OK, ik zal eens kijken. Maar waarom kon gister alles en nu niks?quote:Op vrijdag 19 december 2025 12:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Gebruik een andere AI
Nano banana
Seedream
Vraag het ChatGPTquote:Op vrijdag 19 december 2025 12:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
OK, ik zal eens kijken. Maar waarom kon gister alles en nu niks?
Hij zegt dat er wel eens wat door de restricties heen kan wurmen maar dan had ik toen wel heel veel geluk en nu alleen maar pech met dezelfde bewoordingen.quote:
Geen idee, ik gebruik ChatGTP niet, vind het te veel hallucinerenquote:Op vrijdag 19 december 2025 12:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
OK, ik zal eens kijken. Maar waarom kon gister alles en nu niks?
Maar wat jij noemt is voornamelijk vanuit scratch een afbeelding genereren toch? Ik wil juist bestaande beelden aanpassenquote:Op vrijdag 19 december 2025 13:43 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geen idee, ik gebruik ChatGTP niet, vind het te veel hallucineren
Vraag je AI anders ffquote:Op vrijdag 19 december 2025 13:46 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar wat jij noemt is voornamelijk vanuit scratch een afbeelding genereren toch? Ik wil juist bestaande beelden aanpassen
Nee gewoon "put the kid/girl/child next to a xyz"quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:50 schreef FlippingCoin het volgende:
geef je aan dat het je dochter is?
hij is vaak makkelijker als je zegt dat jij het bent op de foto en zoquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:18 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee gewoon "put the kid/girl/child next to a xyz"
Hij detecteert gewoon minderjarigenquote:Op vrijdag 19 december 2025 14:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
hij is vaak makkelijker als je zegt dat jij het bent op de foto en zo
Dit dus.quote:Op vrijdag 19 december 2025 13:51 schreef Fok-it het volgende:
Je upload fotos van je dochter naar Chat? Loll
"Verkleed mijn kind als stoere piraat" is ook onveilig volgens Chatgpt.quote:Op zaterdag 20 december 2025 08:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ineens mag je niet meer vragen om een aantrekkelijke jongedame in badkleding, want dat is volgens chatgpt onveilig.
Chatgpt wilt wel de badkleding aan een haakje of op het strand genereren, wil je dat?
Om de (suffe) reacties hier normaal uit te leggen. Op het moment dat jij een foto van jouw kind upload, geef je in feite toestemming aan ChatGPT om die foto voor van alles en nog wat te gebruiken. ChatGPT zal die foto ook gaan gebruiken bij vragen van anderen. De foto van jouw kind zal weliswaar (waarschijnlijk??) niet direct naar anderen gestuurd worden, maar wordt wel verwerkt bij andere analyses die ChatGPT doet en zo komt jouw kind deels terug in foto's die naar anderen gaan.quote:Op vrijdag 19 december 2025 11:52 schreef roos94 het volgende:
Ik ben sinds gister eens voor de lol aan het kloten met afbeeldingen bewerken.
Mijn dochter vindt het hilarisch om zichzelf naast een sprookjesprinses te zien of in een hoge achtbaan.
Nou goed, dat ging dus gister allemaal. Ik heb een gratis account dus geen abos.
Vandaag valt opeens bijna alles onder restricties. Want bescherming voor minderjarigen en mogen niet in fotorealistische bewerkingen???? Ik moet dan óf mijn dochters gezicht veranderen zodat ze niet meer herkenbaar is (dat is heel de lol ervan) of ik moet het een soort kunstzinnig geschilderd tafereel van maken.
Plaats kind in een park vol wilde dieren. Nee!
Plaats kind in achtbaan. Nee! Een minderjarige mag niet fotorealistisch in een gevaarlijke omgeving geplaatst worden.
Plaats kind naast iemand in een konijnpak. Nee! Een cartoon konijn mag dan weer wel zeggen ze maar dat is niet zo leuk.
WTF? Hoe kan dit.
Dit verdient meer aandacht. Top-antwoordquote:Op vrijdag 26 december 2025 12:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Om de (suffe) reacties hier normaal uit te leggen. Op het moment dat jij een foto van jouw kind upload, geef je in feite toestemming aan ChatGPT om die foto voor van alles en nog wat te gebruiken. ChatGPT zal die foto ook gaan gebruiken bij vragen van anderen. De foto van jouw kind zal weliswaar (waarschijnlijk??) niet direct naar anderen gestuurd worden, maar wordt wel verwerkt bij andere analyses die ChatGPT doet en zo komt jouw kind deels terug in foto's die naar anderen gaan.
Bovendien weet je niet wat er verder met die foto gebeurt, ook Chapt kan gehackt worden bijv. Dus het is niet erg slim om persoonlijke foto's naar ChatGPT (of een andere AI-tool) te uploaden, ook al is het natuurlijk leuk om jouw kind of andere bekende personen in grappige situaties te zien. Dat ChatGPT niet weet dat het jouw kind is, maakt niet zoveel uit, de foto van jouw kind kan overal op geplakt worden en ergens op internet gebruikt worden.... Dus jouw kind kan gewoon ergens op een pron site komen. En nee, dat is niet vergezocht... En er zijn nou eenmaal figuren die erop kicken dat ze zelf in een konijnenpak naast een kind staan of hun stiefkind als piraat te zien en daarop te kicken.![]()
Omdat hier veel problemen mee geweest zijn en er veel klachten over kwamen bij ChatGPT hebben ze een streng controlebeleid ingevoerd dat ze bepaalde bewerkingen gewoon niet meer doen.
Los hiervan blijft ChatGPT een Amerikaans bedrijf en zijn ze doodsbang voor schadeclaims... dus ze nemen geen enkel risico. En daar kunnen ze best in doorslaan, maar dat vinden ze minder erg dan een miljoenenclaim...
Oftewel: je moet het gewoon echt niet willen om een persoonlijke foto te uploaden naar ChatGPT of een anderen AI-tool. Ook al weten ze niet dat het jouw kind is.
Je opblaaspop als dochter opvoeren in ChatGPTquote:Op vrijdag 19 december 2025 11:52 schreef roos94 het volgende:
Ik ben sinds gister eens voor de lol aan het kloten met afbeeldingen bewerken.
Mijn dochter vindt het hilarisch om zichzelf naast een sprookjesprinses te zien of in een hoge achtbaan.
Nou goed, dat ging dus gister allemaal. Ik heb een gratis account dus geen abos.
Vandaag valt opeens bijna alles onder restricties. Want bescherming voor minderjarigen en mogen niet in fotorealistische bewerkingen???? Ik moet dan óf mijn dochters gezicht veranderen zodat ze niet meer herkenbaar is (dat is heel de lol ervan) of ik moet het een soort kunstzinnig geschilderd tafereel van maken.
Plaats kind in een park vol wilde dieren. Nee!
Plaats kind in achtbaan. Nee! Een minderjarige mag niet fotorealistisch in een gevaarlijke omgeving geplaatst worden.
Plaats kind naast iemand in een konijnpak. Nee! Een cartoon konijn mag dan weer wel zeggen ze maar dat is niet zo leuk.
WTF? Hoe kan dit.
Echt, hequote:Op vrijdag 19 december 2025 14:29 schreef damsco het volgende:
Verkapt zie-mij-eens-geen-maagd-meer-zijn topic
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |