlogen en bommen in voor. Ik neem dus aan dat TS dat dus wel interessant vindt.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_219544958
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:22 schreef heywoodu het volgende:

[..]
_O- Ik heb dit ooit eens in de Panorama gelezen bij de fysiotherapeut toen ik 16 jaar oud was! :D (Ik ben nu 50! :T )
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 december 2025 @ 19:26:39 #47
284411 crew  heywoodu
pi_219544961
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:18 schreef Hetekip het volgende:

[..]

Ik zou wel een oneindige lijn willen zien van vader op vader etc, benieuwd wanneer mensen er écht merkbaar minder 'menselijk' uit gaan zien :P
pi_219544964
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik zou wel een oneindige lijn willen zien van vader op vader etc, benieuwd wanneer mensen er écht merkbaar minder 'menselijk' uit gaan zien :P
Ergens na Lucy in ieder geval.
pi_219544966
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:24 schreef ToT het volgende:

[..]
De stamboom van mijn vader is tot de middeleeuwen terug te herleiden. (Schildwacht toentertijd, wat ook terug te vinden is in mijn achternaam.)
Ik vind het wel fascinerend hoe alles tot stand gekomen zou zijn, ook de primitiefste voorouders van de homo sapiens en allerlei andere uitgestorven aftakkingen zoals die "hobbits" die in een grot vermoord zijn door de boel in de hens te steken vind ik erg interessant om over te lezen.
Dino's enzo vind ik ook leuk om soms wat over te kijken.

De toekomst? Tja, ik hou van science fiction, maar ik vrees dat bijna niets ervan mogelijk zou zijn, zoals reizen door wormholes en naar andere sterrenstelsels te reizen met warp speed.
Dat is wel tof dat dat zo te herleiden is, ik stam af van een huursoldaat. Zou wel graag met mijn voorouders willen praten. Vraag me af of beetje baas waren, althans dat is wat ik denk wanneer ik drink.

Ja geschiedenis zit vol met interessante dingen, de toekomst boeit mij niet zo. Ik vind het al knap als we 2050 halen.
pi_219544968
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:25 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Zo veel trainingskilometers gemaakt op de fiets met die afleveringen, heerlijk rustig verteld ook allemaal _O_
Weet jij nog toffe podcasts in die stijl? Ik vind The history of being human, ook wel goed.
pi_219544970
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:26 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja dat zou wel tof zijn als we die mogelijkheid hadden.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 december 2025 @ 19:29:03 #52
284411 crew  heywoodu
pi_219544985
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:27 schreef ToT het volgende:

[..]
Ergens na Lucy in ieder geval.
Ja ok, maar ik vind de stap in één keer niet zo interessant. Ik vind het wél interessant als je met een tijdmachine echt de vader van je vader zou kunnen zien, diens vader, diens vader, etc, en dan honderden, duizenden generaties langzaam zien veranderen :+
pi_219544986
Geschiedenis is voor mij elleen interessant als ik er in de toekomst iets aan heb.
pi_219544991
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:27 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dat is wel tof dat dat zo te herleiden is, ik stam af van een huursoldaat. Zou wel graag met mijn voorouders willen praten. Vraag me af of beetje baas waren, althans dat is wat ik denk wanneer ik drink.

Ja geschiedenis zit vol met interessante dingen, de toekomst boeit mij niet zo. Ik vind het al knap als we 2050 halen.
M'n beide opa's waren boeren! _O-
Eentje ging op een stoel zitten toen hij 65 werd en is er tot z'n 96e niet meer van af gekomen (bij wijze van spreken....wat hij overigens ook niet meer deed sinds hij op de stoel is gaan zitten.)
De andere had totaal geen interesse in zijn kleinkinderen die havo en VWO deden; de kinderen van de buren zaten op de Mulo (mavo) en dat waren pas de echte studenten! :')
pi_219544997
Mijn toekomst brengt dat ik de koters hier naar bed ga brengen. Hopen dat die ook nageslacht gaan krijgen en die vervolgens ook weer ad infinitum! :W
pi_219545005
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:29 schreef ToT het volgende:

[..]
M'n beide opa's waren boeren! _O-
Eentje ging op een stoel zitten toen hij 65 werd en is er tot z'n 96e niet meer van af gekomen (bij wijze van spreken....wat hij overigens ook niet meer deed sinds hij op de stoel is gaan zitten.)
De andere had totaal geen interesse in zijn kleinkinderen die havo en VWO deden; de kinderen van de buren zaten op de Mulo (mavo) en dat waren pas de echte studenten! :')
Interessant, die wat op de stoel chillde lijkt me nog wel okay, die andere tja... Misschien kreeg hij een antipathie door familie van Ansa.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 20 december 2025 @ 19:32:52 #57
284411 crew  heywoodu
pi_219545007
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:27 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Weet jij nog toffe podcasts in die stijl? Ik vind The history of being human, ook wel goed.
Oldest Stories vond ik wel leuk, maar is meer een vertelling van oude verhalen (duh), niet per se de geschiedenis van die beschavingen. Gilgamesh, allerlei Soemerische goden enzo, wel op een leuke manier verteld.

Our Fake History is ook wel leuk, maar heel anders, en zeker niet alleen gebaseerd op echt oude dingen.

Volgens mij is er trouwens een nieuwe Fall of Civilizations die ik nog niet gehoord heb, tijd om eens een paar uur te ontspannen binnenkort :9
pi_219545010
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:31 schreef ToT het volgende:
Mijn toekomst brengt dat ik de koters hier naar bed ga brengen. Hopen dat die ook nageslacht gaan krijgen en die vervolgens ook weer ad infinitum! :W
Als poetin doodvalt heb je nog kans.
pi_219545011
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:32 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oldest Stories vond ik wel leuk, maar is meer een vertelling van oude verhalen (duh), niet per se de geschiedenis van die beschavingen. Gilgamesh, allerlei Soemerische goden enzo, wel op een leuke manier verteld.

Our Fake History is ook wel leuk, maar heel anders, en zeker niet alleen gebaseerd op echt oude dingen.

Volgens mij is er trouwens een nieuwe Fall of Civilizations die ik nog niet gehoord heb, tijd om eens een paar uur te ontspannen binnenkort :9
Thanks, oldest stories zal ik wel eens checken.
pi_219545025
Nu heeft @Ansa nog steeds niet verteld welke onderwerpen uit de geschiedenis ze wel interessant vindt.
pi_219545031
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nu heeft @:Ansa nog steeds niet verteld welke onderwerpen uit de geschiedenis ze wel interessant vindt.
quote:

[..]
Is volgens mij meer theologie/filosofie/esoterie, dan geschiedenis, maar goed.
pi_219545101
Nou je ziet het @Ansa, genoeg mensen hier met een brijn.
  zaterdag 20 december 2025 @ 19:55:19 #63
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_219545238
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:35 schreef Hetekip het volgende:

[..]
[..]
Is volgens mij meer theologie/filosofie/esoterie, dan geschiedenis, maar goed.
Gnostische ideeën lijken altijd op de achtergrond aanwezig: een onderstroom van spiritualiteit die vraagt: “Wat is echt? Wie ben ik? Hoe ontsnap ik aan illusie en slavernij?” Het is geen georganiseerde beweging, maar een filosofisch spirituele draad die door culturen, religies en tijdperken heen loopt.
  zaterdag 20 december 2025 @ 20:24:07 #64
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219545572
:O
  zaterdag 20 december 2025 @ 20:27:37 #65
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_219545605
Het spijt me.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_219547218
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:35 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Nu heeft @:Ansa nog steeds niet verteld welke onderwerpen uit de geschiedenis ze wel interessant vindt.
Ik gok het trechterbekervolk en dergelijken! :Y
pi_219547285
quote:
Dit standpunt verbaast me van jou niets. Je had al eerder een keer gezegd dat je Bildung een van de belangrijkste dingen in het leven vindt.
pi_219547942
Mijn studie is geschiedenis
pi_219548094
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 december 2025 18:25 schreef Ansa het volgende:
Ik hou van geschiedenis, maar elke keer als ik een gesprek aanga is de kneus in kwestieapleen geinteresseerd in WO 2 of de Romeinen. Zijn er geen mensen met een brein ipv een fascinatie met pew pew?
Als jij nou zorgt dat je zelf geschiedenis bent hier, willen we misschien wel met je praten.
pi_219548196
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 december 2025 23:41 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Als jij nou zorgt dat je zelf geschiedenis bent hier, willen we misschien wel met je praten.
Koddig. Jij denkt dat jij macht hebt.
pi_219548200
quote:

[..]
(En wat voor achtergrond heeft hij eigenlijk qua wetenschap? Beetje het zelfde als Bill Nye the science guy?)
Nye heeft een bachelor in werktuigbouwkunde, DeGrasse Tyson is gepromoveerd in astrofysica. Dus denk wel dat hij er iets meer over weet. Qua persoon mag ik 'm minder dan Nye, hij kan erg humoristisch en passievol over iets vertellen, maar hij komt een beetje arrogant over, heeft nogal vaak de neiging om zich net iets teveel als autoriteit voor te doen in onderwerpen buiten z'n vakgebied zoals biologie en geschiedenis en daar dingen over te zeggen die niet kloppen, en niet altijd even aardig te zijn naar mensen die in zijn ogen te domme vragen stellen, daar zijn genoeg anekdotes over van mensen bij waar ie was uitgenodigd als spreker. Hij hoort zichzelf volgens mij ook vooral graag praten.

Dan luister ik liever naar iemand als Brian Cox, die kan echt met kinderlijk enthousiasme over iets vertellen O+
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_219549119
quote:

[..]

tot zijn 40ste was ie wel een echte wetenschapper, daarna meer een schrijver/ filmer
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219549129
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 december 2025 19:13 schreef Hetekip het volgende:
eitje gebakken.
dat is scheikunde, geen biologie :6
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_219549139
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 10:06 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]
dat is scheikunde, geen biologie :6
Was sarcasme, als je terugleest....
pi_219549206
Altijd zo’n afknapper als een date mijn urenlange beschouwingen op het Ordovicium niet op waarde schat.
pi_219550328
quote:
15s.gif Op zondag 21 december 2025 10:16 schreef JopieKlaassen het volgende:
Altijd zo’n afknapper als een date mijn urenlange beschouwingen op het Ordovicium niet op waarde schat.
Lol.

Het gaat mij er om dat mensen dingen claimen die niet echt waar zijn.

Een foodie vindt Loetje niet echt lekker
Een reiziger gaat naar andere plekken dan Z-O Azie
Een echte geschiedenieliefhebber weet dat er meer is dan Hitler en Caesar
Een muziekliefhebber luistert niet naar Suzan en Freek

Etc
pi_219550347
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 13:22 schreef Ansa het volgende:

[..]
Lol.

Etc
Mensen in hun waarde laten vind jij wel een dingetje hè?
pi_219550581
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 13:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Mensen in hun waarde laten vind jij wel een dingetje hè?
niet iedereen heeft evenveel waarde voor mannen, dus een vrouw mag dit ook gewoon hanteren
pi_219552618
quote:
0s.gif Op zondag 21 december 2025 13:22 schreef Ansa het volgende:

[..]
Lol.

Etc
Lekker gatekeeper :') jij bepaald wel even of iemand een muziekliefhebber of reiziger is.

En als ik dan vraag welke periode in de geschiedenis jou interesseert kom je met een filosofie. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')