Lijkt me eerlijk gezegd nog wel een mooi schouwspel zo vlak voor je doodquote:Op vrijdag 19 december 2025 13:09 schreef littlemindy het volgende:
Bij een inslag van een kernbom ben ik er liever meteen geweest.
Dat meen je niet. Je wordt levend geroosterd of je smelt.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:09 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Lijkt me eerlijk gezegd nog wel een mooi schouwspel zo vlak voor je dood
[ afbeelding ]
Dat duurt een paar seconden afhankelijk van waar je bent.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat meen je niet. Je wordt levend geroosterd of je smelt.
Lijkt me geen van beide prettige manieren om de pijp uit te gaan.
Ik neem dan liever een overdosis slaaptabletten.
En voor degenen die denken of wensen om een kernoorlog te overleven: het lijkt me niks.
Je kunt niks eten of drinken want alles is besmet.
Bekijk deze YouTube-video
Het einde van een 'beschaving'.
Kan best, heb hier geen ervaring mee. Maar het is wel iets waar ik zelf voor kies en niet iets wat me is opgedrongen door een stelletje machtswellustelingen.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:18 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat duurt een paar seconden afhankelijk van waar je bent.
Een overdosis medicatie is over het algemeen geen fijne dood
Okequote:Op vrijdag 19 december 2025 13:21 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Kan best, heb hier geen ervaring mee. Maar het is wel iets waar ik zelf voor kies en niet iets wat me is opgedrongen door een stelletje machtswellustelingen.
Ligt er aan wat voor kernbom, of wat voor afstand.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:24 schreef Alloch87 het volgende:
Een tabletje gaat je wel helpen bij een kernoorlog...
Ja oke dan. Jij kiest dus liever voor een hele pijnlijke en misschien wel langdurige dood.quote:
Afhankelijk van hoever je van de impactzone af bent, ben je dood/verdampt binnen een fractie van een seconde.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:15 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Dat meen je niet. Je wordt levend geroosterd of je smelt.
Lijkt me geen van beide prettige manieren om de pijp uit te gaan.
Ik neem dan liever een overdosis slaaptabletten.
En voor degenen die denken of wensen om een kernoorlog te overleven: het lijkt me niks.
Je kunt niks eten of drinken want alles is besmet.
Bekijk deze YouTube-video
Het einde van een 'beschaving'.
Volgens wie?quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoever je van de impactzone af bent, ben je dood/verdampt binnen een fractie van een seconde.
Ehm, de wetenschap misschien?quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:52 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Volgens wie?
De enige die dit echt hebben meegemaakt (Japan, Nagasaki en Hiroshima) kunnen dit niet meer bevestigen of ontkennen.
En afgezien daarvan, als een zwangere vrouw zoiets overleeft, hoe kijkt zij dan tegen haar pasgeboren baby aan?
Zal hij of zij het overleven of zal het voor haar (de moeder dus en misschien ook de vader) een leven lang tobben zijn met medicijnen etc? En misschien moet dit echtpaar ook wel heftig knokken tegen de overheid die deze baby willen onderzoeken in die enge en voor het gewone volk onbereikbare onderzoekkelders met allerlei enge dokters mengele.
Is dit de wereld waarin jullie willen leven?
Okee. En geef mij nu een goede reden om de wetenschap te geloven.\quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:16 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ehm, de wetenschap misschien?
Op het moment van de explosie zelf is er in de kern (![]()
) van de explosie (weliswaar zeer kortstondig) een temperatuur van 100 miljoen graden Celsius of een paar honderdduizend graden Celsius (afhankelijk van het type kernwapen).
Meteen daarna, na een fractie van een seconde, is er de enorme vuurbal, die nog steeds vele duizenden graden Celsius is (7700 graden meen ik).
Plus de énorne druk en schokgolf die ermee gepaard gaat.
Alles binnen een bepaalde diameter vanaf het impact punt is meteen weg.
Hoe groot die diameter, en dus het gebied waarbinnen alles en iedereen meteen weg en dood is, is afhankelijk van de yield.
https://www.bol.com/nl/nl(...)1bb4928.ProductImagequote:Op vrijdag 19 december 2025 13:03 schreef sp3c het volgende:
kaliumjodide
linkje werkt niet bij mij dus geen idee
Begin 30quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:46 schreef StateOfMind het volgende:
Ik woon op 14 kilometer hemelsbreed bij Volkel vandaan, en vlakbij een belangrijke brug over de Maas, en beide staan op een lijst doelwitten uit de Koude brrrrr 🥶 Oorlog die ik ooit voorbij heb zien komen, waar een kernbom op gegooid zal worden, dus ik ben dan meteen verdampt.
Gelukkig, want in een post nucleaire oorlog wereld wil ik niet leven.
Jodium pillen schijnen alleen nut te hebben op relatief jonge leeftijd.
Boven de 30+ of 40+ hebben ze geen nut.
Bol.com links werken niet op FOK!quote:Op vrijdag 19 december 2025 17:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
https://www.bol.com/nl/nl(...)1bb4928.ProductImage
Deze bedoel ik.
50 lijkt mij voldoende.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |